Warwick Gnome topp / TE elf

Prata om förstärkare och högtalare
Skriv svar
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Warwick Gnome topp / TE elf

Inlägg av KNA »

Nån som testat Warwick Gnome-toppen?
https://www.thomann.de/se/warwick_gnome.htm

Ska flyga till några gig i vår och funderar på om denna ska inhandlas som resetopp. 200W låter ju lite klent men beroende på låda kan det nog funka ändå. Spelar normalt ganska högljutt med en 400+, tks 212 och distpedal men oftast får en ju ändå inte kräma på från scenen. För priset och smidigheten kan det ju vara värt att kompromissa lite.
Gnomen ser ju också ut att vara väldigt lik Trace Elliots Elf, nån som testat den?
Användarvisningsbild
Denada
Medlem+
Inlägg: 924
Blev medlem: tor 10 jun 2021, 11:09

Re: Warwick Gnome topp / TE elf

Inlägg av Denada »

Hej.

Jag kör en warwick gnome hemma.
den väsnas hemma så det räcker men då kör jag bara en 112 låda.
Om jag skulle använda den ute skulle jag köra på den lite kralligare Gnome I pro som iallafall i teorin har 280 W
Den är förvisso styvt 1000 dyrare.

Men som sagt jag kör den bara hemma och kan inte säga hur den står sig med ett band.

Men ljudet från den har jag inte något att klaga på.
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Re: Warwick Gnome topp / TE elf

Inlägg av KNA »

Tack för input! Såg också att det fanns en lite kralligare men den är ju både dyrare och har usb-möjligheter vilket jag inte behöver.

Så länge det går att micka upp eller dra en di tror jag 200W kan räcka hyfsat.
Användarvisningsbild
Denada
Medlem+
Inlägg: 924
Blev medlem: tor 10 jun 2021, 11:09

Re: Warwick Gnome topp / TE elf

Inlägg av Denada »

Jo tänk bara på att DI'n går efter EQn på stärkaren.

;)
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Re: Warwick Gnome topp / TE elf

Inlägg av KNA »

Yes, det har jag koll på! Blir di från en sansamp eller mxr 80+ om det blir aktuellt.
Användarvisningsbild
JPAM
VIP medlem
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 17 jun 2009, 22:41
Ort: STOCKHOLM

Re: Warwick Gnome topp / TE elf

Inlägg av JPAM »

Warwick Gnome, Trace Elliot ELF och TC Electronic bam200 är samma förstärkare men i olika förpackningar...made in China.
Där Warwick gnome är den mest prisvärda och snygg i borstad rostfritt stål, lite vass i kanterna blir det då tyvärr.
Dom låter bra tycker jag.
Och väldigt små och smidiga.
Och 200 watt räcker gott och väl för mig som backline, då resten ändå går ut via pa och sidefills.
/JPAM
Fender Precision -52,Fender Bassman -52,Fender Musicmaster-77,Musicman Stingray-99,Hohner B2ADB,Takamine EG512C,Hagström Bassmaster 630,Hagström BT-100,Hagström 2x15",Markbass F500 2XMarkbass NY151,Markbass Micromarc 801
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Re: Warwick Gnome topp / TE elf

Inlägg av KNA »

Anade att det var så! Tack för bra input, lutar åt att det blir en sån.
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Re: Warwick Gnome topp / TE elf

Inlägg av KNA »

Det blev en Gnome! Har bara testat ett rep än så länge men den står sig rätt bra ändå. Brukar repa rätt starkt och den lille toppen pallar med. Är såklart inte i närheten av samma tryck som min Mesa 400+ men sett till formatet och prislappen tycker jag det är imponerande.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Warwick Gnome topp / TE elf

Inlägg av TDHP »

Hm, brukar det inte normalt sett vara backline på plats om man flyger till gig? :)
Min MXR M80 brukar rädda det mesta i förstärkarväg.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
KNA
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: mån 18 jun 2012, 14:32

Re: Warwick Gnome topp / TE elf

Inlägg av KNA »

TDHP skrev: mån 06 mar 2023, 15:23 Hm, brukar det inte normalt sett vara backline på plats om man flyger till gig? :)
Min MXR M80 brukar rädda det mesta i förstärkarväg.
Jo, men ibland är det svårt att veta vad det finns för grejer i förväg och det är korta byten mellan banden, så för att slippa överraskningar och inte behöva bekanta sig med en ny topp på fem, tio minuter så är det skönt att ha med egen.

Har också en m80 men tycker det låter så jävla illa med distad bas via di så jag försöker få det uppmickat om det går.
Skriv svar