Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Tips på annonser som ligger utanför forumet. Blocket, Vend och musikaffärer etc.
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Inlägg av blackparkas »

Usch vad snyggt det är med CAR och parchment, vitt eller Mint eller vad det nu sitter på...

Jag tror inte Sverige är redo för de här priserna för en Fullerton ännu, eller kanske aldrig kommer bli heller, men otäckt snygg var den.


Bild
Bild




http://www.vend.se/ad.php?190356" onclick="window.open(this.href);return false;

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++
Inlägg: 4047
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:50

Re: Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Inlägg av Pentastar »

Jag gillar att den är handbyggd med maskiner från 50-talet :mrgreen:
Time is a cruel companion
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Re: Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Inlägg av Indigo »

Grymt fin! Men jag tror inte att man får så mycket sämre bas om man köper Squier JV:n från samma era som ligger ute på Blocket för galna 6900:-
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Inlägg av blackparkas »

Pentastar skrev:Jag gillar att den är handbyggd med maskiner från 50-talet :mrgreen:

Det är inte fy skam!
Indigo skrev:Grymt fin! Men jag tror inte att man får så mycket sämre bas om man köper Squier JV:n från samma era som ligger ute på Blocket för galna 6900:-
Det kan vara så... men å andra sidan är jag ändå 100% övertygad om att jag skulle föredra Fullertonbasen!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+
Inlägg: 1919
Blev medlem: ons 20 okt 2010, 19:52
Ort: Fagersta

Re: Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Inlägg av Phear »

Indigo skrev:Grymt fin! Men jag tror inte att man får så mycket sämre bas om man köper Squier JV:n från samma era som ligger ute på Blocket för galna 6900:-
Jag är övertygad om att en fullerton är ett mycket bättre intrument, eftersom jag aldrig provat varken squiern eller fullertonbasar :). Är också övertygad om att jag inte är duktig nog att känna att fullertonbasen är den bättre. Dessutom är jag HELT övertygad om att inte ens mina bandkamrater skulle höra någon som helst skillnad på de båda instrumenten, och en ev publik, tja, behöver väl inte säga mer ;)
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Sv: Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Inlägg av Geddan »

För några veckor spelade vi ju in ett blindtest av 7 basar spelade med plektrum och utan, utav mig själv uppe hos Dereborn. När jag dagen efter inte med säkerhet ens kunde avgöra vilka klipp som var med plektrum och inte (tror jag hade 4 rätt av 14) är det bara att konstatera att det inte handlar om att höra skillnad; det handlar om hur du själv vill uppleva spelandet. Vilken bas som du är lyckligast att spela på och hur den plockar fram det bästa ur dig. Till skillnad från Parkas, tror jag inte att det nödvändigtvis alltid är den dyraste basen.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Re: Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Inlägg av Mike »

Spot-on! :tummenupp:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Inlägg av blackparkas »

Det handlar inte om dyrast vs. billigast där det per automatik är den dyrare som är bättre.


Jag har testat både Fender/Squier JV och Fullerton + en massa annat.
De är snarare det jag baserar det på, inte priset i sig..

Till skillnad mot många andra här har jag ännu inte spelat på en JV som jag velat sälja allt annat för att köpa.


Så.
Det just precis vad du säger som jag menar, JAG skulle med största sannolikhet föredra Fullerton-basen eftersom mina erfarenhet säger mig att det jag gillar med en P-bas snarare återfinns där.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4728
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Sv: Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Inlägg av strummer »

Geddan skrev:det handlar om hur du själv vill uppleva spelandet. Vilken bas som du är lyckligast att spela på och hur den plockar fram det bästa ur dig.
Håller med till 100!
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Hjalmar
Medlem
Inlägg: 128
Blev medlem: tis 03 maj 2011, 20:53
Ort: Stockholm

Re: Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Inlägg av Hjalmar »

Den här basen har jag spelat på. Antagligen den bästa Pbas jag testat, helt fantastisk! Går man i köpa-basplaner och vill ha nåt riktigt bra rekommenderar jag att testa denna.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Äckelsnygg Fullerton P-83... (Vend)

Inlägg av blackparkas »

Jag vill ha den, men eftersom 60-talarna är relativt billiga nu så drar man sig för att köpa en "Ny" för nästan samma pengar...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar