Rysk kontrabas 3/4 säljes (SÅLD)

Annonser om kontrabasar och kontrabastillbehör, säljes och köpes
Användarvisningsbild
Biorno
Medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 01:45
Ort: Vaxholm

Rysk kontrabas 3/4 säljes (SÅLD)

Inlägg av Biorno »

Nu säljer jag min slitstarka ryska kontrabas som jag haft i tjugo år och trivts bra med. Det är en 3/4 tillverkad i Moskva 1971. Lock i gran, sidor och bakstycke i plywood, hals och snäcka i bok. Fina strängar av märket Thomastik Spirocore sitter på. D-mensur, 105 cm.

En enkel och bra bas med fin ton, klar att använda i befintligt skick. Mekaniken för D-strängens stämskruv något defekt, men möjlig att stämma och inga problem att hålla stämningen. Äldre välgjord lagning av mindre spricka i locket finns. En juste bas till bra pris. Finns i Hjorthagen, Stockholm.

Basen är genomgången och värderad av violinbyggarmästare Michael Wallmo, Stråkstudion i Gävle.

Pris: 7000 kr

Bild
Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Biorno den fre 07 okt 2016, 14:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Re: Rysk kontrabas 3/4 säljes

Inlägg av Chukka »

Hej! Fin bas! På den första bilden ser det ut att vara en stor fläck vid ena F-hålet, antar att det är ljuset som spelar ett spratt?

Skulle gärna se en närbild på lagningen i locket också.

:)
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
Användarvisningsbild
Biorno
Medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 01:45
Ort: Vaxholm

Re: Rysk kontrabas 3/4 säljes

Inlägg av Biorno »

Chukka skrev:Hej! Fin bas! På den första bilden ser det ut att vara en stor fläck vid ena F-hålet, antar att det är ljuset som spelar ett spratt?

Skulle gärna se en närbild på lagningen i locket också.

:)
Hej,
Ja, det är ingen fläck precis som du tror.

Jag kan skicka närbild på fredag eftersom basen och jag är på olika ställen just nu :)
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Re: Rysk kontrabas 3/4 säljes

Inlägg av Chukka »

Ok, kanon!
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
Skriv svar