Band sökes

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men jag tycker det är intressant med ålder för de flesta jag träffat som är 19-20 är inte alls på den våglängd jag skulle föredra att mina medmusikanter är.
Nu snackar jag inte musikalitet eller skicklighet för det finns det förstås i den åldern som ligger way ahead of mer...
Men just på det mentala planet...

Nu är jag ju 29 så 5 år yngre är 24, det skulle nog funka...


Aja...
Vi får se.
Vendolin känns inte lockande just nu.
Ska se över de andra alternativen först och främst.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Äh, skit i band...du och jag Parkas...turnérande med två basar och Frank Sinatra-låtar...det é grejen :wink:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Roland skrev:Äh, skit i band...du och jag Parkas...turnérande med två basar och Frank Sinatra-låtar...det é grejen :wink:
Hahaaa!
Ja, det vore nå´t det!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Sätt inte upp spärrar i onödan! Hittar du en 21 åring och en 45 åring så testa! Det största problemet jag kan se med olika åldrar är att man kanske är i olika faser i livet. En 19-åring kanske är beredd att lägga 5 dagar/vecka på att repa och giga de två övriga dagarna. Har man familj kanske ambitionerna ser lite annorlunda ut. Men som sagt såga ingen pga av ålder innan du testat! I förr-förra bandet skilde det mer än 10 år mellan yngsta och äldsta och det var absolut inget problem, vi höll igång i flera år och det hade inget med åldersdiffen att göra att vi la ner!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Personligen har jag aldrig lyckats bli kvar i ett band med folk jag inte umgås med även till vardags. Man måste liksom ha nåt mer gemensamt än bara musiken för att det ska bli bra tycker jag.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:Personligen har jag aldrig lyckats bli kvar i ett band med folk jag inte umgås med även till vardags. Man måste liksom ha nåt mer gemensamt än bara musiken för att det ska bli bra tycker jag.
Jo, det är nog så faktiskt.
Fast samtidigt så är det ju ganska skönt att om man lirar mycket/repar mycket kan slippa umgås utanför repan, även om jag egentligen tror att det är nödvändigt...

Vi umgicks aldrig i princip utanför reptider.
Brukar inte bli så med band jag är med i, men nu när man har familj så är det svårt att få till det. Repar man och gigar så känns det som att det räcker med kvalitetstid med bandet.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

Roland skrev:Äh, skit i band...du och jag Parkas...turnérande med två basar och Frank Sinatra-låtar...det é grejen :wink:
Jag ställer upp.
En Bas-Trio, kan det bli bättre? :lol:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Sitter och funderar på hur och vad man ska skriva i en ev. Vendolinannons...

Ska man lägga upp bild på sig själv nuförtiden?
Ska man slänga upp bild på sina prylar?
Ska man ens skriva vad man spelar på?

Måste undersöka det här...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

blackparkas skrev:Sitter och funderar på hur och vad man ska skriva i en ev. Vendolinannons...

Ska man lägga upp bild på sig själv nuförtiden?
Ska man slänga upp bild på sina prylar?
Ska man ens skriva vad man spelar på?

Måste undersöka det här...
Kort, rakt och ärligt tror jag starkt på.
Om det finns på nätet - länka till nånstans där ditt spelande hörs och låter BRA!

Bra info:
- Ambitionsnivå
- Område du kan tänkas åka inom för rep
- Ålder
- Stil/ar du vill spela (Om du bara vill spela någon av ett fåtal stilar)
- Stil du absolut inte vill spela (Om du har några generella såna - själv brukar jag skriva dansband och metal i den här kategorin.)
- Skriv att du har full utrustning och många års erfarenhet. Om du dessutom äger PA-grejer är det aldrig fel att nämna... :D

Mer än så blir mest långrandigt och riskerar att bli lite show-off.
Bild tror jag inte tillför alls. Bild på utrustningen kan t.o.m. stjälpa eftersom det finns så mycket förutfattade meningar om allt.

