Bb 3000!

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Bb 3000!

Inlägg av Nick »

Valle finns i Umeå!
Jag kommer till Umeå om lite mindre än en vecka.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5491
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Bb 3000!

Inlägg av Jensa »

Hade allt varit kosher med denna så hade den varit såld för länge sen för det där priset... Annonsen borde alltså inte ligga kvar.
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Re: Bb 3000!

Inlägg av alexon »

Lågt pris
Bilder norpade från Tradera
Inget telefonnummer
Finns i Norrland

Jag hade inte pröjsat i förskott.

Basar / Pryttlar/ Grejer
jannej
Medlem+
Inlägg: 625
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 12:11

Re: Sv: Bb 3000!

Inlägg av jannej »

Det ÄR en bluff. En i bekantskapskretsen har betalt för flera dagar sen. Bad mig maila eftersom jag bor i Umeå och kolla. Fick just svaret att den finns kvar...bad att få komma och kolla men lär inte få något svar.
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5491
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Bb 3000!

Inlägg av Jensa »

Fy f*n vad tråkigt.
Har varit ovanligt mycket bedrägerier på sistone, tycker jag.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Bb 3000!

Inlägg av bootsy »

Polisanmäl!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Bb 3000!

Inlägg av blackparkas »

Määääään!!!


Vilka )"(/""/"&#)(/%#¤&?=)¤( idioter!!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Bb 3000!

Inlägg av Bullen »

Vilken jävla idiot.

Men då var det ju föga förvånande att han inte svarade på mitt mail där jag bad om att betala med efterkrav, fler bilder och en förklaring på sambandet med auktionen på tradera. Verkar något för bra för att vara sant så är det så, skönt att man har er i ryggen så man inte gör något dumt som att t.ex. förskottsbetala till ett lågliv med dolda avsikter. Har som sagt varit mycket sånt här på senaste, en bra tumregel är att aldrig förskottsbetala någonting om det inte gäller en affär på PB med en medlem man känner till. Efterkrav är smidigt och enkelt och går man inte med på det så kan man inte vara så särskilt angelägen att göra affär eller så finns det ingen vara.
Hoppas jannejs kompis får igen sina pengar även om det kan bli svårt. Polisanmälan är ett måste.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Re: Bb 3000!

Inlägg av alexon »

Det verkar som att vend.se är drabbat av detta. Är det låg säkerhet där som gör att annonsörer kan vara anonyma?

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
ventus
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons 26 dec 2012, 21:12
Ort: Mariestad
Kontakt:

Re: Sv: Bb 3000!

Inlägg av ventus »

Hmmm...är det inte samma BB3000 som finns nu till försäljning i Skaraborg :-/

http://mobil.blocket.se/skaraborg/Yamah ... ?ca=13&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
jannej
Medlem+
Inlägg: 625
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 12:11

Re: Bb 3000!

Inlägg av jannej »

Hmm..ser ut som samma bilder. Mer rimligt pris dock. Kanske någon vill maila och kolla om den finns kvar?

För övrigt, är händelsen polisanmäld och anmäld till Vend.se
jannej
Medlem+
Inlägg: 625
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 12:11

Re: Bb 3000!

Inlägg av jannej »

http://vend.se/ad.php?183433" onclick="window.open(this.href);return false;

Tittar här då...den dyker upp igen. Överallt.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Bb 3000!

Inlägg av blackparkas »

Säker på att det är samma?

Har för mig den andra var med svartmetallic/gråmetallic som min jag hade medans den där verkligen ser svart ut?


Fast det är kanske jag som minns fel och det är samma bilder? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
jannej
Medlem+
Inlägg: 625
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 12:11

Re: Bb 3000!

Inlägg av jannej »

Det ärinte samma bilder men...två BB3000 som varit vänstersträngade ute så tätt inpå varandra? På bilderna till den gamla Vend-annonsen syns det tydligt att axelbandsknoppen är flyttad. Dessutom är strängarna omkastade. I Blocket-annonsen står det i beskrivningen...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Bb 3000!

Inlägg av blackparkas »

jannej skrev:Det ärinte samma bilder men...två BB3000 som varit vänstersträngade ute så tätt inpå varandra? På bilderna till den gamla Vend-annonsen syns det tydligt att axelbandsknoppen är flyttad. Dessutom är strängarna omkastade. I Blocket-annonsen står det i beskrivningen...


