iPod Classic 120gb

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

iPod Classic 120gb

Inlägg av Punkster »

Jag har skaffat Androidmobil med Spotify, så iPoden ligger mest och skräpar numera. Är det någon som skulle vilja ta över den?

Den är en iPod Classic 120gb i fint skick, sparsamt använd. Alla tillbehör (+ laddare som jag köpt till) medföljer, förutom originallurarna som är borta. Skickar med andra lurar istället.

1300 kr ink frakt då?

Bild
Senast redigerad av Punkster den sön 14 feb 2010, 13:34, redigerad totalt 4 gång.
/Linus
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Bump!

1500 ink frakt.
/Linus
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Inlägg: 2251
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 08:56
Ort: Hyfsat nära Entombedkorset.
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

Jag ber om ursäkt för en trådkapning men den kanske håller tråden högt upp ett tag....

Jag undrar om alla som äger en sån där är tjuvar och banditer....
120 Gb fylld med låtar á 4 Mb borde ge 30.000 låtar om varje låt då kostar 10 kr innebär det att det kostar 300.000 kr att fylla den med musik.

Om man då lägger 2000 kr/månad på att köpa musik vilket i mina ögon är jäkligt mycket pengar så tar det 300.000 kr/2000 kr => 150 månader, 150 månader/12 =>12,5 år.....

I rest my case!

:)
Ulfern
Medlem+
Inlägg: 558
Blev medlem: ons 13 aug 2008, 22:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Ulfern »

Heyman skrev:Jag ber om ursäkt för en trådkapning men den kanske håller tråden högt upp ett tag....

Jag undrar om alla som äger en sån där är tjuvar och banditer....
120 Gb fylld med låtar á 4 Mb borde ge 30.000 låtar om varje låt då kostar 10 kr innebär det att det kostar 300.000 kr att fylla den med musik.

Om man då lägger 2000 kr/månad på att köpa musik vilket i mina ögon är jäkligt mycket pengar så tar det 300.000 kr/2000 kr => 150 månader, 150 månader/12 =>12,5 år.....

I rest my case!

:)
Ett inlägg som syftar till någon tidigare debatt här på forumet? :lol:
http://digressionassassins.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Öh, det KAN ju vara så att man har cd-skivor i sin ägo redan...

Jag är för övrigt lite intresserad. Jag antar att du inte är sugen på en iPod Nano istället?
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Inlägg: 2251
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 08:56
Ort: Hyfsat nära Entombedkorset.
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

Samuel V skrev:Öh, det KAN ju vara så att man har cd-skivor i sin ägo redan...

Jag är för övrigt lite intresserad. Jag antar att du inte är sugen på en iPod Nano istället?

Precis man kan ju redan ha köpt musiken men det är ändå samma pengar vi snackar om...Det var absolut inte menat som en provokation eller att jag ska slå någon på fingrarna, bara en liten kulighet.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Heyman skrev:
Samuel V skrev:Öh, det KAN ju vara så att man har cd-skivor i sin ägo redan...

Jag är för övrigt lite intresserad. Jag antar att du inte är sugen på en iPod Nano istället?

Precis man kan ju redan ha köpt musiken men det är ändå samma pengar vi snackar om...Det var absolut inte menat som en provokation eller att jag ska slå någon på fingrarna, bara en liten kulighet.
Ja, visst håller jag med. Oavsett är det mycket pengar att spendera på musik! :D
gäst

Inlägg av gäst »

Man måste ju inte fylla exakt hela minnet. Dessutom kan man lägga in film och bilder i den också. Hur som helst är den riktigt bra, tycker jag.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Visst, all musiken som jag har fyllt min iPod med är inte köpt, det erkännes villigt. Men sen är den laddad med en massa filmer också. Och långt ifrån full.

Därför är Samuel V:s förslag lite intressant. Känns dumt att ha en iPod med 120gb som är 10% full... :roll:

Kan du inte skicka ett PM med lite info om vad du har så får vi se.
/Linus
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Punkster skrev:Visst, all musiken som jag har fyllt min iPod med är inte köpt, det erkännes villigt. Men sen är den laddad med en massa filmer också. Och långt ifrån full.

Därför är Samuel V:s förslag lite intressant. Känns dumt att ha en iPod med 120gb som är 10% full... :roll:

Kan du inte skicka ett PM med lite info om vad du har så får vi se.
Gör så!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Sen är ju en låt på bara 4Mb i rätt dåligt ljudskick. Det KAN ju finnas folk som vill ha bättre upplösning än så...
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Inlägg: 2251
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 08:56
Ort: Hyfsat nära Entombedkorset.
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

Hellish skrev:Sen är ju en låt på bara 4Mb i rätt dåligt ljudskick. Det KAN ju finnas folk som vill ha bättre upplösning än så...

Eller så är låten på tok för lång.
Ok vi reviderar och är nere på 2000 kr/mån i 6 år...

Jag är mest sur för att min sambo har en sån där och har lagt alla skivor hon äger på den.
Och båda plattorna är dåliga
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Bumpar den här tråden!

Priset är 1500 kr ink frakt.
/Linus
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

BUMP!

Är det för dyrt? Kom med bud via PM så får vi se vart vi hamnar.
/Linus
gäst

Inlägg av gäst »

Heyman skrev:Jag ber om ursäkt för en trådkapning men den kanske håller tråden högt upp ett tag....

Jag undrar om alla som äger en sån där är tjuvar och banditer....
120 Gb fylld med låtar á 4 Mb borde ge 30.000 låtar om varje låt då kostar 10 kr innebär det att det kostar 300.000 kr att fylla den med musik.

Om man då lägger 2000 kr/månad på att köpa musik vilket i mina ögon är jäkligt mycket pengar så tar det 300.000 kr/2000 kr => 150 månader, 150 månader/12 =>12,5 år.....

I rest my case!

:)
Vem bryr sig.

Att musiker förlorar på sånt här är kapitalistisk skitsnack, tro mig, skivbolagen förlorar ännu mer och de skakar eftersom de inte längre kommer att fortsätta sätta på artister och lyssnare.

Pirateri är ett naturligt försvar mot ett kränkande pengabaserat system där kultur bara representerar en inkomstkälla mer...

Gratis musik åt alla, död åt alla skivbolag och "Producenter" ....En riktig artist vet exakt hur han vill låta...Producenter finns bara så länge det finns en marknad.

OCH MUSIK SKA INTE VARA TILL SALU FÖR ATT DET FÅR ARTISTEN ATT TAPPA MÅLET IFRÅN SKÖNHET OCH SIKTAR DEN MOT INKOMST OCH MATERIELLT VÄLBEFINNANDE....Något som för en artist borde vara motbjudande

Artister bör få försäkring av staten med en lön som tillåter oss leva och skapa i lugn o ro. Och detta ska bestämmas av ett kompetent råd i fältet.

Det skulle bli döden åt alla skitmusiker som gör "produktmusik" och aldrig mer skulle världen få uppleva kulturella tragedier som Van Gogh eller Satie.

Länge leve konsten.
gäst

Inlägg av gäst »

Heyman skrev:Jag ber om ursäkt för en trådkapning men den kanske håller tråden högt upp ett tag....

Jag undrar om alla som äger en sån där är tjuvar och banditer....
120 Gb fylld med låtar á 4 Mb borde ge 30.000 låtar om varje låt då kostar 10 kr innebär det att det kostar 300.000 kr att fylla den med musik.

Om man då lägger 2000 kr/månad på att köpa musik vilket i mina ögon är jäkligt mycket pengar så tar det 300.000 kr/2000 kr => 150 månader, 150 månader/12 =>12,5 år.....

I rest my case!

:)
Vem bryr sig.

Att musiker förlorar på sånt här är kapitalistisk skitsnack, tro mig, skivbolagen förlorar ännu mer och de skakar eftersom de inte längre kommer att fortsätta sätta på artister och lyssnare.

Pirateri är ett naturligt försvar mot ett kränkande pengabaserat system där kultur bara representerar en inkomstkälla mer...

Gratis musik åt alla, död åt alla skivbolag och "Producenter" ....En riktig artist vet exakt hur han vill låta...Producenter finns bara så länge det finns en marknad.

OCH MUSIK SKA INTE VARA TILL SALU FÖR ATT DET FÅR ARTISTEN ATT TAPPA MÅLET IFRÅN SKÖNHET OCH SIKTAR DEN MOT INKOMST OCH MATERIELLT VÄLBEFINNANDE....Något som för en artist borde vara motbjudande

Artister bör få försäkring av staten med en lön som tillåter oss leva och skapa i lugn o ro. Och detta ska bestämmas av ett kompetent råd i fältet.

Det skulle bli döden åt alla skitmusiker som gör "produktmusik" och aldrig mer skulle världen få uppleva kulturella tragedier som Van Gogh eller Satie.

Länge leve konsten.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Jag uppskattar om ni håller OT och debatt utanför den här tråden, tack!
/Linus
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Mitt erbjudande står kvar om du vill ha en Nano! :D










OT:
Det finns många exempel på artister som hittat en kombination av båda. Tom Watis låtar Jersey Girl och Downtown Train har framförts av Bossen och Rod Stewart respektive (vilket gjort honom ekonomiskt oberoende), och den som säger att Tom Waits kompromissar med sitt konstnärskap kan dra åt helvete.

Nej, "pirateri" är inget annat än folk som är för snåla att betala för sig. En artist lever ju för helvete på sitt konstnärskap, klart fan att han/hon ska ha betalt för det. Att produktmusik på MTV m.m. kan dö håller jag med om, men för att en artist ska kunna arbeta i ro och skapa konst måste de slippa lida av ekonomisk stress.

Den här tråden handlar om Punkster som vill sälja sin iPod, förstör det inte med kvasifilosofisk dravel.

EDIT: om du vill tar jag bort detta Linus!
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

1400 kr ink frakt då? :(
/Linus
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag vill ju egentligen ha en så´n här, men jag tycker det är alldeles för jobbigt att ha 2 par hörlurar och både mobil och iPod samtidigt med sig överallt....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Säkert att du inte vill ha en Nano ;) ?
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Det låter som att Parkas behöver en mobil med Spotify kanske?

Samuel, jag vill gärna ha en Nano. Men helst en rejäl slant som mellanskillnad också :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Punkster skrev:Det låter som att Parkas behöver en mobil med Spotify kanske?

Samuel, jag vill gärna ha en Nano. Men helst en rejäl slant som mellanskillnad också :wink:


Hehe, nja.
Jag vill ha en riktigt bra mobiltelefon där allt är inbyggt och också skitbra... :D


SE W995 är helt ok men ljudet är kasst.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Jag slänger ut den på Blocket och Tradera så får vi se...
/Linus
Användarvisningsbild
sirdaniel
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: tor 01 okt 2009, 19:29

Inlägg av sirdaniel »

Finns den kvar?
Skriv svar