Keyboardist sökes till RNB/Soul/Funk Band!

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
cfk
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 14 jun 2013, 14:41

Keyboardist sökes till RNB/Soul/Funk Band!

Inlägg av cfk »

Hej,
Vi söker nu en Keyboardist som älskar att spela Rnb/funk/soul :D du får gärna spela på gehör också.

Lite om mig:
Jag är en erfaren Rnb, Soul/Funk sångerska som skriver eget material och vill ta min musik till nästa nivå från Great to Excellent! Jag har bott i USA och England och har spelat mycket där fast också runt om i europa. Jag har spelat på en hel del ställen i Stockholm också bl.a Mosebacke, Stampen samt flera av Stockholms scener och en av mina låtar var med på Stockholm´s film festival.

Vad jag söker är:
Du älskar och brinner för att spela Rnb, Soul/Funk musik.
Du vill jobba hårt bygga upp något för att lyckas.
Du kan spela på gehör.
Du vill aktivt vara en del av ett team. (Vi kommer att spadera en hel del tid tillsammans på rep, spelningar och resor så det är minst lika viktigt att kemin fungerar extremt bra vilket är en av förutsättningarna för att göra bra musik).
Du är pålitlig och ansvarsfull.
OCH...har en bra dos av humor! :-))

Jag har inbokade spelningar i höst 2013.
Sedan kommer vi jobba med att få bokningar då jag är ny på svenska marknaden och jobbar på att bli mera etablerad. Mitt mål är att ta min musik så långt det går, skivkontrakt mm :-)

Kolla gärna på hemsidan så kan du lyssna lite på något av det jag har gjort: http://www.faykendel.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi kör också covers när det behövs från artister som Lauren Hill, Joss Stone, Lenny Kravitz, Beverly Kninght, Erykah Badu, Alicia Keys mm


Hör jätte gärna av dig om du tycker det låter intressant.

Ser fram emot att höras,