Sänkt Fbass!

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
Dregg
Medlem
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 22 dec 2011, 23:50
Ort: El Stockholmo

Sänkt Fbass!

Inlägg av Dregg »

Rejält prisdropp från 48 laxar till 27. Vem hugger?

http://www.blocket.se/stockholm/Fbass_B ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Själv kliar det i fingrarna, men jag sparar nog hellre till en custom MTD.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av blackparkas »

NJa... inte så många som hugger skulle jag tro.

Den där lär ju ha varit i Jams ägo i 5-6 år minst vid det här laget, skicket lär väl vara som en beggad bas eller värre och 27 papp är fortfarande mycket...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+
Inlägg: 1105
Blev medlem: tis 04 jan 2011, 15:26
Ort: Lund

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av JazzBassillen »

Ebass?
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6582
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av B-Å Åhs »

Eb måste det vara säkert moll också när han måste sänka
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6582
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av B-Å Åhs »

Fast Jerker har väl alltid en positiv attityd ...
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av Grafen »

Man kan ju undra var den har stått eftersom jag inte sett den i affären en enda gång under de senaste 5-6 åren. Förr visste man ju att deras gamla bassäljare hade alla high-end-basar hemma hos sig men han har ju inte jobbat där på flera år.
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av peter_s »

Grafen skrev:Man kan ju undra var den har stått eftersom jag inte sett den i affären en enda gång under de senaste 5-6 åren. Förr visste man ju att deras gamla bassäljare hade alla high-end-basar hemma hos sig men han har ju inte jobbat där på flera år.
Om inte jag minns fel, så flyttade den gamle bassäljaren till Jams sedan länge nedlagda Malmö-butik, och han hade nog med sig just den där F-Bass-basen dit. Är nämligen ganska säker på att jag sett och testat basen i fråga där, och att jag tyckte att det var en ganska juste bas.

Annars tror jag som blackparkas, att den kommer vara svårsåld om inte priset sänks en bra bit till.
Användarvisningsbild
BlueFruit
Medlem+
Inlägg: 719
Blev medlem: tis 07 aug 2007, 20:09

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av BlueFruit »

peter_s skrev: Om inte jag minns fel, så flyttade den gamle bassäljaren till Jams sedan länge nedlagda Malmö-butik, och han hade nog med sig just den där F-Bass-basen dit. Är nämligen ganska säker på att jag sett och testat basen i fråga där, och att jag tyckte att det var en ganska juste bas.

Annars tror jag som blackparkas, att den kommer vara svårsåld om inte priset sänks en bra bit till.
Jag tror inte att priset kan sjunka så mycket mer än så här om de inte ska sälja den med förlust. Listpriset på en sån här ligger nog på över 4000$.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av peter_s »

BlueFruit skrev:
peter_s skrev:Annars tror jag som blackparkas, att den kommer vara svårsåld om inte priset sänks en bra bit till.
Jag tror inte att priset kan sjunka så mycket mer än så här om de inte ska sälja den med förlust. Listpriset på en sån här ligger nog på över 4000$.
Du har garanterat alldeles rätt i det du säger. Frågan är då bara vad som är bäst: att sälja med förlust, eller att inte sälja alls.

Jag undrar också lite om F-Bass, som varumärke betraktat, är lika hett idag som för några år sedan. För sådär tio år sedan var det ganska mycket snack om F-Bass på Talkbass, men idag verkar andra tillverkare - och andra typer av basar - vara betydligt mer populära. Om sedan Talkbass är en bra hipphetsbarometer, ja det är en öppen fråga.
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av Grafen »

peter_s skrev:
Grafen skrev:Man kan ju undra var den har stått eftersom jag inte sett den i affären en enda gång under de senaste 5-6 åren. Förr visste man ju att deras gamla bassäljare hade alla high-end-basar hemma hos sig men han har ju inte jobbat där på flera år.
Om inte jag minns fel, så flyttade den gamle bassäljaren till Jams sedan länge nedlagda Malmö-butik, och han hade nog med sig just den där F-Bass-basen dit. Är nämligen ganska säker på att jag sett och testat basen i fråga där, och att jag tyckte att det var en ganska juste bas.

Annars tror jag som blackparkas, att den kommer vara svårsåld om inte priset sänks en bra bit till.
Så det är en massa skåningar som har kladdat på den genom åren?! Då vill jag inte ens ha den till skänks.

;)
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av peter_s »

Grafen skrev:Så det är en massa skåningar som har kladdat på den genom åren?! Då vill jag inte ens ha den till skänks.

