Vart fan är min Gibson????

Har instrument eller utrustning försvunnit? Skriv här så hjälps vi alla åt att hålla utkik!
Skriv svar
MrTobbe
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 04 jul 2011, 09:22
Ort: ENKÖPING

Vart fan är min Gibson????

Inlägg av MrTobbe »

Någon klåfingrig j-el har lag beslag på min EB 3L som jag haft i mina ägor sedan urminnes tider. Någon ni känner som påstår sig ha "hittat" en sådan så kan ni ju höra av er. :evil:
Hittelön om den kommer fram till mig oskadd... Eller ännu bättre.. Lämna tillbaka den där DU tog den...Tjyv
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Aj aj aj.

Bilder och uppgifter om under vilka omständigheter den försvunnit skulle göra det lättare för oss att hjälpa till.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hej!

Trist när det försvinner prylar.
Dock kan det kännas lite onödigt att insinuera att nån HÄR skulle ha snott den.

Sen kan det ju vara bra med en bild på basen samt inte minst lite uppgifter om VAR och NÄR den försvann.

Flyttar även detta till rätt kategori.

Hoppas du får tillbaks den!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
MrTobbe
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 04 jul 2011, 09:22
Ort: ENKÖPING

Inlägg av MrTobbe »

Inte min mening att peka ut någon på detta forum men min frustration gör att reptilen i mig kommer fram. När en sådan "klenod" försvinner så kan man tro att tjyven i fråga vet vad det var han tog, eller kanske snoddes den bara för det var ett handtag på den.
Tyvärr vet jag inte exakt när den försvann. När jag skulle ha den var den bara borta.
Den försvann från mitt låsta förråd utanför Enköping där mina andra och bandets instrument förvarades tillfälligt. Någon har snabbt varit inne under något oövervakat ögonblick då dörren har varit upplåst av olika skäl. Men det betyder ju inte att det är befogat att plocka åt sig saker.
Ett annat scenario är att den försvann efter ett gig men jag brukar ha koll på prylarna så vi kan nog utesluta det.
Bild kommer när jag hittar någon bra.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Väldigt tråkigt. Beklagar. Ska hålla uppsikt över annonssiter och annat. Lycka till. Och, åter igen, beklagar.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Koolers!
Vi håller ögonen öppna!
Det finns nog inga som har så stor koll på bas-annonser på Blocket o dyl som medlemmarna här iaf!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
DoubleTrouble
Medlem
Inlägg: 164
Blev medlem: fre 03 dec 2010, 15:36
Ort: Jönköping

Inlägg av DoubleTrouble »

Lägg ut bild/bilder på basen, så håller vi utkik efter basen!
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Inlägg av Grafen »

Innan du hittar bild kan en bra beskrivning vara till hjälp. Färg, iögonfallande slitage och dents, slothead eller ej, klistermärken på case, andra kännetecken etc etc.
Stallet är hendekagonalt.
MrTobbe
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 04 jul 2011, 09:22
Ort: ENKÖPING

Inlägg av MrTobbe »

Eftersom jag ännu inte hittat, eller letat efter bilder kanske man skulle säga så bifogar jag en bild från webben. Ser exakt ut som min men det är dock inte den.
Håll till godo.

Snyyyfffft... miss It. :(


Bild
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Vilka svin!

Ungefärlig tid för stölden? Var det denna veckan/månaden/året? När såg du den senast och när upptäckte du att den var borta? Vad hände mellan dessa tidpunkter (gigplatser, datum osv.)? Någon nämnde kännetecken på basen och eventuellt case/bag, skavanker, repor, klistermärken osv. Mer info!



Alltså, håll utkik efter:

Bas: Gibson EB 3L
Brottsplats: Enköping, olåst förråd
Tidpunkt: ?
Bild på liknande bas:
Bild

Mvh,

Martin Beck
MrTobbe
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 04 jul 2011, 09:22
Ort: ENKÖPING

Några scenarion...

Inlägg av MrTobbe »

1. Eftersom hantverkare har sprungit ut och in i förrådet av olika anledningar så har förrådet ibland varit olåst. Den kan ha fått fötter vid något av de tillfällena.
Visst.. ansvaret ligger hos mig.. men men.
2. Jag hade den med mig på ett gig i Hallstahammar. Jag använde den aldrig då jag jag på plats bestämde mig för att spela piano vid tillfället. Tillställningen var ganska stökig eftersom flera band var på plats och fyllan hängde i luften. Den kan ha fått fötter därifrån.
3. Den sista spelningen som jag skulle kunna ha haft användning av den var i Enköping, på Motorgården. Jag kan ha haft den med eftersom vår basist ringde sig sjuk. Gitarristen klev då in på bas, men inte med min. Han lånade basistens bas vid det tillfället. Hade jag den verkligen med...???!!!

Jag kan ha haft den med, eller inte.
46 år snart, med dåligt minne etc etc.

Ska leta reda på lite bilder ikväll och hoppas på att hitta något. Annars stämmer färgen och utseendet bra på bilden jag bifogade tidigare.
På baksidan finns något inristat lite svagt. På locket till det elektriska eller på själva kroppen.
Eftersom detta är en "öppen" sida så vill jag inte säga vad som står.

Forts följer.

Plz folk´s... Keep your eyes open for me...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Ska hålla ögon och öron öppna. Tråkigt att bli av med prylar.
MrTobbe
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: mån 04 jul 2011, 09:22
Ort: ENKÖPING

Inlägg av MrTobbe »

Tid för försvinnandet ligger i ett spann från februari till midsommar. Glömde skriva det... /T
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

MrTobbe skrev:Tid för försvinnandet ligger i ett spann från februari till midsommar. Glömde skriva det... /T
Aj aj aj..... Vilket med lite otur innebär att basen kan vara på andra sidan jordklotet nu.....
DoubleTrouble
Medlem
Inlägg: 164
Blev medlem: fre 03 dec 2010, 15:36
Ort: Jönköping

Inlägg av DoubleTrouble »

Användarvisningsbild
Von K
Medlem+
Inlägg: 1231
Blev medlem: fre 27 nov 2009, 08:05
Ort: Gävle

Inlägg av Von K »

DoubleTrouble skrev:Denna kanske? http://vend.se/ad.php?69428
Tror det är TG's härifrån forumet:
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=48533
Skriv svar