Köpes: Stråke (Köpt)

Annonser om kontrabasar och kontrabastillbehör, säljes och köpes
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+
Inlägg: 1105
Blev medlem: tis 04 jan 2011, 15:26
Ort: Lund

Köpes: Stråke (Köpt)

Inlägg av JazzBassillen »

Som huvudsaklig soul, pop, rock, blues och schlager elbasist, har inte stråke stått högst upp på min önskelista.
Nu är det dock så att min kära syster leder en kör och jag medverkar i kompet på bas, banjo och kontra. (inte samtidigt, jag är ingen Gunhild Carling?)
Plötsligt är det en(1) låtjävel som ska spelas med stråke och det har jag ingen och vet inte mer om dom än vad jag googlat mig till. Har förstått att de kan vara ohemult dyra eller värdelösa, tyska eller franska.
Som min sambo är fransyska bör jag väl ha en fransk, fast hon ser nog inte skillnad så jag kan kanske komma med en krautstråke och säga att den är fransk.
Finns det någon som har en billig fungerande stråke att sälja eller en oanvänd att låna ut en månad eller några goda råd om vad en novis ska köpa?

Lite gigspam:
Bild
Senast redigerad av JazzBassillen den tis 26 apr 2016, 09:35, redigerad totalt 1 gånger.
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Monki
Nykomling
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 29 okt 2007, 12:44

Re: Köpes: Stråke

Inlägg av Monki »

PMat
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+
Inlägg: 1105
Blev medlem: tis 04 jan 2011, 15:26
Ort: Lund

Re: Köpes: Stråke (Köpt)

Inlägg av JazzBassillen »

Nu har jag köpt en fransk nytaglad stråke av Monki och ska bara lära mig att använda den också.
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Skriv svar