Baslektioner - Uppsala/Sthlms-trakten

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
bassefrasse
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 03 okt 2017, 16:28

Baslektioner - Uppsala/Sthlms-trakten

Inlägg av bassefrasse »

Hej,

undrar om det är någon som erbjuder baslektioner. Är självlärd och har spelat några år men skulle vilja utveckla mitt spelande. Främst teknik, improvisation, bli lite mer ett med basen typ. Spelat i lite olika band typ metal/rock/indie och kompat lite grundligt till olika projekt. När jag är hemma spelar jag mest till funkiga/grooviga låtar och tänker att det är det hållet jag vill gå mot.

Bor i Uppsala men kan utan problem ta mig till typ Sthlm, Västerås eller liknande..

/Sebbe
Användarvisningsbild
vallebas
Medlem
Inlägg: 338
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 22:59
Ort: Stockholm

Re: Baslektioner - Uppsala/Sthlms-trakten

Inlägg av vallebas »

Hej!

Jag undervisar i elbas/kontrabas på estetgymnasiet i Gävle, kulturskolan i Gävle och dito i Tierp, sen 1999 :o
Men jag bor i Fruängen så det blir en del farande förbi Uppsala :D
Så om vi kunde få till en träff i farten så kan vi absolut dyka ner i basismen :tummenupp:
Fender, Fender, Fender å lite Gibson.
PapaBass
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 11 feb 2022, 20:23

Re: Baslektioner - Uppsala/Sthlms-trakten

Inlägg av PapaBass »

Hallå!
Min 12åring (i Uppsala) är också sugen på att bli bättre på basen. Han har börjat själv och har lärt sig spela helt okej, men lite teori och tekniktips behövs.
Blev det något av det här? Har du tid med en elev till? Det blir lite rimligare för dig att åka med två elever på samma stopp antar jag.
Blev det inget så kanske någon annan pedagogisk själ i Uppsala är villig att ge lite lektioner?
Skriv svar