Basist sökes till The Driftwood Sign Malmö/Lund

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
ekenstiernan
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 09:32
Ort: Malmö

Basist sökes till The Driftwood Sign Malmö/Lund

Inlägg av ekenstiernan »

Tjena.

Seriös basist sökes till The Driftwood Sign ett modernt hårdrock/metal-band i Malmö/Lund!
Då vår nuvarande basist ej fann tiden till bandet söker vi nu efter en permanent ersättare. Vi söker dig som vill och kan dra ut och lira live och även är beredd att göra vad som krävs för att driva bandet framåt. Vi söker alltså inte dig som bara vill jamma lite utan någon som är dedikerad och vet vad de vill. Tidigare live och studiovana är underförstått.

Vi är i åldrarna runt 35 och ser gärna att du är något liknande. Dock inget krav. Vi är unga i sinnet.

Album släpptes i januari och senaste singeln kan man se här: https://youtu.be/wpmMLmp_qn0 Fullt album finns att streama på Spotify: https://open.spotify.com/album/5UuU5vDz ... RXpbdBD7sw

Så, är du taggad på att lira så hör av dig till Anders, gärna med bifogade videos eller låtar så vi kan få en hum om hur du lirar. Men minst lika viktigt är såklart att vi funkar bra ihop som grupp också med skön kemi.

/Anders
Senast redigerad av ekenstiernan den ons 26 feb 2020, 13:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2536
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: Basis sökes till The Driftwood Sign Malmö/Lund

Inlägg av Håcke »

Fantastisk video!
Och bra låt också!
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
ekenstiernan
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 15 apr 2009, 09:32
Ort: Malmö

Re: Basis sökes till The Driftwood Sign Malmö/Lund

Inlägg av ekenstiernan »

Tack så mycket Håcke!
Nu ska vi bara hitta någon driven basist att hoppa på också ;)
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: Basist sökes till The Driftwood Sign Malmö/Lund

Inlägg av MatsEriksson »

Hej Anders!
Vi brukade jobba tillsammans på Tieto för 6-7 år sedan.
Orbation är min nick på facebook. Jag har följt er där. Det var ju inte så längesedan ni sökte basist igen. Inte för att jag söker, jag är för gammal och min "låga" och brinnande passion är definitivt avsevärt lägre numera och kör lugnare musik. Ni måste ha en likasinnad i åtminstone samma generation +- 5 år. Jag tycker det är konstigt med ett så bra band som ni, att ni inte kan hitta passande basist, för ni har en egen stil, och lite eget ljud, och låter skitbra både live och i studio. Och snor-tighta live.

Dock så kan man kanske undra lite mer, ni söker ju definitivt ingen "show off" basist, som kan funka, thumba och slappa som en galning, men det verkar vara en med utvecklad plektrumteknik. Själv tycker jag hårdrock, metal, punk passar bäst om man spelar bas med plektrum. MEN! Det finns ju undantag såklart. Nog skulle jag vilja ha med i annonsen, om det är tillåtet för basisten att vara med i låtskrivandet eller inte, för sånt spelar roll för hur långvarig man blir. Att ni kräver en basist, med rätt sorts skills är klart, eftersom ni är rätt tekniska också, om än inte fullt i prog metal såsom Dream Theater eller liknande.

Inte för att jag tänker söka, men jag kanske känner någon yngre, som är GENUINT passionerat intresserad av den skolan av rock. Det verkar vara lite som om ni hämtar lite inspiration ifrån band såsom Alter Bridge och liknande. Nåväl.

Psst! F ö tycker jag du har en av Malmö/Lund regionens bästa rockröster, men det behöver du inte säga till någon ... :wink:
Skriv svar