MXR Blowtorch?

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

MXR Blowtorch?

Inlägg av Seaweed »

Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Jättejättebra! Vill ha mega! Dra med detsamma och testa en är mitt förslag. Du har världens kontroll över disten/fuzzen med blend-kontroll, riktigt kraftig EQ och en omkopplare för "torch"-effekten (mer gain helt enkelt).
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Pyssling skrev:Jättejättebra! Vill ha mega! Dra med detsamma och testa en är mitt förslag. Du har världens kontroll över disten/fuzzen med blend-kontroll, riktigt kraftig EQ och en omkopplare för "torch"-effekten (mer gain helt enkelt).
Går det att använda den som ren OD-pedal, eller är det bara geting?
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Seaweed skrev:
Pyssling skrev:Jättejättebra! Vill ha mega! Dra med detsamma och testa en är mitt förslag. Du har världens kontroll över disten/fuzzen med blend-kontroll, riktigt kraftig EQ och en omkopplare för "torch"-effekten (mer gain helt enkelt).
Går det att använda den som ren OD-pedal, eller är det bara geting?
Jag testade den mest för fuzzen, men om man kör utan boosten och rätt låg gain så kan man nog rätt lätt få in sjysst overdrive. Behöver nog inte ens särskilt låg gain, iofs. Det verkar mest vara boosten som gör det till en fuzz. Testade den mest för att testa Dunlops bas-wah-wah genom en dist, så jag fokuserade mer på den. Men prova, tycker jag!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Kika på MXR/Dunlops hemsida och lyssna på soundclipsen, lät riktigt intressant!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Priset är väl det som lockar mest. Vart hittar man en 3bands eq/OD-pedal för under 1500 annars? :P
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+
Inlägg: 2471
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 10:39
Ort: Skövde

Inlägg av Ahab »

Seaweed skrev:Priset är väl det som lockar mest. Vart hittar man en 3bands eq/OD-pedal för under 1500 annars? :P
MXR DI+ från tyskland? gav nog 1200 eller 1400. klockren.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Re: MXR Blowtorch?

Inlägg av Bassplaya »

Seaweed skrev:http://www.thomann.de/se/mxr_m181_bass_blowtorch.htm

Nån som prövat? Bra/dålig?
imho har "blåslampan" jävligt fet dist med ett härligt surrande ljud men för mycket mid. men allla har ju sin egen smak. testa innan du köper. ljudklippen på mxr:s hemsida stämmer inte överrens med verkligheten
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Re: MXR Blowtorch?

Inlägg av Pyssling »

Bassplaya skrev:
Seaweed skrev:http://www.thomann.de/se/mxr_m181_bass_blowtorch.htm

Nån som prövat? Bra/dålig?
imho har "blåslampan" jävligt fet dist med ett härligt surrande ljud men för mycket mid. men allla har ju sin egen smak. testa innan du köper. ljudklippen på mxr:s hemsida stämmer inte överrens med verkligheten
Midden kan man ju justera rätt rejält, så det går väl att bli av med det som blir för mycket? Jag vet inte själv, då jag gillade den som den lät. Men det är sant att klippen på hemsidan inte är särskilt lika verkliga livet. :P
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++
Inlägg: 4369
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 21:41
Ort: Borås

Inlägg av BassiLow »

blackparkas skrev:Kika på MXR/Dunlops hemsida och lyssna på soundclipsen, lät riktigt intressant!
Som fler tidigare har nämnt.
s.k. soundclips från tillverkarna brukar aldrig överenstämma med verkligheten, bättre att själv testa på musikaffären

Lycka till....

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Skriv svar