Basist i Malmö sökes

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Basist i Malmö sökes

Inlägg av groovyjr »

Då jag bestämt mig för att köra med lite andra projekt så blir min plats som basist i WeekendWars ledig. WeekendWars är ett originalband, som basist har man ganska fria tyglar så länge det är inom ramen för stilen.

Övriga medlemmar är hur trevliga som helst och åldern bör väl ligga runt 28-42 skulle jag nog tippa. Nu vet jag inte om det blir ändring på detta men tidigare har vi repat 2 gånger i veckan i egen kostnadsfri lokal i Malmö som är fullt utrustad med allt utom basrigg och bas. Då nuvarande lokal råkar vara min så kan det eventuellt vara möjligt att låna min rigg vid provspelning.
Lokalfrågan håller vi just nu på att lösa och mest troligt är att de flyttar in i grannlokalen inom snar framtid.

Vid intresse gå in och lyssna på http://www.weekend-wars.com och kontakta mig så kopplar jag samman er.

Referenser: Siouxsie and The Banshees, Patti Smith Group, Echo and The Bunnymen, Joy Division, Bauhaus, The Church, The Cure, Nick Cave and The Bad Seeds, Love and Rockets, Simple Minds, Ultravox, Blondie, The Clash, Sex Pistols, Wire, The Velvet Underground, Grinderman, PJ Harvey
Senast redigerad av groovyjr den ons 22 jul 2009, 22:26, redigerad totalt 2 gång.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Jäklar!

Bra musik! :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Och jag som sålt min basrigg.... 8)
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

BonafideYouth skrev:Och jag som sålt min basrigg.... 8)
Det är väl bara att testa och om det funkar köpa ny rigg :)
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6606
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Inlägg av Kultivator »

Varför bor jag inte i Malmö? :hmm:
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
r0ddan
Medlem+
Inlägg: 985
Blev medlem: sön 21 dec 2008, 11:50
Ort: Hbg

Inlägg av r0ddan »

Varför gör inte jag det...
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Inlägg av alexon »

:tummenupp: Ruggigt bra musik! Hade jag varit några år yngre och trevlig...

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

alexon skrev::tummenupp: Ruggigt bra musik! Hade jag varit några år yngre och trevlig...
Jaja, själv är jag grymt otrevlig och har högre ålder än så... Och det funkade 8)

Har nog varit lite väl snäv med åldern när jag tänker efter eller snarare är det väl så att jag la den lågt. Borde nog snarare funka med en ålder på 30-45 år...
Så om det passar bättre så är du ju hemma :lol: För att vara trevlig är väl inga problem för en kille som dig!
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Skriv svar