Döds/blacksångare alt. lärare i "growl"

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Döds/blacksångare alt. lärare i "growl"

Inlägg av Tössberg »

Som sagt; även folk som kan lära ut growl/skrikteknik är av intresse, för då behöver vi inte leta sångare utan då tar jag och gitarristerna hand om det hela, men vi måste ju lära oss först. :twisted:
Vi är ett nytt band som startats upp av resterna utav i Descending. Vi har material och behöver en sångare omgående! Vi har planer på att gå in i studio i vår/sommar och även köra en del gigs efter sommaren. Vi spelar någon typ av melodisk döds/black metal med inslag av allt möjligt kul. Vi repar för närvarande i en lokal i utkanten av Göteborg men hoppas snart på att få en ny lokal centralt i Göteborg. Vi anser att du som söker är seriös och inte lägger av efter två månader utan stannar kvar och satsar med stort engagemang.

Låter detta intressant och du vill ha mer info eller låtar kontakta Anders.
anders.lundvall [at] gmail.com
0739-978563
Seså! Jalla jalla! Vi flyttar in i nya repan på ONSDAG den 4 februari.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Devilsfavourite
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 07 apr 2009, 22:37

Inlägg av Devilsfavourite »

Gammal post så jag vet inte hur aktuellt det är längre. Men jag kan säga såhär, att skrika eller growla är något man får testa sig fram. Som för de flesta sångare (tror jag)låter det bäst när man värmt upp lite. Beroende på hur man skriker kan man få jävligt ont i halsen i början, ganska snabbt. Men det är bara att sluta när det blir för mycket, och fortsätta nästa dag. Så kör man på tills halsen är härdad, sedan kan du skrika i alla väder när som helst. Folk tror säkert att det bara är att skrika, men det är teknik och träning som med allt annat. De flesta kan dock säkert lära sig det, annorlunda är det med vanlig sång, hehe...
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Linolja har jag hört ska göra mycket för hitta rätta "stuket"!

appliceras på valfritt ställe??

:roll:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Testa Ricinolja, du vågar garanterat inte hosta hur ont det än gör!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Skriv svar