Ah... Sorry, missade det!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
jannej
Medlem+
Inlägg: 625
Blev medlem: lör 01 sep 2007, 12:11

Re: Bb 3000!

Inlägg av jannej »

blackparkas skrev:
jannej skrev:Det ärinte samma bilder men...två BB3000 som varit vänstersträngade ute så tätt inpå varandra? På bilderna till den gamla Vend-annonsen syns det tydligt att axelbandsknoppen är flyttad. Dessutom är strängarna omkastade. I Blocket-annonsen står det i beskrivningen...


Ah... Sorry, missade det!
Det är lugnt! :-)

Sanningen finns i puddingen.
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Bb 3000!

Inlägg av Bullen »

Dessutom bad jag specifikt om bilder på case och baksida. Han rätar väl ut alla frågetecken och förhindrar att få fler jobbiga frågor i mail så han kan luras mer trovärdigt. Det höjda priset är ju ännu ett sätt att skingra misstankar. Fan vad trött man blir på människor ibland.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Bb 3000!

Inlägg av Bullen »

Jag skrev ett litet informativt mail där jag berättade att vi är flera som har koll på hans bedrägeri och anmäler annonserna samt varnar alla vi kan via musikerforum. Man kan ju alltid hoppas att man slipper se denna ute på annons i fortsättningen, vem vet hur många som betalat honom redan.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5491
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Bb 3000!

Inlägg av Jensa »

Kan det inte vara så att den som ligger på Blocket nu faktiskt är den som såldes på Tradera och nu ska säljas då det är nya bilder på samma bas samt att den inte har misstänksamt lågt pris och att han uppger att sadeln är bytt/basen varit annorlunda strängad?
Eller skulle vinnaren från auktionen ha lurat folk, för att sen ta nya bilder på basen för att lura fler?

Här är bilderna från Tradera:

Bild

Bild

Bild

Bild
Yamaha BB3000 Elbas i mycket gott skick. Allt i original inkl case.

Svart metallic med guldfärgad mekanik.

Inköpt beg. 1986. Väldigt lite spelad.

Serienr: LKIL009 Made in Japan. Hämtas helst på plats men kan även skickas. Köparen betalar frakten.
Här är bilderna från Blocket:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Yamaha BB3000, tillverkad i Japan 1985. Helt original sånär som på översadeln som har bytts. Någon tidigare ägare har använt den som vänsterhänt så det finns två små hål efter axelbandsfäste på det nedre hornet. I övrigt är den i bra skick för en snart 30 år gammal bas, lite småmärken och repor men inget som påverkar ljud eller spelbarhet. Vredet på en av stämskruvarna är lite böjt men heller inget som påverkar funktionen. Det går förmodligen att böja rätt om man vill. Original hardcase följer med.
En riktigt bra bas, de reissues som gjorts på denna modell har kostat ca 25000:-.

Pris: 6000:-
Att uppgiften om tillverkningsår inte stämmer tycker inte jag talar mer för att det inte skulle vara samma bas än vad det faktum att båda har varit vänstersträngade talar för att det faktiskt är samma.
Användarvisningsbild
boozter
Medlem
Inlägg: 149
Blev medlem: tor 22 aug 2013, 11:35

Re: Bb 3000!

Inlägg av boozter »

Det är jag som säljer basen på Blocket och blev ganska förvånad när jag hittade den här tråden. Köpte den på Tradera för ett tag sedan så det var som ni antar samma bas. Eventuellt skumrask kring denna bas har gått mig förbi, Traderasäljaren verkade inte ha jättekoll på basar men gjorde inget oärligt intryck. Men jag kanske ska vara glad att jag fick en bas överhuvudtaget då? Hur som helst köpte jag den för att jag har haft en likadan röd i över 20 år som är oerhört bra. Denna är lika bra - fast betydligt mindre moddad - men det får räcka med en, det finns ju som alltid så mycket annat man vill ha. Jag har fått den nya sadeln monterad så att den nu är spelbar på rätt håll igen.

Men den har alltså varit ute på Vend strax innan Tradera-svängen?

Vill någon intressent komma och kolla på den går det utmärkt! Jag vet att en del på detta forum håller till på Bojen emellanåt, jag har samma nick där sedan 10 år.

EDIT: Men vad fan, nu när jag läser tråden lite mer noggrant så måste ju denna bas varit ut på Vend EFTER att jag köpt den på Tradera. Då menar jag inte min annons utan att någon annan haft Tradera-bilderna och gjort en egen.
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Re: Bb 3000!

