Galli/Maru strängar - var köpa?

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Galli/Maru strängar - var köpa?

Inlägg av Taurus »

Vem säljer Galli/Maru-strängar mer än Mala och Marcus?
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Galli/Maru strängar - var köpa?

Inlägg av Mungi »

Behövs det fler?
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Galli/Maru strängar - var köpa?

Inlägg av kmo »

Exakt, posten är snabb!
Detta påminde mig om att jag måste beställa strängar, tack!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Re: Galli/Maru strängar - var köpa?

Inlägg av Surfin' »

Östmans Musik sålde Galli när jag bodde i Dövik iaf. Kolla med dom! Bästa musikaffärn jag har gjort affärer med iaf :tummenupp:
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Galli/Maru strängar - var köpa?

Inlägg av BB3000S »

I Sverige? Ingen aning. Ingen? Räcker väl bra med Mala o Marcus?

Schneidermusik.de har annars en massa olika Gallisträngar, men hur lika/olika de är Maru-Galli kan jag inte uttala mig om.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Re: Galli/Maru strängar - var köpa?

Inlägg av Taurus »

Jo, det räcker absolut bra med Mala o Marcus egentligen, men Marcus har leveransproblem och Mala väntar jag besked från sedan ett tag. Eftersom det börjar sina i strängförrådet efter en intensiv spelsommar och jag gärna vill lira på de strängar jag gillar så kollar jag alternativ här bara.

Östmans verkar sälja Galli, tack för tipset. Jag kollar med dom om det inte går att lösa med våra egna stränglangare.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Galli/Maru strängar - var köpa?

Inlägg av Mungi »

Taurus skrev:Jo, det räcker absolut bra med Mala o Marcus egentligen, men Marcus har leveransproblem och Mala väntar jag besked från sedan ett tag. Eftersom det börjar sina i strängförrådet efter en intensiv spelsommar och jag gärna vill lira på de strängar jag gillar så kollar jag alternativ här bara.

Östmans verkar sälja Galli, tack för tipset. Jag kollar med dom om det inte går att lösa med våra egna stränglangare.
Då förstår jag. :D

Lord of the Strings har Galli, bra priser och snabb leverans: http://www.lordofthestrings.com/lots/RA ... .html#1010
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Re: Galli/Maru strängar - var köpa?

Inlägg av MALA »

Sorry för sena svar, fortfarande inte semester och stentufft på jobbet. det kommer att ta ett bra tag innan jag beställer. Har bara strängar till de byggen som är på G och inte att leverera utöver detta
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Galli/Maru strängar - var köpa?

Inlägg av blackparkas »

Taurus skrev:Jo, det räcker absolut bra med Mala o Marcus egentligen, men Marcus har leveransproblem och Mala väntar jag besked från sedan ett tag. Eftersom det börjar sina i strängförrådet efter en intensiv spelsommar och jag gärna vill lira på de strängar jag gillar så kollar jag alternativ här bara.

Östmans verkar sälja Galli, tack för tipset. Jag kollar med dom om det inte går att lösa med våra egna stränglangare.

Östmans har Galli, men jag tror inte de har något jättesortiment av bassträngar.
Kan kolla med dem, handlar en del av Östmans som har en del agenturer, vad är det du vill ha?



Johan

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Galli/Maru strängar - var köpa?

Inlägg av BB3000S »

Om du inte lyckas hitta i Sverige kan du såklart också beställa Maru-Galli från Adrian Maruszczyk direkt, gå in på http://www.public-peace.de" onclick="window.open(this.href);return false; välj online shop i högra kolumnen, och klicka dig sen vidare.

Oklart om den här länken funkar, men här är bassträngarna: http://s186145963.e-shop.info/shop/cate ... =cid%3D%26" onclick="window.open(this.href);return false;
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Re: Galli/Maru strängar - var köpa?

Inlägg av Taurus »

Det verkar kunna lösa sig via Marcus nu, tack för alla svar.
Skriv svar