lundgren..igen...

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
durito
VIP medlem
Inlägg: 810
Blev medlem: tor 14 jun 2007, 09:34
Ort: el mundo

lundgren..igen...

Inlägg av durito »

Tjo

har läst lite om lundgren här på PB och på andra ställen. verkar vara en bra kille det. :)
om man kikar på p-bas mickarna som han säljer ( för 120 £) så är det alltså hela micken...hela skiten... dvs inte en "rewind"? Har jag fattat det rätt då?

Fråga nummer två; nån som testat och hört skillnaden mellan p-bas vintage och p-bas hot?

Jag har nämligen lite problem med strängvolymen (E strängen är starkare än de andra) och trots justeringar har jag inte lyckats uppnå en jämn ljudstyrka. Nån kanske har förslag på detta också?
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Har Lundgren p/j vintage på Tokaien. Ganska hög output, inte lika rund ljudmässigt som t ex sd vintage. Tycker det är en riktigt bra allroundmick. Har du E-strängsproblemet i alla lokaler? Har varit med om samma sak, framför allt b och bess har en förmåga att sjunga rejält i vissa lokaler.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Anders Sköldqvist
Medlem+
Inlägg: 770
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 13:27
Ort: Östersund

Lundgren P bas vintage

Inlägg av Anders Sköldqvist »

Jag har en bas med Lundgren P-bas vintage och jämförde med en liknande bas med pbas hot. det är svårt att vara kategorisk för det har med så många faktorer att göra såsom pottar och träslag...ja du vet. Men min slutsats blev att det var ett lite lägre mellanregister (rundare ljud) i vintage micken än i hot varianten.
Ett tips är att ringa herr Lundgren direkt. han bjuder gärna på sin kunskap och känsla för ljud, en trevlig prick som kan och lyssnar!
Användarvisningsbild
durito
VIP medlem
Inlägg: 810
Blev medlem: tor 14 jun 2007, 09:34
Ort: el mundo

Inlägg av durito »

kmo skrev: Har du E-strängsproblemet i alla lokaler?
ja, det är lika överallt. det är inte ett gigantiskt problem men likväl ett problem. och att spela med kompressor är inget alternativ för min del.
Användarvisningsbild
durito
VIP medlem
Inlägg: 810
Blev medlem: tor 14 jun 2007, 09:34
Ort: el mundo

Re: Lundgren P bas vintage

Inlägg av durito »

Anders Sköldqvist skrev:Jag har en bas med Lundgren P-bas vintage och jämförde med en liknande bas med pbas hot. det är svårt att vara kategorisk för det har med så många faktorer att göra såsom pottar och träslag...ja du vet. Men min slutsats blev att det var ett lite lägre mellanregister (rundare ljud) i vintage micken än i hot varianten.
Ett tips är att ringa herr Lundgren direkt. han bjuder gärna på sin kunskap och känsla för ljud, en trevlig prick som kan och lyssnar!
Ok... då ska jag ta och ringa herr Lundgren.
tack för att du delade med dig med info.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Skaffa en Rick så har du inte E problemet :-D
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar