Fieldflower

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Fieldflower

Inlägg av fieldflower »

Heter egentligen Peter Åkerblom. 36 år.
Född och uppvuxen i och omkring Örebro men flyttade till Tokholm pga nytt jobb internt år 2000.
Började spela musik ganska sent i livet (~22 år) och började direkt med bas. Basen har alltid varit min största kärlek musikaliskt, även om några fler instrument kommit in med tiden. Gitarr till husbehov, saxofon för att det är så kul, keyboard/piano för eget nöje, etc.
Klåfingrig helt enkelt.
Har bara tagit musiklektioner en gång, för ett par år sedan och då på saxofon. För övrigt är jag självlärd... Noter är inget för mig och tabs tar jag bara till i yttersta nödfall - gehör är mycket roligare.

Har väl aldrig haft drömmen att försörja mig på mitt musicerande utan snarare alltid känt mig nöjd med att ha det som hobby. För mig har hobby-nivån inneburit att spela i coverband med rep nån gång i veckan och gig kanske 10 ggr/år. Tidigare hade jag väl haft tid med mer än så, men nu tar mitt ordinarie jobb på Ericsson för mycket tid och kraft, så nu är det en högst lagom nivå.

Jag hade en period då jag plitade ihop lite egna låtar. Detta var i samband med att jag skaffade mig saxofonen -99 så det är rätt mycket sax på nästan alltihop. Köpte då även en Roland VS-880 hårddiskporta som ju kom väl till pass.
Det går att lyssna på dessa alster, samt läsa lite mer om framför allt mitt musicerande på: http://www.davesdeli.se/fieldflower

Då jag flyttade upp till 08 hade jag turen att på första försöket hitta ett band med likasinnade, som dessutom var på ungefär samma pinne som jag i sina karriärer. Vi håller ihop fortfarande efter 7 år (även om vi haft fler trummisar än Spinal Tap) och även om ingen av oss egentligen har tid är samtliga väldigt glada att ta sig tid en gång i veckan till repen och rocka bort stressen och frustrationerna.
Mer finns att läsa om bandet (Daves Deli) på: http://www.davesdeli.se

I övrigt är jag nog en glad prick med ett analytiskt sinnelag...

Glad att ha hittat det här forumet som verkar vara fyllt till bredden med trevliga människor som tänker på liknande sätt som jag.

På återseende i trådjungeln...

/Ff
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Det låter som att du har en befriande avslappnad attityd till ditt musicerande. Sån't gillar jag!

Välkommen hit!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

BarbequeVillage skrev:Det låter som att du har en befriande avslappnad attityd till ditt musicerande. Sån't gillar jag!

Välkommen hit!
Jag försöker ha en avslappnad attityd till det mesta - mycket skojjigare om man hinner lukta på blommorna under resan.

Tackobock!

/Ff
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+
Inlägg: 631
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 21:58
Ort: Göteborg

Inlägg av mangan »

Tjenare!
Simma lugnt! : )
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Välkommen hit.. Hoppas du kommer att trivas
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Diesel skrev:Välkommen hit.. Hoppas du kommer att trivas
Välkommen hit.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Välkommen!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Välkommen!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Willkommen. Jag är lite nyfiken på logikdelen av din sajt. När kommer den upp?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Svarte_Jack skrev:Willkommen. Jag är lite nyfiken på logikdelen av din sajt. När kommer den upp?
Your guesses as good as mine..
Har alltid lyckats använda mitt analytiska, logiska sinnelag till allt möjligt (som att bygga en karriär utan att ha någon som helst bildning inom det jag gör) så tanken när jag skrapade ihop början till hemsidan var att kanske ha lite kul Excel-lösningar på små världsproblem och dylikt småkrafs.
Fast jag har aldrig kommit på vad en intrillande besökare skulle kunna vara intresserad av att se.
Det coolaste tankebanorna man satt i verket har alltid varit på jobbet och de grejerna har ingen "civil" användning för, och har någon det får jag förmodligen inte avslöja dem...
Småsystem för att hålla koll på räkningar och annat är för blekt för att vara kul.

Alla: Tackar som allra ödmjukast!

/Ff
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Fieldflower

Inlägg av fieldflower »

Alltså, jag missade min 10-årsdag.
10 år... det trodde man fan inte i början, och inte ett par episoder på mitten heller.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Fieldflower

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Alltså, jag missade min 10-årsdag.
10 år... det trodde man fan inte i början, och inte ett par episoder på mitten heller.
Vaddå?? Blev det ingen 11 juli i år?? :shock:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Fieldflower

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev:Alltså, jag missade min 10-årsdag.
10 år... det trodde man fan inte i början, och inte ett par episoder på mitten heller.
Vaddå?? Blev det ingen 11 juli i år?? :shock:
Öh, jag blev medlem 8:e juli.
Skrev översta inlägget den 11:e, men bara 3 dagars lurkande får jag nog säga är ok...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Fieldflower

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: men bara 3 dagars lurkande får jag nog säga är ok...
"Det växer ingen mossa på en racerbana!"
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25679
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Fieldflower

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev: men bara 3 dagars lurkande får jag nog säga är ok...
"Det växer ingen mossa på en racerbana!"
Bild
Mossa mossa alla människobarn!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Fieldflower

Inlägg av blackparkas »

Jag missade min också... :(

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar