Hedling

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
hedling
Medlem
Inlägg: 201
Blev medlem: sön 27 mar 2011, 00:22
Ort: norrköping

Hedling

Inlägg av hedling »

hej heter Patrik och är 21 och boende i norrköping, precis börjat lira bas för att vi blev av med vår basist i bandet. försöker spela mest 80tals rock men i bandet nosar vi på lite metal/rock. har inte ens nåt bandnamn eller spelningar men vi är påväg ;) min första och enda bas är en epiphone eb-3 och förstärkare söker jag en lite combo. har spelat gitarr en tid men så fort ja testa bas så finns inget annat i huvudet och det känns helrätt! är på gång med lite egna låtar med bandet som förhoppningsvis ska bli inspelade men vi har ju bara spelat ihop i 2 månader ungefär så tar väl lite tid :) ja de va lite info o nu vet ni lite vem jag är, ses i trådarna!


update: Bytte band till det otroligt underbara tuffa bandet Billy Hackman sommaren 2011, melodisk metal när den är som bäst! när slutar det krampa i fingrarna?! ;)
Senast redigerad av hedling den ons 08 feb 2012, 22:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Hej och välkommen!
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Taikesbass
Medlem
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 22:15
Ort: Forserum
Kontakt:

Inlägg av Taikesbass »

Hedling råkar inte vara ditt efternamn? Måste bara fråga iom att det då är samma som mitt :P
Välkommen iallafall!
/Alex
Ibanez SR605, Peavey Foundation 2000(5-str), Line6 Pod x3 Pro, Ashdown Mag 300, Ashdown Mag 410, Laney Hardcore
Användarvisningsbild
hedling
Medlem
Inlägg: 201
Blev medlem: sön 27 mar 2011, 00:22
Ort: norrköping

Inlägg av hedling »

Jovisst är det det! Rätt ovanligt namn, har inte hört nån utom släkten som heter så! Lust att kolla upp? Vore väldigt roligt!
Användarvisningsbild
martin_finspång
Medlem+
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 30 jul 2008, 14:57
Ort: Norrköping

Inlägg av martin_finspång »

Välkommen till gott sällskap. :)
Batterist i: http://myspace.com/skraeckoedlan
Batterist i: http://myspace.com/thunderincarolina
Bassist i sovrummet.
Taikesbass
Medlem
Inlägg: 107
Blev medlem: tis 16 mar 2010, 22:15
Ort: Forserum
Kontakt:

Inlägg av Taikesbass »

hedling skrev:Jovisst är det det! Rätt ovanligt namn, har inte hört nån utom släkten som heter så! Lust att kolla upp? Vore väldigt roligt!
Haha, verkligen! Det är samma här, eller rättare sagt så har jag hittat en som inte visade sig vara släkt. Min(än så länge) släkt är från Stockholm, även om ca hälften bosatt sig i Göteborg, och kommer ursprungligen från Dalarna. Det är ungefär vad jag vet. Något du känner igen dig i?

Ibland är det kul att ha ett relativt ovanligt efternamn, måste vara lite svårare att släktforska när man heter Svensson, Andersson etc. :P
/Alex
Ibanez SR605, Peavey Foundation 2000(5-str), Line6 Pod x3 Pro, Ashdown Mag 300, Ashdown Mag 410, Laney Hardcore
Användarvisningsbild
hedling
Medlem
Inlägg: 201
Blev medlem: sön 27 mar 2011, 00:22
Ort: norrköping

Inlägg av hedling »

njae.. vet att farsan har kusiner lite överallt men dom flesta bor här i norrköping, men min farfar är från uppsala (uppåt iallafall!) kanske dags att hänga med lite i hans släktforskning :) jo ja skulle tro att det kan bli många att kolla upp med ett sånt efternamn haha! maila gärna så kan ja försöka leta upp om vi kanske är släkt, alltid roligt att veta :)

Hedling@live.se
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

hej på dej å välkommen

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Tjenahejsan! :mrhappy: Kul med mer folk från nkpg!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
guitarowner
Medlem+
Inlägg: 1503
Blev medlem: tor 20 dec 2007, 02:07
Ort: Stockholm

Inlägg av guitarowner »

Välkommen hit
-Bop till you drop-
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8599
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Pratabas goes släktforskning... :)

Välkommen!
Skriv svar