Presentation

Presentera och berätta lite om dig själv
Mb100
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 14 dec 2022, 22:13
Ort: Katrineholm

Presentation

Inlägg av Mb100 »

Hejsan.

Max var namnet. Är en rätt nybliven basist sedan ett år tillbaka men har kommit att förkovra mig i elbasen sedan dess. Hade under en period för cirka ett år sedan rätt tufft i privatlivet. I ett försök att hitta något att sysselsätta mig med något slog det mig att jag hade en gammal elbas ståendes hos min mor (dammade i förrådet). En ibanez som jag köpte under tonåren. På den tiden hade jag en idé att börja spela men det hela rann ut i sanden.. Men nu såhär i 30 årsåldern tog jag upp det igen; bättre sent än aldrig antar jag?

Har spelat i ett coverband en kort stund som tyvärr splittrades. Och tyvärr hann vi aldrig utföra några spelningar. Men har en idé att hitta nya/eller sätta igång nya projekt och förhoppningsvis få lira mer och även spela framför folk. Vill givetvis bli duktigare på att spela bas. Försöker sitta ibland och träna upp gehöret vilket nog är det jag är dåligast på förtillfället.

:nickar:
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Presentation

Inlägg av BBQV »

Hej och välkommen hit!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av saft »

Välkommen!
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: Presentation

Inlägg av VHdiggare »

:vinkar: Välkommen! :tummenupp:
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5322
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av mrbaloo »

Välkommen

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Mb100
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 14 dec 2022, 22:13
Ort: Katrineholm

Re: Presentation

Inlägg av Mb100 »

Tackar allihop!

Var med i ett blues jam igår och spelade framför folk för första gången. Nervöst men det var roligt. Strulade till det vid ett tillfälle men en erfarenhet rikare iallafall!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Presentation

Inlägg av Danne »

Hej och välkommen! Kul att du begav dig ut och spelade med andra. Det är bara att fortsätta, ju mer du spelar desto roligare blir det.
Skriv svar