TRIGGER

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
trigger
Medlem
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jul 2007, 15:57
Ort: Oxelösund

TRIGGER

Inlägg av trigger »

Halloj allihop! Nu har jag smugit runt här ett tag så nu måste jag väl ta och försöka presentera mej, jag har till att börja svårt med avstavningar, komman och punkter osv bara så att ni vet varför jag skriver lite konstigt i bland :)

jag heter mikael trygg och har alltid kallat mej för trigger, har spelat gitarr i lite diverse band i stockholmstrakten (organiserat oljud, pojkfan trilskas, cashina dolls) det har mest blivit punk och lite garagerock.

Blev efter mycket om och men övertalad i sommras att spela bas i ett band som heter trigggger (jo det ska vara fyra g´n), vi repade i tre veckor och ställde oss på sommarnyköpings största scen, lite felspel blev det men också blodad tand så nu ska jag försöka satsa lite på basen.

Bandet som jag spelar i spelar uteslutande Metallica covers men det ska vi försöka ändra på snart ( jag som aldrig skulle spela i ett cover band fast man ska aldrig vara sämre än att man kan ändra sig).

Jag köpte mej en gibson sg i våras som jag skruvade isär direkt för jag ville byta mickar till Lundgrens fina p-90 mickar i den och den är fortfarande inte klar etersom jag blev tvungen att köpa en bas en squire p-bas av mike dirnt modellen helt ok bas tycker jag men nu måste jag skaffa mej en fender p-bas tänkte jag så jag får väl sälja både sgn och squiren.

I replokalen står till mitt förfogande: 1 sigma rickkopia, 1 hagström med sprucken kropp (ska nog höra av mej till BBQ om hans stämmisar), 1 Yamaha av något slag, 1 peavey tnt 100 och 1 marshall topp med 1 2x15.

Ja det är väl vad jag kommer på just nu, jag får väl skriva mer när jag kommer på något.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Välkommen! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+
Inlägg: 725
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 23:28
Ort: Simrishamn

Inlägg av prunier »

Välkommen

Kul att flera gitarrister ”ser ljuset” :D
Senast redigerad av prunier den mån 10 sep 2007, 11:26, redigerad totalt 1 gånger.
mvh Prunier
som slappar i soffan med vita damen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hej och välkommen!

Vad är det för marshalltopp i repan?
Och är Peavey-combon till salu?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
trigger
Medlem
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jul 2007, 15:57
Ort: Oxelösund

Inlägg av trigger »

Tyvärr vet jag inte vad det är för Marshall ska kolla det nästa gång jag repar, peaveyn är nog inte till salu för han som spelar kompgitarr och sjunger har bestämt sig för att aldrig sälja en ända av sina musikprylar (ja han äger allt i vår lokal men så har han eget företag som går förbaskat bra också) bra för mej iofs för jag kan ju vänta med att köpa egen stärk och satsa på basen först ;)
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Välkommen !
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Välkommen!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Välkommen!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Välkommen!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+
Inlägg: 631
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 21:58
Ort: Göteborg

Inlägg av mangan »

Välkommen!!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Catweasle! Cool!
Välkommen!
Användarvisningsbild
trigger
Medlem
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jul 2007, 15:57
Ort: Oxelösund

Inlägg av trigger »

ja catweazle är en gammal idol :lol:
Skriv svar