Basist sökes till nått slags rock/pop/punk band.(GBG)

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Juton
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 08 sep 2009, 02:05

Basist sökes till nått slags rock/pop/punk band.(GBG)

Inlägg av Juton »

Tjo!

Vägens slut gör nu ett nytt och lite mer seriöst försök på att få tag i en passande basist.

Bandet består nu av 2 barndoms vänners som börjat lira igen efter några års resande o diverse som gjort det svårt att satsa på musiken. Just nu så letar vi efter en egen lokal i Gbg som planeras att användas som replokal/studio. Räknar med att ha detta ordnat inom några få veckor.

Planen är att satsa hårt på öva in material(som det finns gott om) för att sen komma ut och spela runt i Gbg(till att börja med;) Vi kommer även ha stor möjlighet till att spela in då vi har rätt så bra utrustning/kunskap för just det ändamålet.

VI LETAR EFTER EN BASIST: Med bra känsla för sväng och kommunikation. Ser gärna att du kan sjunga/skrika lite då vi baserar våra arrangemang på att ha 3 sångare live. Egen utrustning är självklart ett plus men vi har både instrument och förstärkare ifall du skulle ha dina grejer på pantbanken;P eller inte har möjlighet att ha grejerna i våran lokal.

Hittils har jag stått för bas spelandet men jag måste erkänna att ja tappat känslan(Började med att lira bas) lite så man ska inte ta bas spelandet på de inspelade låtarna som nån slags mall på hur vi har tänkt oss att det ska låta. Vi har runt 6 låtar färdiga nu så det är inte helt klart vilken riktning vi ska fortsätta på, divs ska vi gå mer mot de poppiga eller köra mer skrik osv. Men det viktiga är att de svänger lite.

Våran hittills inspelad musik hittar du på http://www.myspace.com/vagensslut , Detta kommer självklart bli mycket bättre när vi fått ihop bandet i sin helhet då allt material är inspelat i studio/hem studio miljö där jag har stått in på trummor/bas.

Hoppas detta låter intressant för er!
Kontakta oss via:
Vagensslut@gmail.com
http://www.myspace.com/vagensslut

/Stefan
Sångare, gitarrist samt wannabe basist/trummis i Vägens slut.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Verkar vara basist-brist i Götet.
Hade det inte varit så hårt hade jag nog anmält mig direkt. Sorry.
Freddie
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 08 sep 2009, 21:17

Inlägg av Freddie »

Dramo skrev:Verkar vara basist-brist i Götet.
Hade det inte varit så hårt hade jag nog anmält mig direkt. Sorry.
Jag är beredd att hålla med om ditt inledande konstaterande.
Juton
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 08 sep 2009, 02:05

Inlägg av Juton »

Mjo brist på basister är det verkligen, trummisar med för den delen. Det var mycket lättare att hitta folk o lira med sist jag bodde i götet.
Hade det inte varit så hårt hade jag nog anmält mig direkt. Sorry.
Ja som ansträngt mig så för att inte ska vara så tungt!
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem
Inlägg: 7229
Blev medlem: sön 04 maj 2008, 22:13
Ort: Göteborg

Inlägg av Dramo »

Jo, jag tycker det låter mer rock/hardcore/metal än rock/pop/punk. :wink:
Juton
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 08 sep 2009, 02:05

Inlägg av Juton »

rock/pop/punk kanske inte är den bästat beskrivningen(la till ett ? i mitt försvar dock):O

Men säger man rock/hardcore/metal kommer ju metal nissarna o säger att man är aldelles för mesig för o kalla det metal;)
Skriv svar