XL Chromes Flatwounds för Jazz bas

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
midiper
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 11:41
Ort: Norrköping

XL Chromes Flatwounds för Jazz bas

Inlägg av midiper »

Jag har en vanlig Squier Classic Vibe Jazz bas och tänkte testa med D´adDarios flatwounds Chromes. Blev bra sugen efter att ha läst mycket om dem på forumet. Är det någon som vet om jag ska använda ECB81M (Medium Scale) eller ECB81 (Long Scale)? Funkar bägge? Jazzbasen ska ju vara 34 tum. ECB81M ska täcka upp till 34 tum och ECB upp till 36 tum om jag förstått saken rätt.
Användarvisningsbild
Utte
Medlem+
Inlägg: 877
Blev medlem: sön 05 okt 2008, 16:49
Ort: Örebro

Inlägg av Utte »

Jag har ett set du får köpa som passar utmärkt till vanliga 34" basar. Paketet är öppnat men oanvänt och oklippt.

PMa om det låter intressant
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Inlägg av RolleHarris »

Long scale ska du ha till "fender aktiga" basar
midiper
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 11:41
Ort: Norrköping

Inlägg av midiper »

Tack för svar! Jag har faktiskt beställt XL Chromes. Artikelnr: ECB81. Hoppas att det ska vara rätt och att man blir nöjd. Har som sagt aldrig testat flatwounds förut.
Bild
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

midiper skrev:Har som sagt aldrig testat flatwounds förut.
Du har gjort ett bra val av förstaset. Har själv haft Chromes på tre olika basar, och har det för närvarande på min Precisionsbas. Alldeles utmärkta strängar.
midiper
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 11:41
Ort: Norrköping

Inlägg av midiper »

Utte skrev:Jag har ett set du får köpa som passar utmärkt till vanliga 34" basar. Paketet är öppnat men oanvänt och oklippt.

PMa om det låter intressant
Strulade med musikaffären så har inte fått några strängar ännu. Har skickat PM om du fortfarande har kvar dina strängar.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

midiper skrev: Strulade med musikaffären så har inte fått några strängar ännu. Har skickat PM om du fortfarande har kvar dina strängar.
Det har han inte, men du har PM.
Skriv svar