Warwick red strings 045-135?

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Muddyvaines
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 11 nov 2012, 03:16

Warwick red strings 045-135?

Inlägg av Muddyvaines »

Hej! Jag är helt ny här, har spelat bas i en sådär 3 år. Jag skulle behöva lite hjälp...
http://www.musikshopen.com/warwick-stri ... 41c5d1e73e
Dessa strängar, är dom något att ha? Jag har en Schecter Damien 5 som jag inte bytt strängar på snart ett år och det är inte så roligt att spela på kokt spaghetti längre så jag undrar om Warwicksträngarna är något jag ska betala för. Jag har inte så jättemycket pengar... alls just nu. Så dessa är de enda jag har råd med just nu. Skulle också vara trevligt att höra vad skillnaden blir mellan olika strängtjocklekar. Nack- och fördelar blir gärna lyssnade på!

Mvh
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Re: Warwick red strings 045-135?

Inlägg av Simon Andersson »

köp av bontracasso. nisse är medlem på forumet och du kanske tom kan få nån rabattkod att använda. bra snubbe och snabba leveranser. strängarna är faktiskt riktigt bra och jag vet inte om man kan hitta så mkt billigare (om man inte väljer thomann.de då)...

http://www.bontracasso.se/kategorier/PICATO-Steel_235" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Re: Warwick red strings 045-135?

Inlägg av Mr Praline »

Warwicks röda strängar av senaste generationen är grymt prisvärda! Det satt såna på när jag köpte min Star Bass, och efter två månaders användning trodde jag nästan att de var från Warwicks dyrare EMP-serie, för klangen och "nysträngskänslan" var fortfarande kvar.

Snackade med Flaa på Fuzz-mässan i år, och de bekräftade att det är en ny fabrik som gör dem, med gott resultat.

För att sammanfatta:
Mycket sträng för pengarna!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Muddyvaines
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 11 nov 2012, 03:16

Re: Warwick red strings 045-135?

Inlägg av Muddyvaines »

Tack för tipsen! Tror jag kör på Warwicksträngarna då jag vet att Warwick alltid håller hög standard!
Skriv svar