Linus Ohlsson

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
McCartney_II
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: mån 11 jun 2007, 15:46

Linus Ohlsson

Inlägg av McCartney_II »

Hejsan! Ny här på forumet, så ja tänkte berätta lite om vem ja e och så.
Ja heter Linus, är 17 år, och jag går på estetiska programmet i Falun ska börja årskurs 2 till hösten.
Har spelat el/kontrabas sen ja va 10 år gammal.
Förnärvarande äger jag fyra st. basar, varav tre av dom är elbasar.
Märken på elbasarna ja har är Yamaha BB-414 årsmodell 2007, Höfner 500/1 årsmodell 1967 och en Rickenbacker 4003 årsmodell 2005. Sen vet jag inte märket på Kontran, vet bara att det är en tysk bas från mitten på 70-talet.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Så du är Paul den andre? Välkommen då.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Välkommen!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
McCartney_II
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: mån 11 jun 2007, 15:46

Inlägg av McCartney_II »

just de calif de funk glömde säga det, Paul McCartney är min stora idol, samlar på allt som har med han att göra. :)
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16212
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Välkommen hit Mr McCartney. Kul att du tog Ricken! Bra bas och trevlig säljare...


*edit* och med trevlig säljare menade jag inte mig och min lilla inblandning i det hela...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vår yngsta forummedlem tror jag! Välkommen, trots att du snöt Ricken framför näsan på mig... ;)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Även utan ditt nickname hade instrumentvalet skvallrat en del :)

Välkommen!
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Välkommen Linus!

Mikke, tamejtusan, har jag inte sett bilder på Macca med en Yamaha BB när jag tänker efter...alla rätt, bara en Wal som saknas!
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

McCartney_II skrev:just de calif de funk glömde säga det, Paul McCartney är min stora idol, samlar på allt som har med han att göra. :)
Då är vi kompisar 8). Lyssnat på Tug of War? Favoritlåten "What´s that you´r doing", en duett med S. Wonder, eller "Here today" som är tillägnad John Lennon.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
McCartney_II
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: mån 11 jun 2007, 15:46

Inlägg av McCartney_II »

tack ska ni ha allihop :) .
Macca använde en BB bas 1979, här kan man se de t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=MZVebyVODhU ,men ialla fall, ja tyckte de va rätt nice, för jag gick in på musikaffären på stan här i Falun och såg att de fanns en sån inne, klart man slår till då, eftersom man e macca samlare! :D
Yes klart man har hört Tug of war, en av hans bästa plattor tycker jag, och what's that you're doing e verkligen en höjdare. Annars gillar ja också ballroom dancing och the pound is sinking, och man får så klart inte glömma ebony and ivory! Here today var verkligen bra när jag såg Paul på både ullevi och globen, nästan så man fick tårar i ögonen då. Nån mer som har sett Macca live? Har alla hört hans senaste platta som kom för nån vecka sen? Vilken höjdarplatta! om ni inte har hört den så rekommenderar ja er att lyssa på den.
Senast redigerad av McCartney_II den tis 19 jun 2007, 17:34, redigerad totalt 1 gånger.
McCartney_II
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: mån 11 jun 2007, 15:46

Inlägg av McCartney_II »

Wal skulle verkligen va riktigt coolt å ha! Vet inte var man får tag på en sån i sverige bara :?
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

McCartney_II skrev:Wal skulle verkligen va riktigt coolt å ha! Vet inte var man får tag på en sån i sverige bara :?
Inte lätt å få tag på en ö h t. Kö i produktionen.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Matti
Medlem
Inlägg: 126
Blev medlem: mån 21 maj 2007, 22:27
Ort: Uddevalla

Inlägg av Matti »

Välkomen!
gäst

Inlägg av gäst »

17 år och redan Rickenbacker, Höfner och BB. Grattis och välkommen.
Användarvisningsbild
durito
VIP medlem
Inlägg: 810
Blev medlem: tor 14 jun 2007, 09:34
Ort: el mundo

Inlägg av durito »

välkommen! jag var också ute efter Ricken men du hann visst före! Mejla när du ska sälja den! :wink:
Skriv svar