Danne

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
Danne_80
Medlem
Inlägg: 25
Blev medlem: lör 09 okt 2010, 13:28
Ort: Västerås

Danne

Inlägg av Danne_80 »

Tjenare!
Jag är en grabb på 30 år som har lirat bas sen 95, men min musikaliska bana startade redan runt 90 med trumpet. Men i dax läget så liras det bara bas å fuskas med lite försök till körsång.
Spelar i två band för tillfället. Det ena är ett Skräck rockband som heter T-virus, detta ligger lite smått på is för tillfället. Sen så har vi det bandet som det liras mest med just nu och det är punkbandet The Dräperz.

Basar i min ägor är en Ibanez SR505 samt en ombyggd Tobias Growler som jag köpte beggad.
Förstärkare som det liras på i replokalen är en EBS Fafner topp med EBS Proline 4x10" samt en 15" låda. Har ytterligare en stärk då jag har repat i två olika städer. Den andra är en Marshall 450H topp med tillhörande Marshall 4x10" låda.

Effekter som det körs med i dagsläget är en Sansamp BDDI Delux samt en MarkBass Compressore. Samt ett trådlsöst Sennheiser system.

Har fått en fix ide sen jag hamnade på detta forum att jag ska försöka mig på att bygga en helt egen bas från grunden. Får se om den iden kommer att genomföras vilket jag hoppas att jag kommer.
Det som verkar det svåra är att komma på vad jag är ute efter för ljud med mickar och träslag samt hitta en 5 strängad hals.

Det var lite grann om mig.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hej! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Hej och välkommen Danne!
Användarvisningsbild
theBasstard
VIP medlem
Inlägg: 401
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 23:08
Ort: Skellefteå

Inlägg av theBasstard »

Välkommen!
Min pres.

Huvudsaklig utrustning:
Fender Geddy Lee CIJ, Fender Aerodyne CIJ, Yamaha BB1000s, Sire M.Miller V3, Texas J, Bach P51, HPD Fenderbird, Ibanez AEB8E,
EBS Reidmar 750 + 500, 2 x TKS S112, Hartke 210TP + ett gäng pedaler
Användarvisningsbild
Löwe
Medlem+
Inlägg: 1446
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 06:09
Ort: Skellefteå [She left you]

Inlägg av Löwe »

Hej och välkommen! -80 är en bra årgång :)
Fender Precision ×2 | Sire v7 | Mesa/Boogie Carbine M9 | tks 215 | tks 212 | tks 112 |
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Välkommen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Skriv svar