Trummis (Jazz) FIXAT

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Användarvisningsbild
brempa
Medlem+
Inlägg: 702
Blev medlem: tis 06 apr 2010, 22:25
Ort: Älvsjö

Trummis (Jazz) FIXAT

Inlägg av brempa »

Inser att detta forum kanske inte är den optimala platsen att leta efter en trummis, men varför inte?

"Jag är inte bara basist, jag spelar saxofon också". I den rollen lirar jag periodvis tillsammans med två kompisar till mig. Sättningen för tillfället är Saxofon, Kontrabas och Piano. Vi träffas, spelar och jammar, kollar på låtar som vi gillar etc. hemma hos mig. Det är fantastiskt roligt, men skulle vara så mycket roligare med en riktig trummis. (Ja, vi har provat med olika former av elektroniska men det blir inte så roligt..)

Så.. känner du någon eller om du själv trakterar mer än bas, som skulle vara intresserad av att testa, spela tillsammans med oss vore det fantastiskt. Vi lyssnar på, inspireras av och har tillsammans spelat musik från artister såsom EST, Metheny/Mays, Scofield, K Jarrett, K Garret, Miles, Coltrane, Shorter m.m. Vi är öppna för allt och det skulle i en mer fullständig konstellation också kunna bli tal om att spela egenkomponerad musik.

Vi bor alla i Stockholm.

Hit me!
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962