Stinkfoot - fortfarande aktiv?

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
bassplayer
Medlem+
Inlägg: 2160
Blev medlem: mån 05 nov 2007, 22:04

Stinkfoot - fortfarande aktiv?

Inlägg av bassplayer »

*Borttaget*
Senast redigerad av bassplayer den fre 09 okt 2009, 21:41, redigerad totalt 1 gånger.
gäst

Re: Stinkfoot - fortfarande aktiv?

Inlägg av gäst »

Poverino-syndrom 8)

Nädå :wink:
Vet att jag hört någon/några svara på denna fråga förr, så det kommer nog svar snart hoppas jag... :roll:
Användarvisningsbild
patrik
Medlem
Inlägg: 299
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:59
Ort: Stockholm

Inlägg av patrik »

Han tog/tar en lång julledighet enligt hemsidan. Jag fick min moddade sd-1 i början av mars tror jag det var . Jag skickade den till honom i början av januari. Så han verkar ha dragit igång så smått igen i alla fall. Däremot har han inte svarat på några mail...
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Tar det nog rätt soft nu, har för mig att det var både jobb och familj inblandat (han gör ju bara effektgrejen på sidan av).

Kolla med Albin på Moody om moddar med...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
olovski
Medlem
Inlägg: 386
Blev medlem: sön 15 jul 2007, 23:04

Re: Stinkfoot - fortfarande aktiv?

Inlägg av olovski »

bassplayer skrev:Vet någon var Stinkfoot tagit vägen? Tycks inte svara på mail. Håller han fortfarande på?

/bassplayer

har undrat det med, varit i kontakt med han innan nyår fast sedan dog det ut och har väntat på det slutgiltliga svaret ifrån han:) men verkar gött att han börjar rulla igång sakta men säkert xD
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Har också jagat honom sen innan jul och idag fick jag svar!
Jiipii!!! Nu ska min boss SD-1 nummer två upp på modifiering :D
Men det verkar som han ligger ganska lågt.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
bassplayer
Medlem+
Inlägg: 2160
Blev medlem: mån 05 nov 2007, 22:04

Inlägg av bassplayer »

*Borttaget*
Senast redigerad av bassplayer den fre 09 okt 2009, 21:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Oj, han är snabb när man väl fått tag i honom den där stinkande foten och supertrevlig dessutom!
Skickade min pedal i tisdags med posten och fick mail nyss om att den är klar, snabbt jobbat må jag säga. Så tisdag eller onsdag så lär jag tack och lov ha en ny moddad SD-1 i signalkedjan igen! 8)
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

Även jag har varit i kontakt med honom, och fick just svar om att jag är välkommen att skicka en pedal till honom så snart jag hittat en på marknaden :) Så en Stinkfoot SD-1:a borde även få gästa min signalkedja snart :)
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Om jag inte är felinformerad så kan eventuellt min tidigare Stinkfoot moddade SD-1 komma ut här på säljes marknaden. Enligt Stinkfoot så är det tydligen den tidigast producerade SD-1 han modifierat och den lät fantastiskt bra, hade jag visst detta innan hade jag köpt tillbaka den istället. Så håll utkik under säljes! :wink:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

Ojdå, det var ju intressant! Får väl slänga mig en köpes-post i effekt-delen här, och hoppas jag blir uppmärksammad :D Och samtidigt hålla koll på säljes ;)
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
bassplayer
Medlem+
Inlägg: 2160
Blev medlem: mån 05 nov 2007, 22:04

Inlägg av bassplayer »

*Borttaget*
Senast redigerad av bassplayer den fre 09 okt 2009, 21:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Fick även min idag och kan bara instämma med föregående talare!

Finns ju en anledning till att detta är den andra jag skickat upp men tycker även hans modifiering på DS-1 är bra men den är tuffare i ljudet.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

Bassplayer, groovyjr: Låter lovande det här! Har haft några nitlotter på beg. marknaden, så hittar jag ingen beggad SD-1:a snart låter jag Stinkfoot köpa en ny åt mig, totalpriset inkl. frakt hamnar ändå under 900 spänn, vilket jag väl kan stå ut med om den är i närheten av de beskrivningar jag läst :D

Men däremot! VAR hittar ni ljudproven på hans sida? Har letat som en tok (tycker jag...) men inte hittat nåt? Tips? :lol:

Edit: Minsann, på BILDEN skulle man klicka :lol: Låter den i närheten av de ljudklippen, så beställer jag fan en imorrn! :P
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Inlägg av Aslan »

Nyrostad skrev:Men däremot! VAR hittar ni ljudproven på hans sida? Har letat som en tok (tycker jag...) men inte hittat nåt? Tips? :lol:
Samma här...
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

Hittade dem nu, som sagt! Om man går in på modifieringar, och sen väljer SD-1 "Bass Drive", så ska man sen visst klicka på BILDEN av pedalen, då kommer ett litet fönster med bl a ljudklipp upp!
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
bassplayer
Medlem+
Inlägg: 2160
Blev medlem: mån 05 nov 2007, 22:04

Inlägg av bassplayer »

*Borttaget*
Senast redigerad av bassplayer den fre 09 okt 2009, 21:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Nyrostad
Medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 20:34
Ort: Lund

Inlägg av Nyrostad »

Haha, vad lustigt att du nämer ODB-3 som exempel! Har själv tillbringat många timmar framför datorn med att försöka få fram crunch-ljudet på Boss sida med den. Lyckades komma inom 5-10 mils radie av det när jag närapå nollade volymen på basen för att få mindre gain, men då var ju pedalen inte praktiskt användbar ändå... Sålde den fort som f*n till en keyboarDIST ( :lol: ) och blev distlös, fram tills jag nu blev förälskad i SD-1 á la Stinkfoot. Har en annons kvar att få svar från, är den såld, så blir det en ny från Stinkfoot så denna vecka :)

BD-2 var en trevlig pedal som en av gitarristerna i bandet hade ett tag, men den hade nog lite väl mycket gain för min smak även när den var ställd som lägst. Men det kanske går att modda?
Music Man Stingray 4| Fender Jaguarbas med Lundgren Vintage Jazz Special | Ampeg SVT-3 Pro/SVT-410HE |
http://www.fullhouseband.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar