Harley Benton BA250H + tks 2 x 112

Har du erfarenheter och åsikter om någon basrelaterad produkt? Recensera här!
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Harley Benton BA250H + tks 2 x 112

Inlägg av Per »

Sådär, nu är det testat med tks-lådorna också. Intrycket av förstärkaren består i princip; relativt neutral ton, som går att forma ganska fet och "organisk" med tämligen lättrattade filter. Jag föredrar att lägga till lite bas och aningen diskant. Color-kontrollen kan funka bra till vissa basar, medan Contour inte riktigt var min tekopp (i motsats till Fernan).

Jag har inte haft Fernans problem med att stärkaren lägger av - den bara tuffar på.

Först körde jag på en Carvin 15"-låda, så det var lite spännande att kolla om ljudet blev tunnare med tolvor. Det blev det INTE med båda lådorna. Däremot blev det lite rappare och tydligare. Med endast den ena lådan inkopplad kan man kanske behöva lägga till lite botten beroende på vilka mikar man har på basen.

Summering:

Jag är nöjd med lillriggen. Det blev klart bättre och dessutom mera flexibelt med tks-lådorna.

Harley Benton Ba250H - (som jag skrev tidigare) en billig och rätt bra reserv- eller nybörjarstärkare. Funkar för min del bra till lillriggen. Driftssäkerhet kan jag väl återkomma till om några år.

tks 2 x 112 - ruggigt bra och LÄTTA. (Fast det visste väl de flesta redan.)
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Min stärk funkar bra nu efter reparationen (BA500), tar den till repan i en ryggsäck med pedaler, mick o kablar, har ställt en EBS 115 där. Smidigt!
Har gigat med den med den andra EBS 115 lådan, inga problem att hänga med med bara en låda. Funkar om man inte orkar kånka rörstärken till alla gig o framför allt replokaler.
Skriv svar