Liveklipp och Livebilder -OBS KONTRABAS!

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Liveklipp och Livebilder -OBS KONTRABAS!

Inlägg av Daionsavage »

Den förra tråden verkar ha försvunnit! :(

Så jag tänkte att vi kunde börja om, och kanske återposta gamla godingar (Hiwatts brinnande kontra är någonting jag vårdar ömt i mitt minne).

ett klipp:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L9gIaZtBLBM[/youtube]

Raggarklubben Regret Man river Cruisers i åsele förra helgen, jag som kommer från akademiska förhållanden (eller vad man nu skall kalla oss torrbollar för) var lite förvånad över den allmäna nivån på alkoholintaget, men djävlar vad roligt jag hade, trots att jag lärde mig att det inte går att klättra på kontran i för trånga skinnbrallor! :oops:[/youtube]
Användarvisningsbild
Custom
Medlem
Inlägg: 218
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 22:44

Re: Liveklipp och Livebilder -OBS KONTRABAS!

Inlägg av Custom »

Daionsavage skrev:Den förra tråden verkar ha försvunnit! :(

Så jag tänkte att vi kunde börja om, och kanske återposta gamla godingar (Hiwatts brinnande kontra är någonting jag vårdar ömt i mitt minne).

ett klipp:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L9gIaZtBLBM[/youtube]

Raggarklubben Regret Man river Cruisers i åsele förra helgen, jag som kommer från akademiska förhållanden (eller vad man nu skall kalla oss torrbollar för) var lite förvånad över den allmäna nivån på alkoholintaget, men djävlar vad roligt jag hade, trots att jag lärde mig att det inte går att klättra på kontran i för trånga skinnbrallor! :oops:[/youtube]
AWESOME
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Inlägg av Daionsavage »

Tack Custom!
Jag har f ö sett ett klipp på dig då du såg minst sagt ut att vara full i fan innan ni börjar spela. Sedan lägger du ned kontran och din gitarrist ställer sig på den. Var finns det? :wink:
Användarvisningsbild
Custom
Medlem
Inlägg: 218
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 22:44

Inlägg av Custom »

Daionsavage skrev:Tack Custom!
Jag har f ö sett ett klipp på dig då du såg minst sagt ut att vara full i fan innan ni börjar spela. Sedan lägger du ned kontran och din gitarrist ställer sig på den. Var finns det? :wink:
Fattar inte hur man får upp klippet så de syns här ! Men det kanske är detta klipp du menar ! [youtube] http://www.youtube.com/watch?v=PA8UBMp72WQ[/youtube]
Användarvisningsbild
Custom
Medlem
Inlägg: 218
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 22:44

Mera damp

Inlägg av Custom »

Användarvisningsbild
inferno
Medlem
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 21:37
Ort: Älvsbyn Norrbotten

Inlägg av inferno »

Daionsavage, jag har nån bild på dig och även ett filmklipp från Wheelsträffen i somras. Om det är ok för dig så kan jag lägga upp dom här i tråden.

/Inferno
:twisted: :twisted: Jazzhatande psychoslappare :twisted: :twisted:

Billigaste Thomannkontran med Lambert fejksenor
Användarvisningsbild
aleklint
Medlem+
Inlägg: 1024
Blev medlem: sön 05 aug 2007, 13:11
Ort: Stockholm

Inlägg av aleklint »

Här är ett litet klipp där jag spelar :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=chQEVmt7F54[/youtube]
Användarvisningsbild
Custom
Medlem
Inlägg: 218
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 22:44

Inlägg av Custom »

aleklint skrev:Här är ett litet klipp där jag spelar :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=chQEVmt7F54[/youtube]
Shit vad bra !

Vem lirar gura ? skit najs sound !
Användarvisningsbild
aleklint
Medlem+
Inlägg: 1024
Blev medlem: sön 05 aug 2007, 13:11
Ort: Stockholm

Inlägg av aleklint »

Custom skrev:
aleklint skrev:Här är ett litet klipp där jag spelar :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=chQEVmt7F54[/youtube]
Shit vad bra !

Vem lirar gura ? skit najs sound !
Tackar!

Gura spelar Little Hank Jansson, gammal legend, spelade i chicago espress bla.

Övriga musiker:
Janne Sjöström på munspel, Fredrik von Werder Piano, Tommy Moberg trummor och jag på bas.
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Inlägg av Daionsavage »

inferno skrev:Daionsavage, jag har nån bild på dig och även ett filmklipp från Wheelsträffen i somras. Om det är ok för dig så kan jag lägga upp dom här i tråden.

/Inferno
Klart det är OK för mig, jag är en tvättäkta uppmärksamhetsknarkare. Har du inget på dig själv? :wink:
Användarvisningsbild
inferno
Medlem
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 21:37
Ort: Älvsbyn Norrbotten

Inlägg av inferno »

Daionsavage skrev:
inferno skrev:Daionsavage, jag har nån bild på dig och även ett filmklipp från Wheelsträffen i somras. Om det är ok för dig så kan jag lägga upp dom här i tråden.

/Inferno
Klart det är OK för mig, jag är en tvättäkta uppmärksamhetsknarkare. Har du inget på dig själv? :wink:
Då slänger jag upp dom så fort jag hinner. Är i studion i veckan och spelar in med mitt ena band så man är inte hemma så mycket just nu.

Än så länge har jag inga bilder eller filmer på mig själv i kontrasammanhang, får väl se till att fixa det.

/Inferno
:twisted: :twisted: Jazzhatande psychoslappare :twisted: :twisted:

Billigaste Thomannkontran med Lambert fejksenor
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Inlägg av Daionsavage »

Tack Svensson!

Man of constant sorrow är så dj-a bra! Jag gillar att du har lugnet att vänta in de andra! Sedan tycker jag att det är kul att det smyger in en liten elbas i "I hear you knocking"... en elbaslåt på nio låtar är en klart godkänd ratio. :wink:
Senast redigerad av Daionsavage den mån 25 okt 2010, 22:29, redigerad totalt 1 gånger.
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Daionsavage skrev:Tack Svensson!

Man of constant sorrow är så dj-a bra! Jag gillar att du har lugnet att vänta in de andra! Sedan tycker jag att det är kul att det smyger in en liten elbas i "I hear you knocking"... men en elbaslåt på nio låtar är en klart godkänd ratio. :wink:
oj.. tänkte inte på elbasen.. :oops: men det var för att se om nån verkligen kollar på klippen ;). Man of constant.. är för jäkla bra, det var Totte (sång/gitarr) som kom dragandes med den när vi hade vår lilla återförening efter 10 år och jag tyckte att vi fick rätt skönt gung i den fast det blev ännu bättre med banjo sedan... Jag tycker att ni fått bra drag i rockabillytrion, minns första klippet du visade och det var kanske lite trevande :). Har ni mycket gigs? Kommer ni uppöver nåt? Skulle man kunna hitta på nåt i Luleå tex?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Inlägg av Daionsavage »

Svensson skrev:
Daionsavage skrev:Tack Svensson!

Man of constant sorrow är så dj-a bra! Jag gillar att du har lugnet att vänta in de andra! Sedan tycker jag att det är kul att det smyger in en liten elbas i "I hear you knocking"... men en elbaslåt på nio låtar är en klart godkänd ratio. :wink:
oj.. tänkte inte på elbasen.. :oops: men det var för att se om nån verkligen kollar på klippen ;). Man of constant.. är för jäkla bra, det var Totte (sång/gitarr) som kom dragandes med den när vi hade vår lilla återförening efter 10 år och jag tyckte att vi fick rätt skönt gung i den fast det blev ännu bättre med banjo sedan... Jag tycker att ni fått bra drag i rockabillytrion, minns första klippet du visade och det var kanske lite trevande :). Har ni mycket gigs? Kommer ni uppöver nåt? Skulle man kunna hitta på nåt i Luleå tex?
Inte så mycket än, vi jobbar fortfarande på att få ihop en större repertoir. Men vi skall spela den 30:e på klubben där vi är husband. De har en "syskonklubb" i lule så det borde kunna hända, vore skitkul att ses på riktigt med!
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Daionsavage skrev:
Svensson skrev:
Daionsavage skrev:Tack Svensson!

