Hjälp med prissättning på Ampegrigg

Prata om förstärkare och högtalare
Användarvisningsbild
langhorn
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: sön 17 jan 2010, 14:41

Hjälp med prissättning på Ampegrigg

Inlägg av langhorn »

Hej,
Jag behöver hjälp att sätta värde på följande Ampegrigg

Ampeg V 4B 80-tal.
Två lådor SVT-410HE.
Holmberg case till stärkaren, bra case med hjul till den ena lådan. Kablar ingår.

Tacksam för hjälp.
Rickenbacker 4001 -76
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Hjälp med prissättning på Ampegrigg

Inlägg av blackparkas »

Jag skulle säga runt 7 för toppen och runt 3500 per låda give or take.
Mer förstås med case men marginellt, det är ju ändå inga som är ute och turnerar med sådana här grejer nuförtiden när alla ska ha lättviktsprylar... :(

Och tyvärr lär det vara betydligt lättare att sälja i delar än att sälja hela riggen.
Senaste stora riggarna jag sett som blivit sålda har blivit sålda mycket pga bra (låga) priser.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
langhorn
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: sön 17 jan 2010, 14:41

Re: Hjälp med prissättning på Ampegrigg

Inlägg av langhorn »

blackparkas skrev: fre 17 sep 2021, 14:28 Jag skulle säga runt 7 för toppen och runt 3500 per låda give or take.
Mer förstås med case men marginellt, det är ju ändå inga som är ute och turnerar med sådana här grejer nuförtiden när alla ska ha lättviktsprylar... :(

Och tyvärr lär det vara betydligt lättare att sälja i delar än att sälja hela riggen.
Senaste stora riggarna jag sett som blivit sålda har blivit sålda mycket pga bra (låga) priser.
Tack för svar. Ungefär samma som jag tänkt.
Trevlig helg.
Rickenbacker 4001 -76
Skriv svar