Thundertoes

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
Thundertoes
Medlem
Inlägg: 111
Blev medlem: fre 26 nov 2010, 17:27
Ort: Åkarp

Thundertoes

Inlägg av Thundertoes »

Från att ha gått från gitarrist i det ökända punkbandet "the Seamen" till att spela bas i bluesrock bandet Basil & the Molotovs, har varit en resa.
Jag köpte min första gitarr 2008 men spelade inte på den förrän ett år senare, då just the Seamen bildades..
Seamens koncept var som så att vara så dåliga som möjligt, och det var vi, vi tävlande även i musik direkt, men tydligen så fastnade basil & the Molotovs blivande trummis så mycket för att han tom ville vara med, men hans tid skulle komma....
Spelar för närvarande även i popbanden klara och drömmarna och Tuls le bopt.

Ok det var om det, jag har spelat bas i nästan ett år nu och har blivit beroende, min första bas var en squire vm jb som jag nyligen slipat ner lacken på. Nyligen köpte jag även en epiphone non- reverse thunderbird av markbass. Har ampeg ba115.
Influenser finns det många bl.a dolf de borst, Marcus Miller, Kenny Håkansson, Jack lawrence, cliff Burton, noel redding, john Paul Jones, john entwistle, Charles mingus, James jamerson, Jack Bruce.
Jag lyssnar mycket på 60-70 tals rock samt även en del punk, mycket tidigt 70- tal. Modernare band är hellacopters , raconteurs, the hives...
Senast redigerad av Thundertoes den ons 23 mar 2011, 20:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hej! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Pebbe
VIP medlem
Inlägg: 563
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 19:09
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pebbe »

Välkommen! :vinkar:
Användarvisningsbild
guitarowner
Medlem+
Inlägg: 1503
Blev medlem: tor 20 dec 2007, 02:07
Ort: Stockholm

Inlägg av guitarowner »

Välkommen hit
-Bop till you drop-
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

hej på dej,

välkommen till PB

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Skriv svar