Man of constant sorrow är så dj-a bra! Jag gillar att du har lugnet att vänta in de andra! Sedan tycker jag att det är kul att det smyger in en liten elbas i "I hear you knocking"... men en elbaslåt på nio låtar är en klart godkänd ratio. :wink:
oj.. tänkte inte på elbasen.. :oops: men det var för att se om nån verkligen kollar på klippen ;). Man of constant.. är för jäkla bra, det var Totte (sång/gitarr) som kom dragandes med den när vi hade vår lilla återförening efter 10 år och jag tyckte att vi fick rätt skönt gung i den fast det blev ännu bättre med banjo sedan... Jag tycker att ni fått bra drag i rockabillytrion, minns första klippet du visade och det var kanske lite trevande :). Har ni mycket gigs? Kommer ni uppöver nåt? Skulle man kunna hitta på nåt i Luleå tex?
Inte så mycket än, vi jobbar fortfarande på att få ihop en större repertoir. Men vi skall spela den 30:e på klubben där vi är husband. De har en "syskonklubb" i lule så det borde kunna hända, vore skitkul att ses på riktigt med!
Japp, hade varit rackarns kul att träffas! Vi ska till Luleå i slutet av november:
http://rockabillyparty.se/index.php/1277935
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Inlägg av Daionsavage »

Svensson skrev:
Japp, hade varit rackarns kul att träffas! Vi ska till Luleå i slutet av november:
http://rockabillyparty.se/index.php/1277935

Ser ut som ett riktigt roligt arr, kul att ditt instrument fått ge namn åt hela bandet :wink: !


Här har jag ett klipp till, dagens fråga: vilken basgång är det jag snott?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BxfaIz9w1k4[/youtube]

(ja, det är elbasvinkel på fingrarna!)

Ni andra som inte visat upp er -Kom igen! :poke:
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
inferno
Medlem
Inlägg: 155
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 21:37
Ort: Älvsbyn Norrbotten

Inlägg av inferno »

Min spontana tanke var Smoke on the water. Sen ändrade jag mig till Tush med ZZ Top. Så det är min gissning.

/Inferno
:twisted: :twisted: Jazzhatande psychoslappare :twisted: :twisted:

Billigaste Thomannkontran med Lambert fejksenor
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Inlägg av Daionsavage »

inferno skrev:Min spontana tanke var Smoke on the water. Sen ändrade jag mig till Tush med ZZ Top. Så det är min gissning.

/Inferno
Helt rätt! Eftersom vår gitarrist aldrig lyssnat på ZZ Top så kan jag göra det utan att han märker det! :twisted:
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++
Inlägg: 4015
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 22:33
Ort: Sandviken

Inlägg av Backlund »

Här är ett klipp från 2006. Bassolo och allt :P Och jag är fortfarande lika stel nu som då :P

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nW-i7-sW0q8[/youtube]
_____________________________________
www.grassride.com
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Inlägg av Daionsavage »

Röj! :dumglad:
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Daionsavage skrev:Röj! :dumglad:
Håller med, riktigt bra! Jag har sett dem live med Backis på bas och kan intyga att de är rackarns bra!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Den där bojan
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: sön 14 mar 2010, 13:19

Inlägg av Den där bojan »

JLT är sjukt bra
Användarvisningsbild
Daionsavage
Medlem++
Inlägg: 5982
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 14:54
Ort: Umeå

Inlägg av Daionsavage »

Två PB-are på samma bild, någon gång i morse....
Bild

Bild

Den där Bojan på trummor och undertecknad på golvet!
"If I can't dance, it's not my revolution!"

-Emma Goldman
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+
Inlägg: 1007
Blev medlem: ons 27 feb 2008, 07:59
Ort: Osby

Inlägg av cougar »

Hörredu Backlund! Har fått erbjudande att lira Bluegrass... Vadfan ska jag göra!? Hur va vad ska man lyssna på? tips hur man lirar bluegrass eller ska jag bara dra dit och smattra på basen och hoppas dom blir imponerade? haha
Hate Thy Neighbour!
Skriv svar