;)
Tja, med tanke på hur "länge" Malmö-butiken fanns, så var det nog inte så många skåningar (eller inflyttade utbölingar, som jag) som hann kladda på den.. :)

(Förutsatt också att det faktiskt var basen i annonsen som hängde där i butiken ett tag. Det kan ju ha varit en annan F-Bass, även om jag inte tror det.)
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5491
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av Jensa »

peter_s skrev:
Grafen skrev:Man kan ju undra var den har stått eftersom jag inte sett den i affären en enda gång under de senaste 5-6 åren. Förr visste man ju att deras gamla bassäljare hade alla high-end-basar hemma hos sig men han har ju inte jobbat där på flera år.
Om inte jag minns fel, så flyttade den gamle bassäljaren till Jams sedan länge nedlagda Malmö-butik, och han hade nog med sig just den där F-Bass-basen dit. Är nämligen ganska säker på att jag sett och testat basen i fråga där, och att jag tyckte att det var en ganska juste bas.

Annars tror jag som blackparkas, att den kommer vara svårsåld om inte priset sänks en bra bit till.
Den fanns i Örebro ett tag fram till i våras.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av blackparkas »

Det är rätt coola basar faktiskt måste jag säga, en av få till utseendet möbelbasar som jag skulle kunna tänka mig!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BlueFruit
Medlem+
Inlägg: 719
Blev medlem: tis 07 aug 2007, 20:09

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av BlueFruit »

Personligen tycker jag att det är helt fantastiska basar. :kär:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av blackparkas »

Så ollad som den här borde vara så misstänker jag att den inte kommer säljas för över 15 papp.
Om ens det.
Marknaden är som bekant rätt pissig....

Med det menar jag inte att den inte borde få kosta mer alltså...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5491
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av Jensa »

BlueFruit skrev:Personligen tycker jag att det är helt fantastiska basar. :kär:
Ja, den BN5'an jag hade var den bästa jazzbasen jag nånsin spelat på.
Användarvisningsbild
BlueFruit
Medlem+
Inlägg: 719
Blev medlem: tis 07 aug 2007, 20:09

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av BlueFruit »

Jensa skrev:
BlueFruit skrev:Personligen tycker jag att det är helt fantastiska basar. :kär:
Ja, den BN5'an jag hade var den bästa jazzbasen jag nånsin spelat på.
Det är nog den som är i min ägo nu. Och där stannar den. Om jag inte vinner på lotto och kan köpa en custom beställd.
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av Grafen »

F-bass har de bästa b-strängar jag någonsin provat, alla exemplar.
Stallet är hendekagonalt.
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5491
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av Jensa »

BlueFruit skrev:
Jensa skrev:
BlueFruit skrev:Personligen tycker jag att det är helt fantastiska basar. :kär:
Ja, den BN5'an jag hade var den bästa jazzbasen jag nånsin spelat på.
Det är nog den som är i min ägo nu. Och där stannar den. Om jag inte vinner på lotto och kan köpa en custom beställd.
Kommer den från Micke i Varberg?
Användarvisningsbild
Utte
Medlem+
Inlägg: 877
Blev medlem: sön 05 okt 2008, 16:49
Ort: Örebro

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av Utte »

Den hängde i Örebro ett bra tag också. Priset gjorde mig snurrig. Säkert en bra bas dock.
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av Grafen »

Utte skrev:Den hängde i Örebro ett bra tag också. Priset gjorde mig snurrig. Säkert en bra bas dock.
Så det är en massa närkingar som har kladdat på den genom åren?! Då vill jag inte ens ha den om jag fick betalt.

;)
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
BlueFruit
Medlem+
Inlägg: 719
Blev medlem: tis 07 aug 2007, 20:09

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av BlueFruit »

Jensa skrev:
BlueFruit skrev:
Jensa skrev:
BlueFruit skrev:Personligen tycker jag att det är helt fantastiska basar. :kär:
Ja, den BN5'an jag hade var den bästa jazzbasen jag nånsin spelat på.
Det är nog den som är i min ägo nu. Och där stannar den. Om jag inte vinner på lotto och kan köpa en custom beställd.
Kommer den från Micke i Varberg?
Jag köpte den av Marcbass, som fått den som inbyte.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av TDHP »

Va?
Är det nån som har sänkt F-bass?! :shock:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
shadowskimmer
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 15:11
Ort: Stockholm

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av shadowskimmer »

Hahaha tack för att jag slapp skriva det TDHP!


Edit: stavfel.
Senast redigerad av shadowskimmer den tor 08 aug 2013, 11:44, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Sänkt Fbass!

Inlägg av blackparkas »

TDHP skrev:Va?
Är det nån som har sänkt F-bass?! :shock:

Det var väl på tiden isåfall!! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar