TredoX / Sebastian

Presentera och berätta lite om dig själv
TredoX
Medlem+
Inlägg: 2131
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 11:57
Ort: Täby

TredoX / Sebastian

Inlägg av TredoX »

Tänkte skriva om denna presentation till något lite mer värdigt.

Det flesta här har väl sett mig smygigt runt här ett tag nu...oj det har blivit hela 2 år.

Allmän info:

Sebastian Berg, 18 år (1991), bor i Täby, jazz-basbög.

Kan ju börja med när jag tog basen i min hand för första gången. Det var i fjärde klass då den kommunala musikskolan i Upplands Väsby hade ett öppet hus.

Anledningen till att basen intresserade mig var nog mest för att jag kände basläraren sen tidigare genom min far som jobbade och fortfarande jobbar kvar på samma musikskola.

Min baslärare, Per "Pelle" Johansson, undervisade mig i 6 år. Det var till en början inte ett stort intresse, hade inga vänner som delade mitt intresse vid det tillfället.

När jag skulle börja sjätte klass träffade jag lite andra människor som höll på med musik. Det var då tankarna på ett band kom igång på riktigt.

Jag spelade i ett par olika konstellationer med mindre lyckade resultat, det som gick fel var oftast en trummis med bristande talang. Dock var han min bästa vän vid tillfället och ni förstår hur det kan bli lite komplikationer då.

Som tur var lyckades jag komma med i en ensamble-grupp som leddes av Ingmar Dahl. Första låtarna vi repade in var inför ett Deep Purple-projekt.

Konserten som framträddes i en fullsatt aula tände mina sinnen fullt ut.

Sedan den dagen har jag brunnit för att spela tillsammans med människor och framför allt stå på scen.

Dock var det inte någon vidare bandkänsla i ensamblegruppen. Vi hade alltid en lärare med på de 40 minuter långa repen och spelade endast covers.

När jag efter 15 år flyttade från upplands väsby till Täby Kyrkby träffade jag lite nya människor i min nya skola.

Det tog inte lång tid innan mitt nuvarande band hittade varandra.

Eftersom alla hade spelat i band sedan tidigare gick det väldigt snabbt att repa in låtar och kreativiteten flödade.

Sedan tre år tillbaks har vi spelat tillsammans. Nu spelar vi ute ett par gånger i månaden på diverse klubbar, ungdomsgårdar och fester.

Vi tar det vi får.

Ny skiva kommer förhoppningsvis ut runt februari.

Just nu går jag tredje året på Danderyds Gymnasium på Sam Estetisk linje. Där har jag även tagit lektioner av Janne Manninen, en väldigt bra lärare! Han ger privatlektioner om ni letar efter en lärare i sthlm-området.

Det var nästan allt om mig.


Bandets myspace: http://myspace.com/karmatreemusic


Nu har ni lite mer kunskap om mig.

Cya.
Senast redigerad av TredoX den tis 03 nov 2009, 00:36, redigerad totalt 4 gång.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Välkommen!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Välkommen välkommen!

See you on the battlefield så att säga, men nästa gång blir det du som dör!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar