basist vill starta progressiv metal/rock band

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Användarvisningsbild
moncho_myung
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: sön 23 dec 2007, 21:02
Ort: Södertälje

basist vill starta progressiv metal/rock band

Inlägg av moncho_myung »

Hem > Bandmedlemmar > Basist > Visa annons
progressiv metal/rock basist finnes
Inlagd: 2013-05-17 av moncho Plats: Södermanland/Eskilstuna
Kategori: Basist finnes Genre: Metal
Antal visningar: 38 Telefon: 0700916088



Bild

tja

jag heter Moncho Echiburu och vill starta ett progressiv metal /rock band med duktiga och seriösa musiker

kan berätta lite om mig

Har spelat bas i 14 år , själv är jag 31 år. bor i Eskilstuna men kan pendla utan problem om det skulle behövas

Har spelat i olika band och stilar, allt från spansk alternativ rock till progg metal, blues, metalcore,salsa,

kan spela 4.5.6 strängad bas, spelar bara med fingrar (ej plektrum ) "slap bas" är inte riktig min grej men jag tror att det går o fixa om man måste

har några videos på min facebook sida där jag spelar bas dock ej låtar utan bara improvisation

http://www.facebook.com/moncho.echiburu" onclick="window.open(this.href);return false;

här är några låtar med mitt gamla spansk band

http://www.myspace.com/granbeaglerock" onclick="window.open(this.href);return false;

älskar att skriva musik, är seriös, satsar alltid 110% ,har scenvana, studiovana och är en trevlig kille
Min ide är att kunna få ihop ett band med duktiga, seriösa, satsande och trevliga musiker och göra ett super band med influenser från Dream Theater, opeth, tool, neal morse, iron maiden mm

Jag vill jobba med folk som verkligen vill kämpa att nå toppen och är duktiga,hobby musiker undanbedes.

för att bandet ska fungera så vill jag jobba med kreativa musiker som verkligen övar och ger idéer

musiker ska vara helst mellan 23 och 35 år
Bandet ska bestå av :

sångare,basist (jag), en gitarrist,en trummis och en keyboardist

hör av er ifall detta låter intressant

rock on

mvh

Moncho Echiburu
moncho_valdes@hotmail.com
0700916088