Rockbasist sökes

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Skriv svar
ekenstiernan
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 09:32
Ort: Malmö

Rockbasist sökes

Inlägg av ekenstiernan »

Hej vi är tre killar på 17,25 och 27 år som har spelat ihop sen våren 2008 men som nu känner att vi behöver en basist för att ge mer djup i låtarna.
Vi söker dig som kan hantera ditt instrument och kan komma med egna ideer på schyssta slingor då vi kör mycket eget material.

Våra influenser kommer från hårdrock poprock metal post-grunge osv. Typ Alter Bridge, Creed, Metallica, Daughtry m.m.
Vi repar en gång i veckan i utrustad lokal hos studiefrämjandet i Malmö.

Låter det intressant? Hör av dig!
Senast redigerad av ekenstiernan den ons 15 apr 2009, 12:59, redigerad totalt 1 gånger.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Välkommen. Det skulle nog hjälpa om du skrev vilken stad det gäller!
ekenstiernan
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 09:32
Ort: Malmö

Malmö

Inlägg av ekenstiernan »

Haha så klantigt. :oops:

Det är i Malmö vi finns.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Hmm.. det är så man blir riktigt sugen..
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
ekenstiernan
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 09:32
Ort: Malmö

Inlägg av ekenstiernan »

Du får gärna komma och prova på om du e sugen.
Avståndet e kanske lite tufft. Vi repar varje måndag 19-22.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

ekenstiernan skrev:Du får gärna komma och prova på om du e sugen.
Avståndet e kanske lite tufft. Vi repar varje måndag 19-22.
Ja det är väl avståndet som är problemet..
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
ekenstiernan
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 09:32
Ort: Malmö

Nån annan?

Inlägg av ekenstiernan »

Vi har fortfarande inte funnit nån basist till vårt band...

Ingen annan som är sugen? Nån som har tid och lust att lägga en gång i veckan på att lira och ha kul?
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Kan man lyssna på några låtar? Myspace eller nått?
ekenstiernan
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 09:32
Ort: Malmö

Inlägg av ekenstiernan »

Nej vi har inte direkt nåt att spela upp. Det är lite hönan eller ägget situation. Vill hitta en schysst basist med lite input innan vi går in i studion och spelar in.

Hmm vad kan jag säga, vi blandar tunga riff med softare partier och försöker hitta snygga melodier till det. Det närmaste vi låter som skulle jag säga är Alter Bridge med influenser både från rock, grunge och metal.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

ni får flytta på er så jag kan spela med er.. :D
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

ekenstiernan skrev:Nej vi har inte direkt nåt att spela upp. Det är lite hönan eller ägget situation. Vill hitta en schysst basist med lite input innan vi går in i studion och spelar in.

Hmm vad kan jag säga, vi blandar tunga riff med softare partier och försöker hitta snygga melodier till det. Det närmaste vi låter som skulle jag säga är Alter Bridge med influenser både från rock, grunge och metal.
Ska på lite semester i en månad nu, men om ni inte hittat ngn när jag tittar in igen, då kanske man skulle komma bort å lira. Sjukt längesen jag spelade bas dock... 8)

Senaste inspelningen på bas kan du hitta i länkarna under min signatur.
ekenstiernan
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 09:32
Ort: Malmö

Inlägg av ekenstiernan »

BonafideYouth skrev:
ekenstiernan skrev:Nej vi har inte direkt nåt att spela upp. Det är lite hönan eller ägget situation. Vill hitta en schysst basist med lite input innan vi går in i studion och spelar in.

Hmm vad kan jag säga, vi blandar tunga riff med softare partier och försöker hitta snygga melodier till det. Det närmaste vi låter som skulle jag säga är Alter Bridge med influenser både från rock, grunge och metal.
Ska på lite semester i en månad nu, men om ni inte hittat ngn när jag tittar in igen, då kanske man skulle komma bort å lira. Sjukt längesen jag spelade bas dock... 8)

Senaste inspelningen på bas kan du hitta i länkarna under min signatur.

Fan d låter nice me en månads semester. Var ska du åka?

Men absolut hör av dig när du är tillbaka från semestern så kan du ju hänga på och lira.
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

ekenstiernan skrev:
BonafideYouth skrev:
ekenstiernan skrev:Nej vi har inte direkt nåt att spela upp. Det är lite hönan eller ägget situation. Vill hitta en schysst basist med lite input innan vi går in i studion och spelar in.

Hmm vad kan jag säga, vi blandar tunga riff med softare partier och försöker hitta snygga melodier till det. Det närmaste vi låter som skulle jag säga är Alter Bridge med influenser både från rock, grunge och metal.
Ska på lite semester i en månad nu, men om ni inte hittat ngn när jag tittar in igen, då kanske man skulle komma bort å lira. Sjukt längesen jag spelade bas dock... 8)

Senaste inspelningen på bas kan du hitta i länkarna under min signatur.

Fan d låter nice me en månads semester. Var ska du åka?

Men absolut hör av dig när du är tillbaka från semestern så kan du ju hänga på och lira.
Ska till Thailand. Är ett halvblod så... 8)
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Tja, söker ni fortfarande ngn basist? Har dock ingen rigg, eftersom jag sålde den i våras, men funtar på att kanske komma å spela lite.

By the way, kör ni några covers också, eller bara eget komponerat?
ekenstiernan
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 09:32
Ort: Malmö

Inlägg av ekenstiernan »

BonafideYouth skrev:Tja, söker ni fortfarande ngn basist? Har dock ingen rigg, eftersom jag sålde den i våras, men funtar på att kanske komma å spela lite.

By the way, kör ni några covers också, eller bara eget komponerat?
Ja vi har inte hittat nån än... Du är välkommen att hänga på. Just nu har dock studiefrämjandet sommarstängt så vi lirar igen först i början av augusti.

Vi kör mest eget, men vi har kört lite Alter Bridge innan. Du kan lyssna lite på "Brand new start", "Find the real" och "Broken wings" med AB.

Men du kan ju dra över ditt nummer i ett mail till mig på **********, så kan jag höra av mig när vi ska repa igen.

Var det nice semester i Thailand? :)
Senast redigerad av ekenstiernan den tis 11 aug 2009, 15:27, redigerad totalt 1 gånger.
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Ok,

Ska lyssna på låtarna, är ledig i helgen så. Jodå, Thailand e alltid nice, mest släkträff å sånt men lite sol å bad hann man med också.
Skriv svar