JB electronics comeback???

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+
Inlägg: 583
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 08:15
Ort: Örebro

JB electronics comeback???

Inlägg av PoorCadaver »

Hej!

För ett par år sedan var jag tvungen att lägga min verksamhet JB electronics på is, men nu har jag blivit sugen på att dra igång igen. Prata Bas har alltid varit min stora inspirationskälla, ni har kommit med bra kritik och här har jag många av mina kunder. Därför är jag intresserad av vad ni tycker; en liten marknadsundersökning skulle man kunna säga.

Är folk här sugna på prisvärda kloner, kopplingsboxar och switchar eller har marknaden mättats? Jag har även funderingar på att sälja mina produkter som kit för de som vill bygga själva och komma lite billigare undan. Jag har gjort unika byggen för vissa kunder och eventuellt kan det bli aktuellt men eftersom det är kostsamt att utveckla, designa och bygga enbart ett enda exemplar så är det inget jag har bestämt mig för ännu.

Jag har idag en liten webbyrå som heter Birkelöf Media och jag kommer snart öppna en webbshop där jag kommer sälja diverse teknikprylar. Jag är återförsäljare av bl a Deltaco, har avtal med Postnord och betalning sker via Klarna. Här tänkte jag även sälja mina musikprylar om det blir aktuellt.

Så, vad säger ni på forat? Om jag drar igång, kommer ni handla eller har marknaden mättats? :) Konstruktiva tankar och förslag mottas tacksamt!

/Jonas Birkelöf
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: JB electronics comeback???

Inlägg av 200071 »

Med tanke på allt positivt man hört om dina grejer tidigare och att behovet av prylar verkar obegränsat så ser jag fram mot att du gör en ny satsning!
Jag är själv på väg tillbaka i pedalträsket (som användare) och kommer följa vad du gör!
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+
Inlägg: 583
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 08:15
Ort: Örebro

Re: JB electronics comeback???

Inlägg av PoorCadaver »

200071 skrev: ons 22 jul 2020, 15:40 Med tanke på allt positivt man hört om dina grejer tidigare och att behovet av prylar verkar obegränsat så ser jag fram mot att du gör en ny satsning!
Jag är själv på väg tillbaka i pedalträsket (som användare) och kommer följa vad du gör!
Tack, det var snällt sagt. :)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: JB electronics comeback???

Inlägg av fieldflower »

Låter jättekul, och speciellt lockande med kit.
Lite för kostnaden, men framför allt är det roligt att göra.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: JB electronics comeback???

Inlägg av mrbaloo »

fieldflower skrev:Låter jättekul, och speciellt lockande med kit.
Lite för kostnaden, men framför allt är det roligt att göra.
+1

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: JB electronics comeback???

Inlägg av 200071 »

Nu fick jag chansen att testa en Punkster. Det bekräftar bara vad jag hört, den är ju helt lysande!
Jag letar nu bara ett envelope. Visserligen har jag en makalös maskin med många möjligheter hemma just nu men ett enkelt men bra envelope hade varit bra. :-)
Bra, betyder fett mwha...
Skriv svar