Mange '213' Wall

Presentera och berätta lite om dig själv
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Mange '213' Wall

Inlägg av 213 »

Goddag ärade basistkollegor. Det är väl dags för mig att ta en liten egotripp också. Håll tillgodo:


Namn: Magnus Wall

Bio: Spelat bas sedan 11 års ålder (är 27 idag). Vet inte riktigt om jag ska kalla mig skolad eller självlärd. Har tagit en del lektioner av bland annat GrafZeppelin (flitig forummedlem) och Janne Pettersson (demonstratör för Warwick). Jorå, alla lik ska ut ur garderoben... ;)

Disco (listar bara officiella fullängdare.):
Different Kinds - 'Insomnia' (2001, Kingsize Records) - Sessionuppdrag
Throneaeon - 'Godhate' (2003, Forensick Music) - Jajjemen alla lik skulle ut ur garderoben. ;)
Haterush - 'Mark of the Warrior' (2005, Black Lotus Records) - Alla lik var det ja...
Haterush - 'Baptized in Fire' (2007, Black Mark)
Soulbreach - 'My Dividing Line' (2007, Mascot Records)

Video: Ja, den här: http://www.youtube.com/watch?v=tRDx7qu5_ew

Yrke: Student (beteendevetenskap inr. Psykologi), Väktare och turnérande bastekniker åt Glenn Hughes. Har även turnérat med andra, men det spar vi till "nästan-credit-tråden" ;)

Nuvarande band: Soulbreach http://www.soulbreach.com

Tidigare band: Throneaeon, Haterush

Sessionjobb studio och live: Different Kinds, Godhate, Seventribe ett oräkneligt antal coverband och en massa annat krafs som även det hör hemma i "nästan-credit-tråden".

Hobbies: Basism??

Basar:
Warwick Corvette Standard Bubinga (6-str)
Warwick Corvette $$ (5-str)
Warwick Thumb (NT) (5-str)
Spector NS-2A (4-str)
Har ett par gitarrer också men det pratar vi tyst om, eller hur? ;)

*edit* Har gjort mig av med Carvinriggen och väsnas numera genom följande:

Topp:
Ampeg SVT-IV-PRO

Effekter:
Ibanez TS-9 (moddad)
Tech21 Sansamp Bassdriver D.I.

Lådor:
Ampeg SVT-810E (Classic)
Ampeg SVT-410 HLF (Classic)

Övrigt:
Sennheiser ew 372 G2 (trådlöst system)
Korg DTR-2 (stämapparat)

Well, det var väl allt...
Senast redigerad av 213 den fre 09 mar 2007, 15:44, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

sedärja! välkommen hit.
simon här... vi spelade tillsammans en gång i tiden med dalachriser-david. kommer du ihåg? 8)
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

Nämen tjenare!
Kul att höra från dig igen!

Har du någon aning om vad David har för sig nuförtiden?
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

jorå, han pluggar. skaffat hus utanför västerås och en mini-david med sin tjej. hade tänkt att försöka hälsa på han nån gång, nu när jag är ganska mkt i e-tuna och repar. men inte fan hinner man med det... :)

så du har fortfarande kvar din carvin-stärkare och warwick 6:a? möjligtvis fått warwick-spons?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det var på tiden!
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

bassdude skrev:jorå, han pluggar. skaffat hus utanför västerås och en mini-david med sin tjej. hade tänkt att försöka hälsa på han nån gång, nu när jag är ganska mkt i e-tuna och repar. men inte fan hinner man med det... :)

så du har fortfarande kvar din carvin-stärkare och warwick 6:a? möjligtvis fått warwick-spons?
Aha, där ser man. Vad pluggar han förnåt då? Och vart har han skaffat hus? Vet du om han spelar nåt?
Många frågor blir det...

