Basist sökes, rock/punk [Tillsatt!]

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
F.F.
Medlem
Inlägg: 389
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 12:55

Basist sökes, rock/punk [Tillsatt!]

Inlägg av F.F. »

Jag har av privata skäl valt att lägga min musikaliska karriär på hyllan på obestämd tid så bandet är i behov av en ny engagerad basist. Då bandet betyder mycket för mig har jag valt att själv vara involverad i denna process.

Bandet spelar en blandning av skitig Rock och Punk men med bra melodier i låtarna. Bandet förhandlar just nu om skivkontrakt på sin andra platta och ska iväg på Europaturné (med mig för sista gången) i mitten på Augusti. En ny turné har diskuterats redan i November men den är inte spikad än. Bandet är på väg upp och det krävs engagemang samt viljan att investera i bandet för komma vidare.

Som person bör du, förutom kunna spela bas, vara trevlig och social samt ha feeling för när det är läge att festa och när man bör jobba. Har du ett till vardags punkigt/rockigt utseende är detta positivt. Kan du sjunga/ köra är det ett stort plus. Både killar och tjejer är välkomna.
Ålder i bandet är ca 30-40år men är du rätt person så spelar detta mindre roll.

Bandet är lokaliserat i Stockholm och Umeå vilket betyder att rep oftast sker under korta men intensivare perioder inför gig/turné. Detta ställer krav på att du har rutinen att sätta materialet på egen hand hemma och vara väl förberedd inför repen. Vi repar fokuserat och effektivt och lägger vanligtvis ingen tid på jammande. Replokal finns i Stockholm.

Är du intresserad så tveka inte att höra av dig!

Ljudlänkar och mer information kan vi ordna vid seriöst intresse! Kontakt via PM
RICKENBACKER