Säljes "The Loar" LM-600 F-mandolin

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
L. Taylor for president
Medlem
Inlägg: 92
Blev medlem: tor 12 feb 2009, 11:17
Ort: Kristinehamn

Säljes "The Loar" LM-600 F-mandolin

Inlägg av L. Taylor for president »

Har för mycket instrument (kan man ha det ???). Jag är nu där att jag vill minimera min uppsättning instrument. Först ut är den finare av mina tre mandoliner, den minst fina får man nog anse som bortskänkt till en kompis (utlånad på obestämd tid). Detta är en The Loar LM-600 http://themandolinhut.com/Loar_mandolin_LM-600_vs.htm
Är ett forumpris på 4.500kr rimligt?
Orginal Feathercase följer naturligtvis med.
Bluegrass är nog inte riktigt min grej även om jag är väldigt förtjust i mandolin men jag kommer att hålla mig till min Stanford F4 modell.

Mitt exemplar har lite skavanker i lacken, närmare bestämt tre stycken, en krackelering, en flaga som är borta på ena hornet samt vid hals-sadeln så har lite lack släppt. Ska ta ordentliga bilder på skavankerna så att alla kan se hur det ser ut.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Här är lack-krackeleringen som jag först trodde var en spricka, har trott det i snart ett halvår men vid närmare inspektion så visade det sig att det bara är lacken som börjat krackelera, cellulosa.
Bild

Precis ovanför sadeln under D A E strängarna så kan man se att lacken har släppt lite, hände när JAM justerade sadeln åt mig :(.
Bild

Tittar man noga så kan man se att det fattas en liten flaga lack längst ut på spetsen, nära bindingen till vänster.
Bild
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++
Inlägg: 4732
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 01:18
Ort: Stockholm

Inlägg av MatsD »

Denna tråd borde kanske flyttas till "Annat till salu/köpes"

Fin mandolin annars.

/Mats D
Våga vägra Ampeg och p-bas
Användarvisningsbild
L. Taylor for president
Medlem
Inlägg: 92
Blev medlem: tor 12 feb 2009, 11:17
Ort: Kristinehamn

Inlägg av L. Taylor for president »

MatsD skrev:Denna tråd borde kanske flyttas till "Annat till salu/köpes"

Fin mandolin annars.

/Mats D

My bad!
Missade att det fanns en sådan tråd så jag lade det i off topic för att det inte är en bas.
Om någon kan flytta denna tråden vore jag tacksam.
Skriv svar