blitzfreedome

Presentera och berätta lite om dig själv
Skriv svar
Användarvisningsbild
blitzfreedome
Medlem
Inlägg: 284
Blev medlem: tor 24 jun 2010, 15:59
Ort: Karlshamn/Götet

blitzfreedome

Inlägg av blitzfreedome »

blitzfreedome.. Nåja. Simon heter jag egentligen. De dära användarnamnet var nåt "häftigt" man hittade på några år tillbaks. Jag har tydligen vart medlem enda sedan Juli förra året här på Pratabas, men har nu fått för mig att alla i princip som blir medlem här gör en presentation, och jag ville inte verka oartig. Måste ju presentera mig. Tänkte inte det från början, tänkte mer smyga mig in i erat forum men av den lilla stunden jag suttit här i forumet har alla vart rå-trevliga och det är riktigt kul, tycker jag!
Jag började som kanske många andra att börja spela ett blåsinstrument. Trombon, tyckte jag var koolt när jag gick i 4:an eller va de va, när man blev påtvingad ett instrument. Eller tvingad och tvingad. Det var ju självklart hur kul som helst! Nåja, spelade trombon ett bra tag och blev hyffsat rutinerad men tröttnade på det. Jag ville spela bas istället! Och de va när jag började spela bas som jag visste att jag hittat rätt! Fruktansvärt gött instrument på alla plan. Har dessvärre inte koll på hur länge jag har spelat elbas.. men har blivit fruktansvärt sugen på att köpa en gammal kontabas nu också! Jag har alltid vart en beundrare av gamla grejor. Allt från basar till kläder. (Förutom elektronik och möbler) Möbler behöver ju inte jag handla hem! Jag bor alltså hemma hos min kära mor o far än, pga att jag är 16 år. Jag har en gammal Fender Bassman 100 där även rören är skitgammla (ska köpa nya så fort som möjligt)! Men det är ganska imponerande! Gissa hur länge rören har suttit i den?! Dom har vart i den ena sen 1995! Dom låter rätt kasst, men håller. Koolt tycker jag. Lådan e nån gammal musicman låda, den är inte så viktig, vill ha en större låda men är inte gjord på pengar tyvär ;) Har massor med (billiga) gamla P-basar i källaren, typ 80-tal, men dom spelar jag inte överhuvudtaget på. Gillar jazzbasar. Den är dessvärre inte alls gammal, den jag har ,men är gjord som nån sorts 60-tals modell. Den är rå-skön att spela på. Riktig 60-talare i framtiden ska inhandlas! Nu blev dehära inte som någon värld presentation, utan mer fakta om annat ting, men så intressant kan det ju inte va :D Jag vill istället tacka för det här finfina forumet!, och ser fram emot många år i det!

MVH Simon

(Vill bara tillägga att jag är självlärd och har aldrig orkat lära mig noter och sånt.. så... snacka noter med mej, är värdelöst ;) Förutom kanske lite basklav sen trombonen..)
Im going back to Soulville, Going on the run!
Användarvisningsbild
Kongo
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 23:16
Ort: Helsingborg

Inlägg av Kongo »

Hej.
<b>Diskant?</b>
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler

En som är för att vara emot
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8598
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Välkommen!
Trombon är för övrigt det näst sexigaste instrumentet man kan lira... särskilt bastrombon! :) 8)
Användarvisningsbild
blitzfreedome
Medlem
Inlägg: 284
Blev medlem: tor 24 jun 2010, 15:59
Ort: Karlshamn/Götet

Inlägg av blitzfreedome »

engson skrev:Välkommen!
Trombon är för övrigt det näst sexigaste instrumentet man kan lira... särskilt bastrombon! :) 8)
Nåja, min gamla Selmer-trombon var rätt basig ;)
Im going back to Soulville, Going on the run!
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Tjena och en rätt så sent välkommen.
Trivs och njut!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Hej!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Det är alltid lika trevligt när blekingebasister hittar hit. :D
Välkommen!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Välkommen! :)
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Inlägg: 3502
Blev medlem: mån 28 aug 2006, 09:48
Ort: Stockholm, Solna
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

Välkommen! :)
Användarvisningsbild
guitarowner
Medlem+
Inlägg: 1503
Blev medlem: tor 20 dec 2007, 02:07
Ort: Stockholm

Inlägg av guitarowner »

Välkommen hit
-Bop till you drop-
Skriv svar