Inlägg av alexon »

boozter skrev:
EDIT: Men vad fan, nu när jag läser tråden lite mer noggrant så måste ju denna bas varit ut på Vend EFTER att jag köpt den på Tradera. Då menar jag inte min annons utan att någon annan haft Tradera-bilderna och gjort en egen.
Det är så det går till. Någon kopierar tradera-bilderna och gör en egen Vend-annons. Synd att du ska bli sammanblandad med sådant skumrask. Lycka till med försäljningen.

Basar / Pryttlar/ Grejer
Användarvisningsbild
boozter
Medlem
Inlägg: 149
Blev medlem: tor 22 aug 2013, 11:35

Re: Bb 3000!

Inlägg av boozter »

alexon skrev:
boozter skrev:
EDIT: Men vad fan, nu när jag läser tråden lite mer noggrant så måste ju denna bas varit ut på Vend EFTER att jag köpt den på Tradera. Då menar jag inte min annons utan att någon annan haft Tradera-bilderna och gjort en egen.
Det är så det går till. Någon kopierar tradera-bilderna och gör en egen Vend-annons. Synd att du ska bli sammanblandad med sådant skumrask. Lycka till med försäljningen.
Jaha, någon gång ska vara den första. Det verkar förvisso vara säsong på uppenbara bedrägerier på Vend. Man får kanske själv se över huruvida det någonsin är vettigt att betala något i förskott till okända personer även om jag klarat mig hittills.
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Re: Bb 3000!

Inlägg av alexon »

boozter skrev:
alexon skrev:
boozter skrev:
EDIT: Men vad fan, nu när jag läser tråden lite mer noggrant så måste ju denna bas varit ut på Vend EFTER att jag köpt den på Tradera. Då menar jag inte min annons utan att någon annan haft Tradera-bilderna och gjort en egen.
Det är så det går till. Någon kopierar tradera-bilderna och gör en egen Vend-annons. Synd att du ska bli sammanblandad med sådant skumrask. Lycka till med försäljningen.
Jaha, någon gång ska vara den första. Det verkar förvisso vara säsong på uppenbara bedrägerier på Vend. Man får kanske själv se över huruvida det någonsin är vettigt att betala något i förskott till okända personer även om jag klarat mig hittills.
Man tar en stor risk med förskottsbetalning. Det finns i praktiken ingen möjlighet att få tillbaks pengarna.

Basar / Pryttlar/ Grejer
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Bb 3000!

Inlägg av Bullen »

boozter skrev:Det är jag som säljer basen på Blocket och blev ganska förvånad när jag hittade den här tråden. Köpte den på Tradera för ett tag sedan så det var som ni antar samma bas. Eventuellt skumrask kring denna bas har gått mig förbi, Traderasäljaren verkade inte ha jättekoll på basar men gjorde inget oärligt intryck. Men jag kanske ska vara glad att jag fick en bas överhuvudtaget då? Hur som helst köpte jag den för att jag har haft en likadan röd i över 20 år som är oerhört bra. Denna är lika bra - fast betydligt mindre moddad - men det får räcka med en, det finns ju som alltid så mycket annat man vill ha. Jag har fått den nya sadeln monterad så att den nu är spelbar på rätt håll igen.

Men den har alltså varit ute på Vend strax innan Tradera-svängen?

Vill någon intressent komma och kolla på den går det utmärkt! Jag vet att en del på detta forum håller till på Bojen emellanåt, jag har samma nick där sedan 10 år.

EDIT: Men vad fan, nu när jag läser tråden lite mer noggrant så måste ju denna bas varit ut på Vend EFTER att jag köpt den på Tradera. Då menar jag inte min annons utan att någon annan haft Tradera-bilderna och gjort en egen.
Skönt att få klarhet i detta. Och bra att du upptäckte tråden så eventuella köpare inte blir avskräckta utav blocketannonsen. Har dykt upp flera annonser på vend som verkar vara samma person på senaste tiden, alla med sjuka fyndpriser. Jävla folk det finns som sagt. Lycka till med din försäljning, jäkligt fin bas!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Bb 3000!

Inlägg av bootsy »

Så här bra kan en Yamaha BB3000 låta i rätt händer:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c-uu02EMdDA[/youtube]
Stallet liknar mest ett veteflak.
Skriv svar