Ja, Carvinriggen är faktiskt kvar. Den har varit på väg att bytas ut många gånger, men det har alltid slutat med att jag inte hittat något som låtit bättre, så varför laga något som inte är trasigt liksom. Lådorna har dock fått ta ett steg åt sidan till förmån för en Ampeg 810.
Nej, ingen warwickspons ännu. Jag råkar bara tycka att de är bäst. :) Ska nog försöka få till något samarbete med dem sen, men nu tror jag inte att de skulle vara så intresserade.
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

GrafZeppelin skrev:Det var på tiden!
Har du längtat efter mig? ;)
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

213 skrev:Aha, där ser man. Vad pluggar han förnåt då? Och vart har han skaffat hus? Vet du om han spelar nåt?
Många frågor blir det...
vet inte vad han pluggar... och huset är en mil norr om västerås nånstans. huset skaffades delvis för att han ska fixa till en studio, så spelar gör han. men inte i nåt band, vad jag vet.

lägg upp bilder på prylarna så man kan få dreggla lite, finns en tråd om det. (det är sånt vi gör här på forumet) :wink:
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Tja Mange!

Står på din hemsida att du lirar Modulus?
Har du eller har du haft Modulus?
Isåfall vilken model?

Angående kontakt med Warwick så kan du nog få hjälp via mig.
Jag är/har varit sponsrad och har bra kontakt med Flaa Music.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Har du en bild på den där spectorn? :P
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
dereborn

Inlägg av dereborn »

Välkommen!
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

marcbass skrev:Tja Mange!

Står på din hemsida att du lirar Modulus?
Har du eller har du haft Modulus?
Isåfall vilken model?
Det stämmer att jag hade en Modulus, men hemsidan släpade dessvärre lite i uppdateringarna. :oops: Jag hade en kanonfin 5-strängad Modulus Quantum med uppgraderad elektronik och finish. Den var riktigt fin att spela på, men dessvärre lyckades jag inte riktigt behärska den tonmässigt, så jag bytte bort den bort min nuvarande 5-str Warwick Thumb NT. Ekonomiskt en rätt dålig affär, men jag har hellre en bas som jag har användning av än en raritet som jag inte använder.
Kan säkert gräva fram någon gammal bild på den om någon är intresserad.
marcbass skrev: Angående kontakt med Warwick så kan du nog få hjälp via mig.
Jag är/har varit sponsrad och har bra kontakt med Flaa Music.
Det skulle jag verkligen uppskatta jättemycket. Gå gärna in och kolla ljudklipp och videoklipp och sånt på http://www.soulbreach.com och http://www.myspace.com/soulbreach och gör en bedömning om du tycker att jag skulle kunna vara intressant för Warwick/Flaa. Om du finner att så är fallet så kan vi väl snacka vidare om det?
Senast redigerad av 213 den mån 05 feb 2007, 15:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

bassdude skrev: lägg upp bilder på prylarna så man kan få dreggla lite, finns en tråd om det. (det är sånt vi gör här på forumet) :wink:
FreCKo skrev:Har du en bild på den där spectorn? :P
Ska försöka fixa upp lite bilder så snart som möjligt. Ge mig en dag eller två bara... ;)
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Klart man vill se bilder på din gamla Modulus!

Sen ja fick min Modulus Flea bas har ja blivit ett litet freak.
Väldigt sugen på en 5.a också..
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

213 skrev:Ska försöka fixa upp lite bilder så snart som möjligt. Ge mig en dag eller två bara... ;)
Okej då :( Men vänta lite Spector NS-2A, är inte det den dyraste serien för typ 3000 euro?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

FreCKo skrev:
213 skrev:Ska försöka fixa upp lite bilder så snart som möjligt. Ge mig en dag eller två bara... ;)
Okej då :( Men vänta lite Spector NS-2A, är inte det den dyraste serien för typ 3000 euro?
Nej, NS-2A är en gammal tjeckisk modell från slutet av 80-talet (kramer-eran). Genomgående hals och EMG-mickar. Tror att den kostade knappt $1000 ny.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

213 skrev:
FreCKo skrev:
213 skrev:Ska försöka fixa upp lite bilder så snart som möjligt. Ge mig en dag eller två bara... ;)
Okej då :( Men vänta lite Spector NS-2A, är inte det den dyraste serien för typ 3000 euro?
Nej, NS-2A är en gammal tjeckisk modell från slutet av 80-talet (kramer-eran). Genomgående hals och EMG-mickar. Tror att den kostade knappt $1000 ny.
I stand corrected! :oops: Den lär vara riktigt snygg ändå, älskar Spectors basar... :P
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

