Peugeot 605 "Klassiska Prisfrågan"

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, en polering etc gör ju underverk för en gammal sliten lack, så det är inte alls så tokigt att göra.

Men det är ju också något som den händige klarar av på ett par timmar.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

blackparkas skrev:Ja, en polering etc gör ju underverk för en gammal sliten lack, så det är inte alls så tokigt att göra.

Men det är ju också något som den händige klarar av på ett par timmar.
Sant, lägger man lite tid och tålamod så kan man komma bra nära en recond på egenhand utan de maskiner m.m. som används om man lämnar den. :wink:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Äh, ni är ju storstadsmänniskor hela bunten, så det är klart att ni lämnar in era bilar för rekonditionering... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:Äh, ni är ju storstadsmänniskor hela bunten, så det är klart att ni lämnar in era bilar för rekonditionering... :D
Att rekonda en 10000-kronors bil känns vansinnigt, men om det är som groovys vänner har konstaterat så är det ju värt stålarna.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:
blackparkas skrev:Äh, ni är ju storstadsmänniskor hela bunten, så det är klart att ni lämnar in era bilar för rekonditionering... :D
Att rekonda en 10000-kronors bil känns vansinnigt, men om det är som groovys vänner har konstaterat så är det ju värt stålarna.

Jag håller med, särskilt som sist jag hörde prislapp på rekond här uppe låg det på runt 3000 spänn vill jag minnas.

Men visst, hittar man någon som polerar upp bilen BRA för en tusing så kan det absolut vara värt det!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

blackparkas skrev:
bootsy skrev:
blackparkas skrev:Äh, ni är ju storstadsmänniskor hela bunten, så det är klart att ni lämnar in era bilar för rekonditionering... :D
Att rekonda en 10000-kronors bil känns vansinnigt, men om det är som groovys vänner har konstaterat så är det ju värt stålarna.

Jag håller med, särskilt som sist jag hörde prislapp på rekond här uppe låg det på runt 3000 spänn vill jag minnas.

Men visst, hittar man någon som polerar upp bilen BRA för en tusing så kan det absolut vara värt det!
Jag kan ju inte säga att jag kollat priset själv utan det är det pris jag fått via mina vänners kontakter. Kostar det 3 loppor så är det ju utan tvekan pengar rakt i sjön...
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Misstänker att de som håller på med lite bilnasning har kontakter och avtal med några som gör det billigt.
Men det finns säkerligen bilrekondare som är billigare än 3000, det är jag övertygad om.
Här i Bollnäs finns det liksom inte så mycket konkurrens så här kan de ju ta vad som helst....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
johnne
Medlem+
Inlägg: 1585
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 23:04
Ort: sala

Inlägg av johnne »

nybes o skattad är nog det folk bryr sig om överhuvudtaget..
jag brukade köpa upp bilar som inte klarat besiktning o fixa till förr i tiden.. och 5-8 000 kr klassen är där bilar säljer.. däremot hade jag inte tagit en en Peugot med radiostyrd tång.. nästan lika osäljbara som citroen
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube

Spriten räddade mig från sporten
Användarvisningsbild
ai.daedalus
Medlem
Inlägg: 130
Blev medlem: tis 10 feb 2009, 18:21
Ort: Hällefors

Inlägg av ai.daedalus »

Äsch då, om de lyckas få mig att köpa en sån borde jag ju kunna sälja den likaväl. Var o besikta den imorse. Grrr... :S
Såklart de två löjligaste fel man kan få:
1. Parkeringsbroms bromsverkan, otillräcklig
2. Kopplingsdel demonterbar, kärvar

Så det är bara att spänna handbromsvajern och smörja lite på dragkroken.
Fan det kunde jag ha fixat innan så jag slipper åker in o besikta igen... :?
Fender Precision Bass -99, Epiphone Power Bass -89, OLP MM3 -??
Skriv svar