Exempel:
Basist på 37 år söker band inom vilken stil som helst utom åt dansbandshållet eller hårdare metal. Gärna originalmaterial, men även covers är intressant.
Bor i Stockholm och letar i första hand efter hobbyband i Stockholmsregionen då jag har mitt spelande som hobby.
Har dock 15 års bas-spelande och ca 50 gig i ryggsäcken så jag är inte nybörjare.
Jag har komplett utrustning (och även lite PA-grejer som mest står och skräpar fn.)

Det går att höra mig spela här: http://www.davesdeli.se/mp3/garage.htm

Tveka inte - slå en signal om detta låter intressant: 070-1234567
Medlem i PB50+
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

shit 50 gig på 15 år.. Snubben har rutin! :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

fieldflower skrev:
blackparkas skrev:Sitter och funderar på hur och vad man ska skriva i en ev. Vendolinannons...

Ska man lägga upp bild på sig själv nuförtiden?
Ska man slänga upp bild på sina prylar?
Ska man ens skriva vad man spelar på?

Måste undersöka det här...
Kort, rakt och ärligt tror jag starkt på.
Om det finns på nätet - länka till nånstans där ditt spelande hörs och låter BRA!

Bra info:
- Ambitionsnivå
- Område du kan tänkas åka inom för rep
- Ålder
- Stil/ar du vill spela (Om du bara vill spela någon av ett fåtal stilar)
- Stil du absolut inte vill spela (Om du har några generella såna - själv brukar jag skriva dansband och metal i den här kategorin.)
- Skriv att du har full utrustning och många års erfarenhet. Om du dessutom äger PA-grejer är det aldrig fel att nämna... :D

Mer än så blir mest långrandigt och riskerar att bli lite show-off.
Bild tror jag inte tillför alls. Bild på utrustningen kan t.o.m. stjälpa eftersom det finns så mycket förutfattade meningar om allt.

Exempel:
Basist på 37 år söker band inom vilken stil som helst utom åt dansbandshållet eller hårdare metal. Gärna originalmaterial, men även covers är intressant.
Bor i Stockholm och letar i första hand efter hobbyband i Stockholmsregionen då jag har mitt spelande som hobby.
Har dock 15 års bas-spelande och ca 50 gig i ryggsäcken så jag är inte nybörjare.
Jag har komplett utrustning (och även lite PA-grejer som mest står och skräpar fn.)

Det går att höra mig spela här: http://www.davesdeli.se/mp3/garage.htm

Tveka inte - slå en signal om detta låter intressant: 070-1234567
+1

Ambitionsnivån är viktig att ha med. Det hade inte jag när jag annonserade första gången så då fick jag provspela mot klick för Pandband-Joeys band bl.a.

Nu lirar jag med ett band där jag är 13 år äldre än den yngsta förmågan och det blir allt lite clasher emellanåt. Det är inte optimalt men det funkar.

Lycka till Parkas, det går nog vägen ska'ru se.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

marcbass skrev:shit 50 gig på 15 år.. Snubben har rutin! :)
Skrev jag att man skulle vara ärlig eller gjorde jag inte det...?
Man kan multiplicera sitt antal gig med 10 också om man inte spelat "tillräckligt" ute, men då blir det jobbigt att förklara en vacker dag.
Men du gör ju som du vill... :wink:

(Eller var inlägget till för att klaga på min nivå av spelande?)
Medlem i PB50+
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

MikeO skrev:
Roland skrev:Äh, skit i band...du och jag Parkas...turnérande med två basar och Frank Sinatra-låtar...det é grejen :wink:
Jag ställer upp.
En Bas-Trio, kan det bli bättre? :lol:

Som jag ser det så är din framtid säkrad Parkas...lite som the Rat-Pack, men på bas...

(Säg inget till de andra, men det kommer REGNA damunderbyxor på scenen grabbar)
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

blackparkas skrev:Sitter och funderar på hur och vad man ska skriva i en ev. Vendolinannons...

Ska man lägga upp bild på sig själv nuförtiden?
Ska man slänga upp bild på sina prylar?
Ska man ens skriva vad man spelar på?

Måste undersöka det här...

En bild på dig själv är nödvändigt ja, när du flexar biceps!
Bilder på dina grejer behövs inte, du behöver inte ens säga vad du har för något utan bara vad du absolut aldrig någonsin skulle spela på.
Du ska också skriva vad du kräver av dom andra bandmedlemmarna, t.ex hur många cymbaler trummisen ska ha, gitarristen får ha max 20sekunders gitarrsolo per låt osv osv.

Det är så man får band nu för tiden.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag skulle nog föreslå att du gör tvärtom, starta ett nytt band istället.
Visst, bök med att hitta repa, skaffa reprigg osv, men klart roligare än att komma in i ett redan färdigt band med förutfattade meningar om allt. (Kanske!)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:Jag skulle nog föreslå att du gör tvärtom, starta ett nytt band istället.
Visst, bök med att hitta repa, skaffa reprigg osv, men klart roligare än att komma in i ett redan färdigt band med förutfattade meningar om allt. (Kanske!)
Fast det jobbiga är ju att det känns som att jag precis gått igenom det där.
Det var 1,5 år sedan jag kom igång med bandet som vi lagt ner nu, men det är bara de senaste 9 månaderna eller så som vi satsat på covers och satsat på spelningar.
Sätta igång ett nytt projekt och försöka få spelningar på inga meriter igen känns inte så lockande.

Iofs så är trummisen fortfarande sugen på att lira så det är en sångare och en gitarrist som behövs.
Gärna en sångare som spelar gura och en gitarrist...
Och bandnamnet och de kontakter vi haft får vi göra vad vi vill med.

Jaja... man kanske ska göra 2 annonser på Vendolin.
En för färdigt band och en för uppstart..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Roland skrev:
MikeO skrev:
Roland skrev:Äh, skit i band...du och jag Parkas...turnérande med två basar och Frank Sinatra-låtar...det é grejen :wink:
Jag ställer upp.
En Bas-Trio, kan det bli bättre? :lol:

Som jag ser det så är din framtid säkrad Parkas...lite som the Rat-Pack, men på bas...

(Säg inget till de andra, men det kommer REGNA damunderbyxor på scenen grabbar)
Thank you. Thank you. Thank you, thank you, thank you and thank you. I understand there is a sign in the audience that once again says: "What's the secret word for tonight?"
The secret word for tonight is... Now, let's get serious, ladies and gentlemen, I know you came here to see really FINE performances by a really FINE modern music ensemble, conducted by a really FINE conductor. And here comes the FINE conductor now, Peter Rundel, ladies and gentlemen! And if you feel like throwing underpants onto the stage, put 'em over there.
Vem sa detta och på vilken platta kan man höra det?? :D
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Underbart!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Parkas: Jag har en 60 årig polare som är på väg att gifta sig med en 20-åring.
Nog fan kan du lira bas med ett koppel 20-åringar :-D
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

anli skrev:Parkas: Jag har en 60 årig polare som är på väg att gifta sig med en 20-åring.Nog fan kan du lira bas med ett koppel 20-åringar :-D
Ahh.. så han i farten igen?

Bild

Jag som läst att han tänkt vänta lite nu... :roll:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

daionsavage skrev:
Liten skrev:Underbart!
jo... och frågan är varför du citerar den enda zappa-platta jag äger.. 8)
It's highligted my friend!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

anli skrev:Parkas: Jag har en 60 årig polare som är på väg att gifta sig med en 20-åring.
Nog fan kan du lira bas med ett koppel 20-åringar :-D

Hm....
Det är frågan det.... :D
Vi får se, Coverband verkar det ordna upp sig med ev, men jag är lite för ivrig och vill att det ska hända saker nu och inte om 2 veckor... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Du e som vi säger hemmavid, HIALÖS!!
Skriv svar