Skall man modda en jazz så är det ju just med Bartolini och Badass. Framförallt blir man av med brum, och Badass tycker jag reducerar de dead spots (vargtoner) som finns på alla Fender basar. F. a. bE 8:e band på G-strängen.
Tycker inte 12.000:- är för mycket. Vad kostar en USA made ny idag? Detta är ju en bättre bas än orginal om man tittar på spelbarhet, JB-77 kommer aldrig att få ett högre samlarvärde gjordes mängder med denna förfärliga plast lack. Även klarlackad var Plastbaserad. Så vad mig anbelangar spelar det ingen roll om orginaldelar stall och mickar finns kvar eller inte. Försök få ut 12.000:- om det är en bra bas, och det låter ju så, inga mer dumpningar på Fender från -70 talet, TACK.
Fender
still insists on using Leo Quan BAD ASS bridges.
Old Fenders and black suspenders.
Fender skrev:Skall man modda en jazz så är det ju just med Bartolini och Badass. Framförallt blir man av med brum, och Badass tycker jag reducerar de dead spots (vargtoner) som finns på alla Fender basar. F. a. bE 8:e band på G-strängen.
Låt oss säga att det råder delade meningar om detta.
Jag tycker inte att ett Badass är en förbättring och gillar inte hur Bartolinimickar låter.
Ursäkta OT, men är inte dead spots och wolf tones varandras motsatser? Som i att toner i dead spots dör ut snabbt och saknar resonans, medan wolf tones låter högre- och har mer resonans än övriga toner på greppbrädan.