FreCKo skrev:
213 skrev:
FreCKo skrev:
213 skrev:Ska försöka fixa upp lite bilder så snart som möjligt. Ge mig en dag eller två bara... ;)
Okej då :( Men vänta lite Spector NS-2A, är inte det den dyraste serien för typ 3000 euro?
Nej, NS-2A är en gammal tjeckisk modell från slutet av 80-talet (kramer-eran). Genomgående hals och EMG-mickar. Tror att den kostade knappt $1000 ny.
I stand corrected! :oops: Den lär vara riktigt snygg ändå, älskar Spectors basar... :P
Haha, var inte så säker på det. Det är GrafZeppelins gamla bas som han tog hem från USA om jag inte minns helt fel. Den var rätt spöad när han fick tag på den och den lär ju inte ha blivit mindre ollad medan den var i hans ägo. ;)
Jag har dock piffat till den lite så den är grymt skön att spela på och låter som en dröm även om den fortfarande är långt ifrån nyskick.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Kan nog tänka mig att GrafZeppelin gått bärsärkagång på den stackars träbiten :lol: Hur har du piffat till den?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

FreCKo skrev:Kan nog tänka mig att GrafZeppelin gått bärsärkagång på den stackars träbiten :lol: Hur har du piffat till den?
Har fixat till lite knastrande pottar, pallat upp mickarna (de satt illa monterade), bytt stämskruvar, justerat upp den och torkat bort ollfläckar. :p
Jag kan nog dock inte beskylla GrafZeppelin för nåt annat än ollfläckarna. Den var i rätt risigt skick redan när han förvärvade den.
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

bassdude skrev:
213 skrev:Aha, där ser man. Vad pluggar han förnåt då? Och vart har han skaffat hus? Vet du om han spelar nåt?
Många frågor blir det...
vet inte vad han pluggar... och huset är en mil norr om västerås nånstans. huset skaffades delvis för att han ska fixa till en studio, så spelar gör han. men inte i nåt band, vad jag vet.

lägg upp bilder på prylarna så man kan få dreggla lite, finns en tråd om det. (det är sånt vi gör här på forumet) :wink:
Sådärja, nu finns det bilder också: http://pratabas.jconserv.net/viewtopic.php?p=9487#9487

Letar fortfarande efter bilder på min gamla Modulus, men jag hittar bara sunkiga livebilder. :? Letar vidare...

Fins det någon tråd för Riggfoton också? Eller lägger man in de i "posta bild på dina basar"-tråden också?
Gäst

Inlägg av Gäst »

213 skrev:...torkat bort ollfläckar.
Vafaaan! Det var ju ollfläckar från Jaco Pastoriuouoiuiouis!!!!!! :omfg:
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

GrafZeppelin skrev: Vafaaan! Det var ju ollfläckar från Jaco Pastoriuouoiuiouis!!!!!! :omfg:
WHAT??? Det förklarar varför de var så stora... :dizzy:
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Glen Hughes!!!!!!!

Tänk att få sitta och lyssna på när Glen drar gamla
Deep Purple anekdoter.
Har varit hängivet Deep Purple fan sen jag var 7 år gammal.
Får jag röra vid din mantel?

Känner du Sampo Axelsson?
Vet inte hur mycket samröre han och Glen har nu,
men de har ju haft iaf.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

Geddy_Lee skrev: Glen Hughes!!!!!!!

Tänk att få sitta och lyssna på när Glen drar gamla
Deep Purple anekdoter.
Jodå, Gubben är glad i att berätta gamla anekdoter + om att han ju som bekant varit med om en hel del. Att han dessutom har ett oerhört sinne för humor gör ju inte saken sämre heller. :) Man har ofta jäkligt roligt när man är ute med dem.
Geddy_Lee skrev: Känner du Sampo Axelsson?
Vet inte hur mycket samröre han och Glen har nu,
men de har ju haft iaf.
Nej, det var ganska långt före min tid. De som varit med när jag jobbat med honom har varit JJ Marsh, Sebastian Sippola, Kjell Höglund, Mark Mondesir, Jeff Kollman och Anders Olinder. Sedan har man ju fått träffa andra giganter (reliker?) i samband med Glenn Hughesjobb, men det är ju inga som jag själv jobbat med på det sättet.
Skriv svar