Kompressor skapar klickljud

Prata om effekter och pedaler
MorganHeritage
Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: tis 12 sep 2023, 00:37

Re: Kompressor skapar klickljud

Inlägg av MorganHeritage »

Hånken skrev: sön 05 nov 2023, 19:13
MorganHeritage skrev: sön 01 okt 2023, 16:42...
Jag förstår inte varför? Dina tankar och motfrågor är ju just det jag efterfrågat. Antar att folk är bortskämda med att ha all info på nätet vid fingertopparna...
Ja, hej igen, du ser ju nu hur det ser ut i andra tråden om Lättvikts-stämmisar, hur jargongen går här, eller hur? Och när jag kommer med motfrågor och överbevisning blir det väldigt tyst, eftersom de har kommit på sig själva med argumentationsfel. Dvs detta om den enklaste och billigaste lösningen för att bota neck-dive är att ha basen som en på bilden, vilket ingen av dom tänkt på. Vad värre är att de tycker att man måste prova själv först för att vara 100 % säker ?!? För mig räcker det att titta på bilden för att vara 100 % säker, men du ser, de kör med blame game istället för att erkänna att de hade fel/inte hade tänkt på själva.
Hej igen min vän. Tror att du helt missförstod den tråden. Ingen ville rista i sten vad som var det billigaste och minst basinvasiva sättet att slippa neck dive. Tror folk mest ville diskutera vikten av lättviktstämmisar; vem upplever att de hjälpt - vem blev besviken - finns alternativ? Att snäckankra strapen erkändes tom som ett alternativ, bara inte det populäraste.

Jag å andra sidan bad ju om hjälp med en konkret situation. Du var snabb, kunnig och systematisk i din metod att hjälpa mig med mitt problem. Därför upplever jag att jag fick grym hjälp i min tråd. Tack igen. :tummenupp:
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Kompressor skapar klickljud

Inlägg av Hånken »

Jag som skapat tråden skulle missförstå den? :shock: Det var andra som tvärsäkert sa att jag inte provat att bota neckdive med att köra med strappen så, och att man inte kan avgöra det endast genom att titta på bilderna. Det var ngn annan som började med att säga att det enklase och billigaste sättet var att flytta strapknoppen på kroppen, och då kontrade jag med att nej, det var det inte, men som god tvåa. Jag undrar hur det är ställt i huvudet på sådana som inte kan avgöra enbart genom att titta på bilden, att det hjälper till 100 %, sedan missförstår DE att jag tycker att det var den allra bästa lösningen, vilket jag aldrig har påstått, och jag efterlyser fortfarande var jag har påstått det, men inte någon vågar återkomma.

Ockhams rakblad än en gång... :wink:
Skriv svar