Någon som testa TC SpectraDrive?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Någon som testa TC SpectraDrive?

Inlägg av Roborock »

Lite nyfiken på denna pedal, verkar väldigt flexibel och sen har den ju TonePrint ...cool grej
Nångon som har testa dem i verkligheten , vad tycker ni om den i så fall :)
Användarvisningsbild
InzZzomnia84
Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: ons 23 dec 2009, 14:30
Ort: Kalmar

Re: Någon som testa TC SpectraDrive?

Inlägg av InzZzomnia84 »

Jag är nyfiken också! Anyone?
N Röding
Medlem
Inlägg: 166
Blev medlem: sön 25 nov 2012, 15:17
Ort: Sthlm

Re: Någon som testa TC SpectraDrive?

Inlägg av N Röding »

Jag har provat!
Den lät hyfsat bra både i hörlurar och i bandsammanhang. Enkelt att byta ljud med toneprintsappen i mobilen och smart med aux-in och hörlursuttag. Kändes som ett stadigt bygge, ganska stor och tung.
Det finns många TonePrints att välja mellan, både till kompressor och till drive. Flera av kompressorljuden var bra men till driven gillade jag bara clean boost och spark plug (lätt overdrive), de andra sög livet ur basregistret. Spark plug lät dock bra vad jag minns.
En viktig sak att nämna är att man inte kan editera ljuden i TonePrint Editor utan är hänvisad till de presets som finns. Det kändes som en begränsning eftersom de flesta driveljuden inte höll måttet i basregistret.
Den går inte att köra på batteri utan behöver strömadapter. Drar mer ström än en vanlig analog pedal men jag hade inget problem att driva den med en EBS tillsammans med mina andra pedaler, som dock är analoga.
Grundljudet i pedalen är bra men passade inte mig som gillar extrem tydlighet och artikulation. Jag lämnade tillbaka min efter ett par dagar.
tnil
Medlem
Inlägg: 145
Blev medlem: sön 02 dec 2012, 00:53
Ort: Stockholm

Re: Någon som testa TC SpectraDrive?

Inlägg av tnil »

Jag har haft min SpectraDrive i ett år nu. Köpte den på 4Sound, verkligen nöjd.
Det är nog den compressor som har fungerat bäst för mig. Sen gillar jag att den går bra att använda med hörlurar.
Bas: Warwick ps Corvette 4, Cort Arona 4
Förstärkare: Ashdown AAA 120-15T, Vox VX50 BA
Skriv svar