Basist finns ledig i Sthlm

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Användarvisningsbild
Sir Realistic
Medlem+
Inlägg: 886
Blev medlem: fre 01 aug 2008, 12:54
Ort: Gamla Eken

Basist finns ledig i Sthlm

Inlägg av Sir Realistic »

Tjena Gubbar (?).
Det här är väl egentligen fel forum för att försöka annonsera ut sig själv som basist, men va' fan.
Ingen som behöver en basist till bandet?

Jag finns ledig i Stockholm - lirar även gitarr, trummor och keyboards.

Är absolut ingen stjärna som musiker men har gott om erfarenhet, både från scen och studio. Omskolad gitarrist som sett potentialen i det faktum att det råder lite brist på bra basister. Är gammal i gemet men ingen jävla fossil, växer ingen mossa på denna Rolling Rock. En riktig jävla rockräv.
Har inga egentliga förebilder som basist men snubbar som Jack Bruce och Geezer Butler kan inte förbises.

Söker band som hållit igång ett tag och vet vad de vill, som har spelningar i ryggen och några i framtiden. Band som kan både "groova", lira upptempo och slö-klia en blues när tillfälle ges.
Vill inte gärna haka på ett band under uppstart men om de musikaliska förebilderna är ruggigt rätt så kan jag tänka mig det. Spelar helst en repertoar som till mesta delen består av "egna" låtar (skriver en del själv) uppblandad med väl valda covers.

Äger inga skivor med (och gillar inte) Iron Maiden, Kiss, Metallica, AC/DC eller så men har desto fler med Sonics, Iggy/Stooges, Monster Magnet, MC5, Hellacopters, Kyuss, Smashing Pumpkins och liknande. Som referenspunkter måste givetvis även nämnas rockens urfäder, såna som; Hendrix, Sabbath, Led Zep, Stones, Creedence, Beatles, Ray Charles, Little Richard o.s.v. men de är liksom så självklara att det känns onödigt.

Lirar Jazz Bass och P-Bass genom en liten Hartke-rigg.

Har i senaste projektet lirat basen samtidigt som jag fixat lead-sången, ljudprover kan skickas både gällande basspelet och sången.

Lite mer om mig finns att glo på här; http://www.myspace.com/sirrealistic1 finns lite låtar, historik, bilder m.m.
Vi HÖRS.
Thomas "Osten" Kahlbom (alias Sir Realistic)
sir.realistic(snabel)hotmail.com
Senast redigerad av Sir Realistic den ons 15 apr 2009, 22:18, redigerad totalt 1 gånger.
"Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."
Användarvisningsbild
Sir Realistic
Medlem+
Inlägg: 886
Blev medlem: fre 01 aug 2008, 12:54
Ort: Gamla Eken

Inlägg av Sir Realistic »

Bumpar lite...

Är med i ett band där jag lirar gitarr och sjunger men skulle gärna även spela bas i något annat band.
Hittar jag rätt band att lira bas i så kan jag mycket väl tänka mig att ge upp nuvarande projekt om situationen kräver...
"Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."
Skriv svar