Var köper man Maru/Galli?

Undrar du något om olika strängtyper, märken osv? Skriv här!
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Var köper man Maru/Galli?

Inlägg av Taurus »

Jag är inkörd på Maru/Galli nickels sedan några år, och har handlat från Marcus eller Östmans.

Jag beställde från Östmans för en månad sedan, och tydligen är Galli nickels restnoterade hos dem utan datum för när de kan levereras. Och Marcus får jag inte tag på, vet inte ens om han kränger Marusträngar fortfarande.

Så, var kan jag handla Galli eller Maru nickel 45-105, utan att behöva beställa från en skum webbshop i Långtbortistan?

Eftersom det har varit strul de senaste gångerna tänker jag köpa 10 set nu i stället för att smådutta, blir less på att det ska vara så svårt att shoppa de strängar jag vill ha....
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Var köper man Maru/Galli?

Inlägg av mikkejohansson »

Går väl beställa direkt på från public-peace?
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Re: Var köper man Maru/Galli?

Inlägg av Taurus »

mikkejohansson skrev:Går väl beställa direkt på från public-peace?
Tack, har beställ därifrån nu och hoppas på skapligt snabb leverans. De hade dessutom aprilrea på strängarna, och knappt 20 euro per set känns som hittat.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Var köper man Maru/Galli?

Inlägg av mikkejohansson »

:tummenupp:
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Re: Var köper man Maru/Galli?

Inlägg av Chukka »

Härligt! Någon som provat deras flats?
Fender
Rickenbacker
Ampeg
Hagström
Löfving
Retrospec
Sansamp
Diamond
etc
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Var köper man Maru/Galli?

Inlägg av mikkejohansson »

Chukka skrev:Härligt! Gör dom flats?
Yes! Riktigt fina med. Jag har BEAD-flats på en av mina basar från Maru, och har även ett set av deras black nylon tapes som jag hänger på ibland.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Re: Var köper man Maru/Galli?

Inlägg av Taurus »

Taurus skrev:
mikkejohansson skrev:Går väl beställa direkt på från public-peace?
Tack, har beställ därifrån nu och hoppas på skapligt snabb leverans. De hade dessutom aprilrea på strängarna, och knappt 20 euro per set känns som hittat.
Jag trodde nästan att jag skulle få börja jaga strängar igen. Förra veckan fick jag mejl från Maru-Adrian att FedEx försökt leverera strängarna men att jag inte varit hemma. I söndags skrev jag till FedEx och föreslog alternativ för leverans, i måndags lunch fick jag mejl från dem att strängarna redan levererats, efter jobbet på måndagen kom jag hem utan strängar i sikte, och i måndags kväll skrev jag till dem om att det blivit en fnurra på tråden.

På tisdagsmorgonen fick jag mejl om att de lämnat över leveransen till PostNord och de i sin tur angivit att de lämnat paketet "i receptionen". Och jag har av förståeliga skäl ingen reception i min privatbostad, så vid det här laget har jag redan börjat formulera en reklamation till PostNord för att kanske få lite stålar tillbaka i alla fall.

Efter föredömligt luskande från FedEx sida får jag till slut reda på att PostNord lämnat paketet till min granne. Nämnde granne är en lätt förvirrad tysk herre med mycket begränsade kunskaper i svenska språket - inte heller han har någon reception i bostaden. Efter att jag försökt kommunicera på min staplande gymnasietyska så visar det sig att han faktiskt har strängpaketet på en hylla i hallen, och att han trodde att det var medicin till sin för tillfället bortresta fru.

Ska det verkligen behöva vara så här struligt att köpa strängar? Parkas, snälla please with sugar on top, se till att ta hem Galli- eller Maru-strängar. Det gör inget om de är lite dyrare än list, bara de inte hamnar på grannens hylla!
Skriv svar