Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av blackparkas »

Testade Aguilars Phaser häromveckan lite snabbt och av den lilla testrundan vetisjutton om inte Grape Phaser var den bästa Phasern för bas jag testat...

Eller kan jag ha hört fel? :D

Liiite tråkigt att det bara är två rattar att leka med men samtidigt så lät det ju bra...

Men vilken är bättre?

Phase 90 är ju fortfarande bästa för gura och den har bara en ratt.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Hellbum
Medlem+
Inlägg: 1770
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 21:18
Ort: Värmland

Re: Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av Hellbum »

TC electonics gamla Phaser är bäst.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av Roger Hedin »

blackparkas skrev: tor 02 maj 2019, 11:43...Phase 90 är ju fortfarande bästa för gura och den har bara en ratt.... :D
...och den funkar bra till bas också.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av bjelkeman »

Jag funderar på om det är Script Mod Phase, Ubiquitous Vibe eller kanske rentav Deluxe Phaser? Vad säger du Roger? ;)
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av blackparkas »

Phase 90 har jag ju testat på bas och det funkar absolut.

Men Grape:n var bättre!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av Roger Hedin »

bjelkeman skrev: fre 03 maj 2019, 22:20 Jag funderar på om det är Script Mod Phase, Ubiquitous Vibe eller kanske rentav Deluxe Phaser? Vad säger du Roger? ;)
Jag har haft tre(!) vanliga billiga Phase 90, inte nån fånig retrovariant som bara går köra på batteri. Den är enkel och låter kalasbra. Det finns en enkel mod att göra till den om man tycker den "slaskar" för mycket. http://stinkfoot.se/archives/975

Phase 90 har dubbelt så hög ingångsimpedans som den större Phase 100, vilket är lite märkligt...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av Roger Hedin »

bjelkeman skrev: fre 03 maj 2019, 22:20 Jag funderar på om det är Script Mod Phase, Ubiquitous Vibe eller kanske rentav Deluxe Phaser? Vad säger du Roger? ;)
Jag har haft tre(!) vanliga billiga Phase 90, inte nån fånig retrovariant som bara går köra på batteri. Den är enkel och låter kalasbra. Det finns en enkel mod att göra till den om man tycker den "slaskar" för mycket. http://stinkfoot.se/archives/975

Phase 90 har dubbelt så hög ingångsimpedans som den större Phase 100, vilket är lite märkligt...

En fördel: den är BILLIG...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av Roger Hedin »

bjelkeman skrev: fre 03 maj 2019, 22:20 Jag funderar på om det är Script Mod Phase, Ubiquitous Vibe eller kanske rentav Deluxe Phaser? Vad säger du Roger? ;)
Den vanliga enkla Phase 90. Den går att modda enkelt om man vill ha den lite softare i karaktären: http://stinkfoot.se/archives/975
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av Roger Hedin »

Hoppsan vad många svar det blev. Jag försökte svara häromkvällen, men PB bara snurrade och malde. Tydligen gick det fram i alla fall...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
IvarLudvigNitzler
Medlem
Inlägg: 31
Blev medlem: fre 17 maj 2019, 20:10
Ort: STHLM/UÅ
Kontakt:

Re: Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av IvarLudvigNitzler »

Vilken är bättre för bas? Enkelt. EHX Small Stone! Och håller med två rattar är tråkigt, men det finns inget roligare än endast en :kär:
Instagram: @IvarLudvigNitzler
Bandcamp
Spotify
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av blackparkas »

IvarLudvigNitzler skrev: lör 01 jun 2019, 14:21 Vilken är bättre för bas? Enkelt. EHX Small Stone! Och håller med två rattar är tråkigt, men det finns inget roligare än endast en :kär:
Mnja.
Bättre skulle jag inte säga.
Har du testat Aguilaren?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
IvarLudvigNitzler
Medlem
Inlägg: 31
Blev medlem: fre 17 maj 2019, 20:10
Ort: STHLM/UÅ
Kontakt:

Re: Aguilar Grape Phaser bästa phasern?

Inlägg av IvarLudvigNitzler »

blackparkas skrev: mån 03 jun 2019, 04:17 Mnja.
Bättre skulle jag inte säga.
Har du testat Aguilaren?
Sant, jag överdrev något... Aguilar gör ju alltid väldigt smakfulla produkter, och skulle drömma om att få ha hela deras sortiment. Deras produkter låter väldigt proffsiga och "cleant", och detsamma gäller även phasern, väldigt "lagom men kvalitét" typ (?). Personligen gillar jag effekter som är lite mer svulstiga och fulsnygga. :skogsglader:
Instagram: @IvarLudvigNitzler
Bandcamp
Spotify
Skriv svar