Kvarglömd/Stulen Fender P Roger Waters Signature

Har instrument eller utrustning försvunnit? Skriv här så hjälps vi alla åt att hålla utkik!
Skonjon
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 18 aug 2015, 16:18

Kvarglömd/Stulen Fender P Roger Waters Signature

Inlägg av Skonjon »

Glömde min Fender P Roger Waters Signaturs, moddad med nya stämskruvar och plektrumskydd, på ett SJ tåg påväg upp mot Sundsvall den 27 Maj. Kontaktade självklart SJ och även Sodexo, som städar tågen, omgående och fick bekräftat från båda parterna att SJ-personal hade tagit hand om basen och att den skulle skickas till Stockholms Centrals hittegods avdelningen. Den är nu helt borta i systemet, det finns ingen registrering av att den ska vara omhändertagen och de enda SJ råder mig till nu är att polisanmäla. Men det känns föga värt då det sällan leder till något.
Men någonstans därute så finns basen så om ni har sett eller hört något så kontakta mig.

Här finns lite bilder från Odis som jag köpte basen av: http://pratabas.se/viewtopic.php?f=8&t=76918" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
odis
Medlem
Inlägg: 237
Blev medlem: tor 03 mar 2011, 08:52
Ort: Ljusdal
Kontakt:

Re: Kvarglömd/Stulen Fender P Roger Waters Signature

Inlägg av odis »

Hoppas den kommer tillrätta! Det är en trevlig bas!
Fender J-Bass (Japan 90 tal), HPD P-Bass, Squier VM Jazz Fretless.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Kvarglömd/Stulen Fender P Roger Waters Signature

Inlägg av bootsy »

Tråkigt!
Men polisanmälan är alltid bra - i synnerhet om du vill ha ut någonting på försäkringen.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Kvarglömd/Stulen Fender P Roger Waters Signature

Inlägg av blackparkas »

Men fy vad ruttet av SJ!!!


Iofs ofantligt klantigt att glömma basen på tåget också.... men ändå! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Kvarglömd/Stulen Fender P Roger Waters Signature

Inlägg av Body&Soul »

Jag har en nära kontakt i detta "system". Har gjort en förfrågan bakvägen liksom. Återkommer.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Kvarglömd/Stulen Fender P Roger Waters Signature

Inlägg av Body&Soul »

Tyvärr, inget napp. Jag känner en som samordnar tågstädningen i Hagalund som brukar ha koll på i alla fall märkligt hittegods. Han säger att i detta fall har hittegodset förmodligen gått per tåg direkt till Stockholm C och då inte passerat Hagalund. Tidigare har jag fått hjälp att spåra en väska som en bekant tappat innehållande familjens pass bl.a. Den väskan skickades från Hagalund till hittegodsavdelningen men på vägen försvann den ett par veckor men så småningom dök den upp i "systemet" igen.
Skonjon
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 18 aug 2015, 16:18

Re: Kvarglömd/Stulen Fender P Roger Waters Signature

Inlägg av Skonjon »

Body&Soul skrev:Tyvärr, inget napp. Jag känner en som samordnar tågstädningen i Hagalund som brukar ha koll på i alla fall märkligt hittegods. Han säger att i detta fall har hittegodset förmodligen gått per tåg direkt till Stockholm C och då inte passerat Hagalund. Tidigare har jag fått hjälp att spåra en väska som en bekant tappat innehållande familjens pass bl.a. Den väskan skickades från Hagalund till hittegodsavdelningen men på vägen försvann den ett par veckor men så småningom dök den upp i "systemet" igen.
Men shit vad snällt! Såklart tråkigt att vi inte fick napp, men gud vad snällt.
Användarvisningsbild
odis
Medlem
Inlägg: 237
Blev medlem: tor 03 mar 2011, 08:52
Ort: Ljusdal
Kontakt:

Re: Kvarglömd/Stulen Fender P Roger Waters Signature

Inlägg av odis »

Nyfiken, nåt nytt om detta?
Fender J-Bass (Japan 90 tal), HPD P-Bass, Squier VM Jazz Fretless.
Skriv svar