GMF P-bas mickar?

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

GMF P-bas mickar?

Inlägg av Surfin' »

Någon som har erfarenhet av GMFs mickutbud, jag syftar på deras "Ekonomi" och Allparts mickar. Hur låter dom? Rätt "vibe"? Behövs fräsning? I mitt tycke är det svårt att hitta en billig bra P-mick, är GMF något att satsa på?
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Har ingen koll på GMFs priser, men jag får förhoppningsvis hem en Dimarzio p-mick från tysken idag. Typ 730kr.
Tycker det är ett bra pris för märkesmick. Är väl definitivt värt nån hundring eller två extra och få bra skit!
Liten har ju pratat sig varm om Dimarziomickarna, så jag hoppas jag slipper skälla på dig Anders :wink:
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

kmo skrev:Har ingen koll på GMFs priser, men jag får förhoppningsvis hem en Dimarzio p-mick från tysken idag. Typ 730kr.
Tycker det är ett bra pris för märkesmick. Är väl definitivt värt nån hundring eller två extra och få bra skit!
Liten har ju pratat sig varm om Dimarziomickarna, så jag hoppas jag slipper skälla på dig Anders :wink:
För det du beskrev att du ville ha.. är jag inte det minsta orolig.. :D

Jag har som sagt Dimarzios UltraJazzar i min bas.. och inte mina handlindade T-bear mickar som kostade över 3000:- när jag köpte dem..
Klart att allt beror på vad du har för bas och om du tex gillar preamp.. men jag tycker min Jazz är bland det bästa jag hört/provat i den genren..
och för 1900:- ink montering.. så tycker jag Dimarzios mickar är BIG bang for the buck.. med tanke på att även J-mickarna är splitcoils..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Liten skrev:
kmo skrev:Har ingen koll på GMFs priser, men jag får förhoppningsvis hem en Dimarzio p-mick från tysken idag. Typ 730kr.
Tycker det är ett bra pris för märkesmick. Är väl definitivt värt nån hundring eller två extra och få bra skit!
Liten har ju pratat sig varm om Dimarziomickarna, så jag hoppas jag slipper skälla på dig Anders :wink:
För det du beskrev att du ville ha.. är jag inte det minsta orolig.. :D

Jag har som sagt Dimarzios UltraJazzar i min bas.. och inte mina handlindade T-bear mickar som kostade över 3000:- när jag köpte dem..
Klart att allt beror på vad du har för bas och om du tex gillar preamp.. men jag tycker min Jazz är bland det bästa jag hört/provat i den genren..
och för 1900:- ink montering.. så tycker jag Dimarzios mickar är BIG bang for the buck.. med tanke på att även J-mickarna är splitcoils..
Japp, låter dom som jag tror så blir det ett p/j-set till tokaien oxå.
Lundgrenmickarna som sitter i den blir nog mumma på den bandlösa :D
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Liten skrev:
kmo skrev:Har ingen koll på GMFs priser, men jag får förhoppningsvis hem en Dimarzio p-mick från tysken idag. Typ 730kr.
Tycker det är ett bra pris för märkesmick. Är väl definitivt värt nån hundring eller två extra och få bra skit!
Liten har ju pratat sig varm om Dimarziomickarna, så jag hoppas jag slipper skälla på dig Anders :wink:
För det du beskrev att du ville ha.. är jag inte det minsta orolig.. :D

Jag har som sagt Dimarzios UltraJazzar i min bas.. och inte mina handlindade T-bear mickar som kostade över 3000:- när jag köpte dem..
Klart att allt beror på vad du har för bas och om du tex gillar preamp.. men jag tycker min Jazz är bland det bästa jag hört/provat i den genren..
och för 1900:- ink montering.. så tycker jag Dimarzios mickar är BIG bang for the buck.. med tanke på att även J-mickarna är splitcoils..
Japp, låter dom som jag tror så blir det ett p/j-set till tokaien oxå.
Lundgrenmickarna som sitter i den blir nog mumma på den bandlösa :D
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: GMF P-bas mickar?

Inlägg av hitman »

Mumin skrev:Någon som har erfarenhet av GMFs mickutbud, jag syftar på deras "Ekonomi" och Allparts mickar. Hur låter dom? Rätt "vibe"? Behövs fräsning? I mitt tycke är det svårt att hitta en billig bra P-mick, är GMF något att satsa på?
Jag har provat deras P-basmick http://shop.gmf.se/?category_id=4471
och den lät helt OK. Fast för samma pris kan du få en beggad märkesmick, t ex skulle du kunna få min Basslines QuarterPounder för 600:-
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Inlägg av Surfin' »

Ser ingen P-mick i din länk hitman. Varför ska jag köpa en beggad av dig för 600:- när en ny kostar 598:- hos tysken?
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Inlägg av hitman »

600 spänn hos tysken? Det var billigt! Synd att inte Bartolini oxå gick att handla billigt hos Tåmann.

Fast ännu billigare om man kan handla i Ameriket, nu när Bush förstört ekonomin å sänkt $-arn, lite drygt 400 kr för kvartspundarn:

http://www.basspartsresource.com/bass_p ... uncanp.htm

Ja, då lär GMF få sänka sina priser annars får de nog inte sälja nå´ra av sina mickar.
Skriv svar