Alternativ till Boss LS-2?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Dinjo777
Medlem
Inlägg: 115
Blev medlem: fre 23 nov 2012, 19:49

Re: Alternativ till Boss LS-2?

Inlägg av Dinjo777 »

blackparkas skrev: sön 16 dec 2018, 12:36 [...]
Jag gillar inte Boss.
Skitfula och tråkiga, dessutom gillar jag inte deras affärspolitik... [...]
Tyvärr kommer jag ej med några idéer eller förslag, ledsen Parkas ):
Jag instämmer till fullo att Boss-pedalerna kan vara fula och tråkiga (bortsett från min Boss DM-3 och basmoddade SD-1), men åter till min poäng: Får jag fråga vad det är du syftar på med deras affärspolitik? Blev bara så förbaskat nyfiken :D

Mvh,
Richard
"Ta dig en ampull, Stålmannen"
Kenta provocerar Stoffe
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Alternativ till Boss LS-2?

Inlägg av blackparkas »

Dinjo777 skrev: tor 27 dec 2018, 16:57
blackparkas skrev: sön 16 dec 2018, 12:36 [...]
Jag gillar inte Boss.
Skitfula och tråkiga, dessutom gillar jag inte deras affärspolitik... [...]
Tyvärr kommer jag ej med några idéer eller förslag, ledsen Parkas ):
Jag instämmer till fullo att Boss-pedalerna kan vara fula och tråkiga (bortsett från min Boss DM-3 och basmoddade SD-1), men åter till min poäng: Får jag fråga vad det är du syftar på med deras affärspolitik? Blev bara så förbaskat nyfiken :D

Mvh,
Richard

Äh, det är bara det gamla vanliga.
Man tvingar butiker att ta in orimligt mycket prylar av deras brand för att ens kunna få sälja av dem, och sedan ser de dessutom till så butikerna inte tjänar några pengar på att sälja produkterna...
Typ.

Ett annat fabrikat har en deal där man måste ha in x antal prylar osv varav den ena ska vara deras modell som kostar över 30 papp ut till kund.
För att kunna sälja billigare varianter för 1500 spänn...

Eller för att kunna sälja blockflöjtar av märke Y så måste man ha deras blås-avtal.
Vilket innebär att man måste ha trumpeter, tromboner osv osv…

Helt galet.
Men så funkar det väl i de flesta branscher, därav färre märken på jackor, däck, skor osv i butikerna.
Och gitarrer/basar.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
jesse-kristian
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: tor 04 feb 2016, 15:45
Ort: Göteborg

Re: Alternativ till Boss LS-2?

Inlägg av jesse-kristian »

Pigtronix Keymaster kan nämnas, fast den är nog för stor för din smak. Ren in med möjlighet till två loopar och blend, som går att styras via expression pedal.Bild

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Användarvisningsbild
Dinjo777
Medlem
Inlägg: 115
Blev medlem: fre 23 nov 2012, 19:49

Re: Alternativ till Boss LS-2?

Inlägg av Dinjo777 »

blackparkas skrev: fre 28 dec 2018, 01:08
Äh, det är bara det gamla vanliga.
Man tvingar butiker att ta in orimligt mycket prylar av deras brand för att ens kunna få sälja av dem, och sedan ser de dessutom till så butikerna inte tjänar några pengar på att sälja produkterna...
Typ.

Ett annat fabrikat har en deal där man måste ha in x antal prylar osv varav den ena ska vara deras modell som kostar över 30 papp ut till kund.
För att kunna sälja billigare varianter för 1500 spänn...

Eller för att kunna sälja blockflöjtar av märke Y så måste man ha deras blås-avtal.
Vilket innebär att man måste ha trumpeter, tromboner osv osv…

Helt galet.
Men så funkar det väl i de flesta branscher, därav färre märken på jackor, däck, skor osv i butikerna.
Och gitarrer/basar.
Jag förstår.. och kan instämma till fullo, särskilt vissa tillverkare/märken. Huah!... Fruktansvärt ful utveckling.
"Ta dig en ampull, Stålmannen"
Kenta provocerar Stoffe
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Alternativ till Boss LS-2?

Inlägg av Nick »

blackparkas skrev: fre 28 dec 2018, 01:08 Eller för att kunna sälja blockflöjtar av märke Y så måste man ha deras blås-avtal.
Vilket innebär att man måste ha trumpeter, tromboner osv osv…
Klart du ska sälja tromboner!
Det finns ju fler tillverkare av blockflöjter också. Typ Aulos. Bra flöjter i den lägre prisklassen.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Skriv svar